Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@03:39:28 GMT

تناقض‌گویی و مقصرنمایی بورل درباره مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۸۷۴۱

تناقض‌گویی و مقصرنمایی بورل درباره مذاکرات وین

بورل پس از بازگشت از سفر خود به خلیج فارس به پارلمان اروپا گفت: برجام، به پایان نمی‌رسد. در حالی که به توافق اینقدر نزدیک شده‌ایم، مایه شرمساری است که به نوعی توافق دست نیابیم. اما نمی‌توانم تضمین کنم که به توافق خواهیم رسید.

ارزیابی منفی بورل از نتیجه مذاکرات برجام در روز دوشنبه پس از اظهاراتی صورت گرفت که او در حاشیه نشست دوحه بیان کرد و گفت که توافق ممکن است در چند روز به دست آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تایمز اسرائیل» به نقل از خبرگزاری فرانسه، بورل در ادعاهای خود خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل بدون اشاره به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام و عدم تصمیم‌گیری‌های لازم از سوی واشنگتن، با انداختن توپ در زمین روسیه، گفت: به نظر می‌رسد که دو هفته پیش، تقریباً در آستانه توافق بودیم. پس از آن روسیه آمد، روسیه با خودداری از تایید توافقی که به نظر انجام شده بود، مانع تراشی کرد زیرا مسکو به دنبال اهرم فشاری بر غرب در جنگ خود در اوکراین بود.

وی ادعا کرد: بخصوص روسیه می‌خواهد از برداشته شدن تحریم‌های نفتی ایران جلوگیری کند، زیرا اگر ایران شروع به تولید نفت کند، عرضه (نفت) بیشتری در بازارها وجود خواهد داشت و این به نفع روسیه نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس بدون اشاره به انفعال و خلف وعده غربی‌ها در قبال عمل به تعهداتشان در توافق هسته‌ای تلاش کرد ایران را مقصر وضع کنونی برجام و مذاکرات وین جلوه دهد و به درخواست برای خارج شدن نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا اشاره کرد. 

311311

کد خبر 1616630

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از سفر به ایران گفت که مذاکرات درباره مدالیته‌ها و نحوه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برای حل‌وفصل مسائل پادمانی، ادامه دارد.

ببه گزارش ایرنا، رافائل گروسی سه‌شنبه شب در خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود. او با این حال بازه زمانی مشخصی در این باره اعلام نکرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفند ۱۴۰۱ با هدف حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی با یکدیگر توافق کردند؛ توافقی که بعداً به‌عنوان بیانیه مشترک ۴ مارس شهرت گرفت و بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد. در پی آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

در واقع با همکاری و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران، اختلافات بر سر یکی از سه مکانی که آژانس ادعا می‌کند رد اورانیوم پیدا شده، حل و فصل و همچنین پاسخ‌های مستدل و مستندات مربوطه درباره سایر مکان‌ها به آژانس ارائه شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که همکاری خود را با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست