Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:21:58 GMT

۱۵۴هزار نفر از مرزهای آذربایجان غربی تردد کردند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۸۸۴۹

۱۵۴هزار نفر از مرزهای آذربایجان غربی تردد کردند

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه تا هشتم فروردین ماه سال جاری همزمان با اجرای طرح نوروزی ۱۵۴ هزار مسافر از مرزهای استان تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین ورود و خروج مسافر نوروزی از پایانه مرزی بازرگان با ۶۳ هزار نفر ثبت شده است، ادامه داد: آمار تردد مسافر از پایانه مرزی رازی نزدیک به ۵۳ هزار نفر و پایانه مرزی تمرچین ۲۲ هزار نفر بوده که به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در بیشترین تردد مسافران نوروزی به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری اضافه کرد: پایانه مرزی سرو نیز با ثبت تردد بالغ بر ۱۶ هزار نفر در رتبه چهارم قرار گرفته و مابقی ترددها نیز از پایانه مرزی پلدشت انجام شده است.

وی همچنین از افزایش جابجایی ۱۶.۴۴ درصدی مسافر نوروزی توسط ناوگان حمل ونقل عمومی آذربایجان غربی تا پایان هشتم فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان هشتم فروردین ماه سال جاری بالغ بر ۱۴۶ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۶.۴۴ درصدی را نشان می‌دهد.

شکری خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی همچنین ۱۱۷۵ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافران برون مرزی اقدام کردند.

وی یادآور شد: در طول اجرای طرح نوروزی تا پایان هشتم فروردین سال جاری همچنین شاهد افزایش چشمگیر استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر دربستی بوده ایم به طوری که این مقدار به عدد ۴۶۲ دستگاه در تعداد ناوگان رسیده که حکایت از افزایش نزدیک به ۳۰۲ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: در این مدت بالغ بر ۱۹ هزار سفر برای جابجایی مسافرین توسط ناوگان‌حمل و نقل عمومی در استان انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد خبر 5455317

منبع: مهر

کلیدواژه: راهداری مسافران نوروزی مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه نوروز سفرهای نوروزی سانحه تصادف آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور گرگان نوروز 1401 هشتم فروردین ناوگان حمل پایانه مرزی حمل و نقل سال جاری هزار نفر ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: در فروردین ماه سال جاری بیش از ۴۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تردد بین استانی در ورودی و خروجی استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه خود ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بود، اظهار کرد: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته خود ۲۳ درصد کاهش یافته است و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان نیز در روز جمعه ۳۱ فروردین و به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شد.

دست نشان با اشاره به اینکه محور ارومیه - سلماس با متوسط تردد روزانه ی ۲۲ هزار و ۶۰۹ تردد پر تردد ترین محور استان در فروردین ماه اعلام شد، خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای فروردین ماه، تقریباً ۸۷۴ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان آذربایجان غربی رویت شد از این پلاک ها حدود ۸۱۸ هزار و ۲۷۴ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

وی یادآور شد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک‌خوان در بازه فروردین ماه، در روزشنبه ۴ فروردین معادل ۲۴ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است که آمار ها از کاهش یک درصدی سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان نسبت به مدت مشابه خبرمی دهند.

دست نشان با تاکید به اینکه ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در ماه فروردین سال جاری تقریباً ۳۹ هزار وسیله نقلیه (معادل ۱۲ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین یک تا ۳ روز در استان اقامت داشتند، افزود: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در فروردین ماه، ۸۷۴ هزار و ۴۱۷ وسیله نقلیه از آذربایجان غربی در سایر استان ها مشاهده شده و استان های آذربایجان شرقی، زنجان و تهران بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان ها داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تردد ثبت شده در استان، ۴۹ هزار و ۱۰۵ مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر برساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه ۴۸ هزار و ۳۷۰ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد ها و مسئولین ذیربط است.

کد خبر 6092606

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی