Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تنگه زیبای تخت‌چو (تخت چان) یکی از جاذبه‌های دیدنی و از بکرترین نواحی استان لرستان است که در شرق شهرستان پلدختر قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر،تخت‌چو یا تخت‌چان منطقه‌ای در شهرستان پلدختر، یکی از شهرهای تاریخی استان لرستان است که سرزمینی بکر و دیدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلدختر در زمان امپراطوری ساسانیان، به‌واسطه موقعیت جغرافیایی‌اش یکی از شهرهای مهم و استراتژیک بود. در این شهر پل‌های ارتباطی زیادی وجود دارد که اکثر آنها متعلق به همین دوران است.

نام شهر پلدختر نیز یکی از بزرگ‌ترین پل های آن زمان یعنی پلدختر گرفته شده که در حال حاضر تنها چند پایه ستون از این پل تاریخی باقی‌مانده است.

‌جلوه‌ای زیبا از طبیعت مسحورکننده لرستان در دل زاگرس/ سفری به یادماندنی را در آبشار بیشه ‌تجربه کنید + فیلمآوای رستاخیز طبیعت در بهشت لرستان؛ "سلسله" مأمن سراب های دلکش و خانه‌ها ی تاریخی+ تصاویردلفان شهر مفرغ؛ دیاری به قدمت هزاره قبل از میلاد+ تصاویر

به گفته کارشناسان، بالاگریوه تختگاه و جایگاه شاهان هخامنشی بوده که برگرفته از همین نام است. تخت‌چو دارای دره‌هایی بسیار عمیق است که همچون کرانه‌ای زیبا آغوش خود را بر همه باز گشود تا از آبشارهایش، تنگه هایش، درختانش، سایه سارهایش و تمام زیبایی‌های چشم‌نوازش به‌طرز صحیح استفاده کنند و زمانی که در آن زمانی را بگذرانند به آرامشی بی‌انتها دست یابند.

در روزهای بارانی سال، آبشارهای عظیمی با فوران شدید در منطقه تخت‌چان پلدختر شکل می‌گیرد که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد، مسیر دسترسی به این منطقه بسیار صعب العبور است  و جاده ماشین‌رو ندارد، به‌همین دلیل هنور پای تخریب‌گران طبیعت به آنجا نرسیده است.

هم از طرف پلدختر و هم از طرف خرم‌آباد می‌توان به این منطقه سفر کرد، اما از لحاظ جغرافیایی جزو شهرستان پلدختر محسوب می‌شود، این ناحیه توریستی بدون تردید جزو زیباترین نقاط ایران است که بسیاری از جغرافی‌دانان از نظر ظاهری آن را با آمازون و طبیعت قاره آمریکا مقایسه می‌کنند.

تخت‌چو از مسیر آزادراه خرم‌آباد – پل زال، بعد از عوارضی یک جاده فرعی وجود دارد که تا پنج کیلومتر با ماشین قابل تردد است، از آنجا باید حدود هفت الی هشت ساعت پیاده‌روی کرد تا به دره‌های رؤیایی تخت‌چو رسید و از تماشای آبشارهای پلکانی تخت‌چو لذت برد و شاهد شکوه این منطقه بود.

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت