Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آذر ماه ۱۴۰۰ شاهد اتفاقات و رویداد‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری در عرصه بین‌الملل بودیم. در این ماه طرح ترور رئیس جمهور ترکیه خنثی شد، گمانه‌زنی‌هایی در مورد زنده بودن معمر قذافی صورت گرفت و رسوایی‌های اخلاقی و کاری رئیس سابق موساد برملا شد. در این ماه همچنین هند موشک اتمی شلیک کرد.

برخی از مهمترین  و جالب‌ترین اخبار آذر سال گذشته به شرح زیر است: 

نفتالی بنت: موشک‌های ایران ما را محاصره کرده است
نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از بازگشت قدرت‌های جهان به توافق هسته‌ای، به قدرت موشکی ایران اذعان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باکو «نظامی گنجوی» را شاعر ملی جمهوری آذربایجان خواند! دولت باکو در اقدامی واژه پارسی را از نام نظامی گنجوی حذف کرده و او را شاعر ملی جمهوری آذربایجان اعلام کرد.  

خطای محاسباتی آمریکا در آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه‌ نفت از ذخایر استراتژیک
رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد در جهت کاهش قیمت نفت، قصد آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور را دارد.

طوفان در استانبول منجر به کشته و زخمی شدن ۲۳ تن شد+ فیلم
منابع ترکیه‌ای اعلام کردند براثر وقوع طوفان در استانبول تاکنون ۴ تن کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شده اند.

باربادوس برای همیشه از زیر بلیت ملکه خارج شد
کشور باربادوس به طور رسمی استقلال خود را اعلام و از زیر چتر ملکه انگلیس خارج شد.

طرح ترور اردوغان خنثی شد
منابع خبری از پیدا کردن یک بمب در محل سخنرانی «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و خنثی کردن طرح ترور او خبر دادند.

قدرت‌نمایی ایران با نام «خلیج فارس» در نقشه پشت سر مقام اماراتی+تصاویر
در جریان دیدار دبیر شورای امنیت ملی با مقام اماراتی نقشه ایران که نام خلیج‌فارس روی آن نقش بسته بود، واکنش‌های متفاوتی را درپی داشت.

در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد ده‌ها سرباز زخمی شدند
ارتش آمریکا با اعتراف به آن‌که ده‌ها سرباز این کشور در حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد زخمی شدند، از اعطای مدال «قلب ارغوانی» به آن‌ها خبر داد.

جولیان آسانژ در زندان بلمارش سکته کرد
افشاگر ویکی لیکس ماه اکتبر در زندان بلمارش انگلیس سکته کرده و نامزدش استرس شدید ناشی از موضوع استرداد به آمریکا را علت سکته می‌داند.

اذعان یک پایگاه تخصصی نظامی:
پدافند هوایی ایران بسیار پیشرفته است
یک پایگاه تخصصی نظامی با انتشار مطلبی به پیشرفته بودن فناوری هوایی ایران اذعان کرد.

عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس عرب:
هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، به نابودی راکتور دیمونا و به زانو درآمدن اسرائیل منجر خواهد شد

به باور عطوان حماقت رژیم صهیونیستی برای حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای ایران در خوشبینانه‌ترین حالت به زانو درآمدن تل آویو را به دنبال دارد.

«دیوار مهربانی» به سوئد رسید+تصاویر

ایده دیوار مهربانی که اولین بار از ایران شروع شد اکنون به پایتخت سوئد رسیده است.

آکسیوس فاش کرد:
ترامپ در ترور سردار سلیمانی احساس می‌کند که از سوی اسرائیل مورد سوء استفاده قرار گرفته است

طرح تروریستی به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی به نظر نقطه اوج همکاری ترامپ با رژیم صهیونیستی بود، ولی ظاهرا به تنش میان مقامات تل آویو و واشنگتن دامن زد.

گروسی: اطلاعات دوربین‌های مداربسته آژانس قابل هک نیست
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوربین‌های که قرار است در تاسیسات کرج نصب شود را غیرقابل هک شدن عنوان کرد.

هند موشک اتمی شلیک کرد + فیلم
وزارت دفاع هند نسل جدید موشک بالستیک «آگنی-پی» با قابلیت اتمی را با موفقیت آزمایش کرد.

اذعان ژنرال صهیونیست: برای جنگ آینده آماده نیستیم
ژنرال سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نظامیان این رژیم برای هر جنگی که در آینده اتفاق بیفتد، آماده نیستند.

افشای رسوایی‌های اخلاقی و کاری رئیس پیشین موساد

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی از رسوایی‌های کاری یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد و ارتباط غیراخلاقی او با یک مهماندار هواپیما پرده برداشت.

معمر قذافی زنده است!

یکی از افسران دوره معمر قذافی رئیس مخلوع و معدوم لیبی ادعا کرد وی زنده است و به زودی خبر‌های غافلگیر کننده‌ای در این خصوص منتشر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار خواندنی اخبار جهان اخبار برگزیده رژیم صهیونیستی معمر قذافی طرح ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن دهقانی معاون سیاسی سپاه الغدیر یزد در جمع استادان و مسئولان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به تجزیه و تحلیل شرایط کنونی جهان پرداخت و با بیان اینکه ساختار قدرت در جهان در حال تغییر است، تلاش کشورها را برای سهم‌خواهی از آینده دنیا براساس نظام چندقطبی را غیراجتناب خواند.

وی، بیشترین پیشرفت انقلاب را در علوم نظامی دانست  و گفت: در ساخت تسلیحات با وجود تحریم‌های فراوان، از دنیا جلو هستیم که سازندگان آن جوانانی هستندکه روزگاری دانشجوی  کلاس درس این دانشگاه بودند.

معاون سیاسی سپاه الغدیر، شرایط کنونی جهان را گذرا اعلام کرد و متذکر شد: یک مفهوم کلی مورد تأیید اکثریت اندیشمندان و سیاستمداران است، ساختار قدرت جهان در آینده تغییر می‌کند. ما دریک پیچ تاریخی بوده و کشورها در حال افزایش سهم خود از آینده جهان هستند که از نمونه‌های آن به تحرکات ترکیه و آذربایجان در مرزهای شمال‌غربی کشور و عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با دول عربی، جنگ غزه و حمله روسیه به اوکراین و پیشی گرفتن هند از ژاپن در توسعه و پیشرفت را می‌توان نام برد.

دهقانی افزود: به نقل از مجله معروف نیوزویک هر آنچه آمریکا در 200 سال جمع کرده در 20 سال در حال خرج کردن است. ایالات متحده در رابطه با فقر با ظلم داخلی دست‌ و پنجه نرم می‌کند؛ چراکه همزمان با افزایش دارایی‌های ثروتمندان آمریکایی، سالانه هزاران آمریکایی دیگر در نتیجه عدم درآمد کافی، جان خود را از دست می‌دهند.

وی، جنگ رژیم صهیونیستی با مسلمانان غزه را در حقیقت جنگ با ایران برشمرد و گفت: این رژیم جعلی برای آینده خود خواستار تنش با ایران است تا مسیر دخالت کشورهای استعمارگر در جنگ را هموار کند.

معاون سیاسی سپاه الغدیر، خصوصیات عملیات وعده صادق را شامل بازدارندگی استراتژیک، حفظ تسلیحات محرمانه، عدم استفاده از عنصر غافلگیری و بدون اتکا به نیروهای حماس، حزب‌الله و یمن دانست و گفت: پایگاه نواتیم اسرائیل که از مراکز لجستیکی نیروی هوایی صهیونیست‌ها بود با کمترین تلفات انسانی نابود شد و شاهد تبلیغات دشمن در مورد تلفات نیروی صهیونیستی و احیاناً غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی نبودیم.

دهقانی، دستاوردهای عملیات «وعده صادق» را مهم دانست و تشریح کرد: در داخل جنگ خاتمه یافته تلقی شد و بازار به آرامش رسید و قیمت دلار کاهشی و به کشورهای منطقه این پیام مخابره شد که امنیت داخل ایران خدشه‌ناپذیر است و کسی جرئت تعرض به آن ندارد.

وی از استادان دانشگاه خواست در شناسایی و روشنگری این عملیات بزرگ به جوانان اهتمام داشته و مانع از ناچیز جلوه دادن دشمن در زمینه دستاوردهای این کاربزرگ در اذهان دانشجویان شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد