Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی شورای مدیریت آموزش عالی آذربایجان شرقی در جلسه خود که با حضور روسا و معاونان دانشجویی دانشگاه‌های استان در محل دانشگاه تبریز برگزار شد، تصمیم گرفت تا آموزش تمامی مقاطع دانشگاهی استان بعد از تعطیلات عید نوروز، به صورت حضوری تداوم یابد.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این جلسه با اشاره به مشکلات و فراز و فرودهای دانشگاه‌ها در دوران همه گیری کرونا، اظهار کرد: شیوع کرونا بر مسائل مختلف دانشگاه‌ها هم‌چون بحث آموزش و برنامه‌ها و فعالیت های دیگر سایه افکند و اغلب برنامه ریزی‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه قبلی این شورا، ادامه داد: در جلسه قبلی، مقرر شد؛ آموزش تمامی ورودی‌های ۹۷ و ۹۸ و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان به صورت حضوری انجام بگیرد و در این راستا تعدادی از دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند و  آموزش‌های تعدادی از آن‌ها به صورت حضوری پیگیری شد.

وی گفت: سیاست جدی دولت در زمان کنونی این است که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شوند.

نصراله زاده در خصوص شرایط برگزاری حضوری کلاس‌ها، افزود: شرط حضور در کلاس برای دانشجویان، تزریق دو دز واکسن و برای حضور در خوابگاه، تزریق سه دز واکسن است.

وی خاطرنشان کرد: بایستی توجه داشت که تعدادی از دانشگاه‌ها با افزایش دانشجو و تعدادی با کاهش دانشجو نسبت به دوران پیش از دوران کرونا مواجه هستند، در نتیجه این دانشگاه‌ها باید پیش بینی لازم و برنامه ریزی دقیقی جهت بازگشایی کلاس‌های حضوری خود انجام دهند تا اکنون دچار مشکل نشوند.

وی با تاکید بر حضور دانشجویان در دانشگاه ها ادامه داد:  فلسفه وجودی دانشگاه، حضور دانشجویان است و  دانشگاه‌های استان نیز بایستی تمام تلاش خود را برای برگزاری حضوری کلاس‌های دانشگاهی به کار گیرند و نسبت به بررسی و بهبود آثار اجتماعی و فرهنگی که دانشجویان در دوران پاندمی کرونا متحمل شده‌اند، اقدام کنند.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر لزوم انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در دانشگاه‌ها، افزود: انتظار داریم که تمامی دانشگاه‌ها نسبت به مسائل تفریح دانشجویان خود توجه داشته باشند و به خانواده‌ها، دلگرمی بدهند که نگران فرزندان خود جهت حضور دانشگاه نشوند. 

در ادامه دکتر علی اصغر جعفرزاده، دبیر امور اجرایی دانشگاه معین آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم حضور کامل دانشجویان در دانشگاه‌ها، گفت: برخی دانشگاه‌ها مثل تهران، اصفهان و مشهد در حال عمل کردن به تصمیم قبلی ما مبنی بر حضوری شدن کلاس‌های ورودی ۹۷ و ۹۸ و تحصیلات تکمیلی هستند و شرایط برگزاری کلاس‌های ورودی‌های بعدی این دانشگاه‌ها، متعاقبا اعلام می‌شود زیرا اگر دانشجویان، دز سوم واکسن خود را تزریق نکنند، تعداد متقاضیان خوابگاه‌ها کاهش خواهد یافت.

وی افزود: اغلب دانشجویان، دو دز واکسن دریافت کرده‌اند که مشکلی از بابت حضور در کلاس ندارند و اگر دز سوم برای خوابگاه ملاک باشد، مشکلی از بابت حضور ورودی‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز نخواهیم داشت.

در پایان این نشست و  بر اساس سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر شد؛ کلاس‌های آموزشی در تمامی مقاطع  تحصیلی به صورت حضوری و بر اساس برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

بر این اساس تمامی امتحانات پایان نیمسال تحصیلی دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰  نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 هم‌چنین برگزاری تمامی جلسات دفاع از پایان نامه‌ها و رساله‌های همه مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به صورت حضوری خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آذربایجان شرقی صورت حضوری دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان ایرانی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان آمریکایی در سراسر کشور در دانشگاه هایشان دست به تجمع خواهند زد.

درهمین راستا، معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به تمامی دانشگاه ها اعلام کرد امروز یکشنبه کلاس های درسی دانشگاه ها جهت برگزاری تجمع برای حمایت از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ تعطیل شوند.

متن بخشنامه قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها به شرح زیر است:

همان‌گونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای آمریکایی و غربی براساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشردوستانه را رقم زدند و موج مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه روز یکشنبه نه اردیبهشت هزار و چهارصد و سه را از ساعت دوازده الی چهارده کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌نماید تا به‌همین مناسبت دانشگاهیان عزیز کشورمان با پرو با برپایی تجمعات گسترده پس‌از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معتاد به به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه