Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شاگردان مهران شاهین‌طبع در حضور هنریک درغوکاسیان مدیرعامل باشگاه شیمیدر قم و جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال در دومین مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی فصل ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، نمایشی‌ خاطره‌‌انگیز برای تمام علاقمندان به بسکتبال به ویژه هواداران قمی خود به یادگار گذاشتند و با جشنواره گل ۱۰۰ تایی برابر تیم مس کرمان، مجوز صعود به نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقه دوم تیم‌های شیمیدر قم و مس کرمان از مرحله یک چهارم نهایی پیکارهای لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور در سالن آزادی و در اوج حساسیت به برگزار شد و سرانجام این شیمیدر بود که فاتح این بازی مهم لقب گرفت و به عنوان نخستین تیم به نیمه‌نهایی صعود کرد.

در حالی که شیمیدر قم به عنوان تیم صدرنشین مراحل مقدماتی بعد از غلبه بر نیروی زمینی تهران راهی این مرحله شده و مس کرمان با عبور از سد فولاد مبارکه سپاهان به این مرحله رسیده بود، دو تیم مجموعا دو مسابقه در مرحله یک چهارم برابر یکدیگر برگزار کردند که سهم شیمیدر قم پیروزی در هر ۲ بازی و صعود مقتدرانه به نیمه‌نهایی این فصل از لیگ برتر بسکتبال بود.

شیمیدر قم که بازی نخست این مرحله را با حساب ۸۱ بر ۷۱ از تیم مس کرمان برده بود‏،‌ با آرامش و آسودگی خاطر گام به میدان گذاشت در حالی که کرمانی‌ها به دنبال انتقام آن شکست و کشاندن جنگ صعود به بازی سوم بودند اما شاگردان مهران شاهین‌طبع اجازه این کار را نداده و در نهایت با حساب ۱۰۰ بر ۸۷ پیروز این مسابقه شدند.

شیمیدری‌ها اکثر دقایق این دیدار تیم برتر میدان بودند و کوارتر نخست را (۲۳ بر ۱۷)، کوارتر دوم را (۲۶ بر ۱۴) به نفع خود تمام کردند تا نیمه نخست ۴۹ بر ۳۱ با برتری شیمیدر تمام شود، اما در کوارتر سوم این تیم مس کرمان بود که با حساب (۳۰ بر ۲۴) نتیجه را از آن خود کرد.

جدال دو تیم در کوارتر چهارم با حساسیت بیشتری برگزار شد و سرانجام (۲۷ بر ۲۶) به نفع شیمیدر رقم خورد تا در مجموع نماینده بسکتبال قم ۱۰۰ بر ۸۷ حریف خود را شکست داده و با عبور از مس کرمان به عنوان نخستین تیم راهی مرحله نیمه نهایی شود.

در این مسابقه دوایت باکس بازیکن امریکایی شیمیدر ۲۹ امتیاز، نوید رضایی‌فر ۲۱ امتیاز، آلاده آمینو ۱۱ امتیاز، رافی درغوکاسیان ۱۰ امتیاز، امیرحسین آذری ۷ امتیاز، سینا واحدی ۶ امتیاز، حسن علی‌اکبری ۴ امتیاز، سالار منجی ۴ امتیاز و علی دریایی یک امتیاز برای برتری و صعود شیمیدر به مرحله نیمه‌نهایی فصل جاری مسابقات لیگ برتر بسکتبال نفش‌آفرینی کردند.

شاگردان مهران شاهین‌طبع که به عنوان نخستین تیم فصل ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ لیگ برتر بسکتبال مردان ایران راهی مرحله نیمه‌نهایی شده‌اند، در این مرحله باید با برنده مسابقه تیم‌های شهرداری گرگان و مس رفسنجان دیدار کنند که به احتمال زیاد شهرداری گرگان حریف این تیم خواهد بود تا رقابت نیمه‌نهایی دو تیم در فصل ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ تکرار شود.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم بسكتبال شيميدر شيميدر قم ليگ برتر ايران نيمه نهايي فدراسيون بسكتبال مس كرمان شهرداري گرگان لیگ برتر بسکتبال نیمه نهایی شاهین طبع شیمیدر قم مس کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن گفت: در نیمه دوم خوب نبودیم و حتی می‌توان گفت اصلا بازی نکردیم، پیروزی غیر ممکن شد و به بازیکنان استراحت دادیم.

مهران حاتمی پس از شکست تیمش برابر طبیعت تهران در دیدار نخست مرحله نیمه‌نهایی اظهار کرد: در نیمه دوم خوب نبودیم و اواخر کوارتر به نتیجه رسیدیم که به بازیکنان خود استراحت دهیم، چون می‌دانستیم امکان بازگشت به بازی وجود ندارد.

‌وی افزود: می‌توان گفت در نیمه دوم اصلا بسکتبال بازی نکردیم، اشکالات زیادی داشتیم که باید روی آن تمرکز کنیم و برای بازی بعدی آماده شویم. 

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن تاکید کرد: دوشنبه روز دیگری خواهد بود و نمایش بهتری خواهیم داشت. 

سینا فتحی، مربی تیم بسکتبال طبیعت تهران نیز پس از پیروزی مقابل ذوب‌آهن اظهار کرد: نیمه اول تمرکز کمتری روی بازی داشتیم، هم در دفاع و هم در حمله این شرایط وجود داشت، حتی در کوارتر نخست که بازی را بردیم به این دلیل بود که ذوب‌آهن از موقعیت‌های خود استفاده نکرد. 

او ادامه داد: در نیمه دوم خیلی آماده بودیم و تمرکز کافی وجود داشت، در مرحله قبل ۵ بازی انجام دادیم و فشار زیادی بر روی تیم وجود داشت اما خوشحالم توانستیم به بازی برگردیم و برنده شویم. 

فتحی تصریح کرد: ما در مرحله قبل در حالی‌ موفق به صعود شدیم که بازی نخست را باخته بودیم، بنابراین برد اول ما در این مرحله با وجود این که بسیار روحیه‌بخش است اما نمی‌تواند تضمین‌کننده صعود باشد. 

مربی تیم طبیعت گفت: باید در بازی‌های بعدی نیز نمایش خوبی را ارائه دهیم، دو تیم در سطحی هستند که بازی در خانه یا خارج از خانه به اندازه‌ای که تصور می‌شود بر روی نتیجه اثرگذار نیست.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • لیگ برتر بسکتبال| پیروزی طبیعت بر ذوب‌آهن در نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی
  • پیروزی شاهین‌طبع در جدال مهران‌های بسکتبال/ استیونس همچنان می‌درخشد
  • پیروزی طبیعت در نخستین دیدار نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • لیگ برتر بسکتبال، طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • پیروزی طبیعت در اولین دیدار برابر ذوب آهن
  • لیگ برتر بسکتبال| طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال/ مورد عجیب تیم ملی ایران