Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته یدالله حاتمی، این تعداد گردشگر با استفاده از ۲۵ هزار وسیله نقلیه سبک از مبادی شرقی و غربی آبدانان وارد شهرستان شده و از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سیدصلاح الدین محمد، جابر انصار، گلزار شهداء ، آثار باستانی دژ پشت قلعه، شهر‌های تاریخی هزاردر و جولیان، مناظر طبیعی عرصه‌های جنگلی دینارکوه، میانه وار، آبشار ماهوته، مجموعه تفریحی سراب آبدانان و دریاچه‌های دوقلوی سیاه گاو بازدید و از جاذبه‌ها و جلوه‌های بی بدیل آن بهره بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او میزان افزایش گردشگران نوروزی امسال نسبت به سال‌های مشابه قبل از دوران کرونا را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: برای رفاه حال گردشگران و تامین آرامش آن‌ها ۱۲ مکان آموزشی، بوم گردی و مسافرپذیر در سطح شهرستان مهیا و تجهیز شده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر در این اماکن اسکان یافته اند.

فرماندار آبدانان از اجرای موسیقی محلی، توزیع بسته‌های فرهنگی و تحویل نقشه‌های راهنمای مسافران بعنوان برنامه‌های جنبی طی ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود آمار گردشگران نوروزی سال جاری شهرستان آبدانان تا پایان تعطیلات به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

حاتمی با تاکید بر حفظ سلامت مسافران و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: طی این مدت ۱۷ مورد تصادف وسایل نقلیه مسافران نوروزی در شهرستان آبدانان بوقوع پیوسته و ۱۹ نفر نیز مجروح و مصدوم شده اند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبدانان نیز گفت: از مجموع ۱۸۰ آثار باستانی، اماکن زیارتی و چشم انداز‌های طبیعی این شهرستان تاکنون ۷۶ مورد ثبت ملی شده اند.

مجید اولاد بالاترین آمار بازدیدکنندگان را دریاچه‌های دوقلوی سیاه گاو اعلام کرد و گفت: ایرانگردان علاوه بر شرکت در جُنگ‌های شادی و استفاده از موسیقی محلی و نمایش‌های طنز و پذیرایی از آنان با غذا‌های سنتی و فرآورده عشایری، انواع تولیدات صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان شهرستان را نیز خریداری می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگران نوروزی تعطیلات نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار لوه در هفته اخیر ۲ گردشگر را به کام مرگ برد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: طی یک هفته اخیر ۲ گردشگر غیر بومی بر اثر سقوط از آبشار لوه در شرق گلستان جان خود را ازدست دادند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، قاسم غریب آبادی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بعدازظهر امروز یکی از گردشگران غیر بومی بر اثر سقوط از آبشار لوه جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: خانمی ۵۰ ساله از شهرستان سبزوار به علت سقوط از آبشار و جراحات وارده فوت نمود که اعضای جمعیت هلال احمر با استفاده از تجهیزات امدادی پیکر این گردشگر را به مناطق پایین دست و امن منتقل و به عوامل انتظامی تحویل شد.

گفتنی است چند روز گذشته هم (۱۱ اردیبهشت ماه)، جوان ۲۹ ساله اهل تهران به سبب سقوط از آبشار لوه جان خود را از دست داد.

گفتنی است؛ مدیریت آبشار لوه برعهده شهرداری صادق آباد شهرستان گالیکش است و در حال حاضر برای هر خودرو مبلغ ۲۰ هزار تومان ورودی اخذ می‌شود. سال گذشته و پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش عملیات فنس کشی و ایمنی سازی محوطه آبشار اجرایی شد، اما در حال حاضر بخش عمده‌ای از فنس‌های محدوده مذکور به سرقت رفته است و همین امر حوادث و اتفاقات حادث شده در این محدوده را به طور چشمگیری افزایش داده است.

افزایش آبخوری و شیر آب‌شرب در نقاط مختلف تفرجگاه، بهسازی و افزایش نمازخانه و سرویس بهداشتی، احداث سکوی نشستن، احداث آلاچیق، احداث مغازه و از همه مهمتر ایمن‌سازی تفرجگاه برای جلوگیری از مسدوم و فوت شدن هموطنان و پارکینگ خودرویی از جمله مطالبات مردمی برای این تفرجگاه است.

آبشار لوه از جاذبه‌های شهرستان ۷۰ هزار نفری گالیکش است و هر از چند گاهی به سبب رعایت نکردن اصول ایمنی توسط گردشگران و بازدید کنندگان حوادث مشابه در آن روی می‌دهد.

دیگر خبرها

  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • آبشار لوه در هفته اخیر ۲ گردشگر را به کام مرگ برد
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد