Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای گفت، هیچکس در روسیه در حال بررسی ایده استفاده از تسلیحات هسته‌ای نیست و این کار تنها در صورتی انجام می‌شود که "موجودیت" روسیه تهدید شود.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسش شبکه خبری پی‌بی‌اس درباره صحبت‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که پیشتر گفته بود اگر یک طرف سوم وارد درگیری در اوکراین شود، او استفاده از تسلیحات هسته‌ای را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: خیر، من اینطور گمان نمی‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما او در بیان اینکه "مداخله نکنید و اگر مداخله کردید، ما همه احتمالات را برای جلوگیری از آن و مجازات تمام کسانی که قصد دخالت دارند، در اختیار داریم" با شهامت است.

سخنگوی کرملین در پاسخ به اینکه آیا او استفاده از تسلیحات هسته‌ای در این درگیری از طرف روسیه را بعید می‌داند، گفت: هیچکس درباره استفاده... و حتی درباره ایده استفاده از تسلیحات هسته‌ای فکر نمی‌کند.

پسکوف همچنین سخنان جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه "نمی‌تواند در قدرت بماند" را کاملا "هشداردهنده" خواند؛ گرچه بایدن بعدا از این صحبت‌هایش عقب‌نشینی کرد.

او گفت: این کاملا هشداردهنده است. اول از همه، این یک توهین شخصی است و به سختی می‌توان جایی برای توهین شخصی در لفاظی یک رهبر سیاسی و به ویژه رهبر سیاسی بزرگترین کشور جهان، ایالات متحده آمریکا تصور کرد؛ بنابراین ما از این بابت بسیار متاسفیم. اظهارات او در مورد اینکه آیا پوتین باید یا نباید در راس قدرت روسیه باشد، البته غیرقابل قبول است. این رئیس جمهوری ایالات متحده نیست که تصمیم می‌گیرد چه کسی قرار است رئیس‌جمهوری ما باشد و چه کسی رئیس‌جمهوری روسیه هست؛ این مردم روسیه هستند که در جریان انتخابات تصمیم می‌گیرند.

پسکوف گفت که کشور‌های غربی در واقع جنگ اقتصادی کامل علیه روسیه اعلام کرده‌اند. او با اشاره به تحریم‌های غرب گفت: ما باید خود را با شرایط جدید وفق دهیم؛ و متأسفانه، آن شرایط کاملا غیر دوستانه است. ما وارد فاز یک جنگ کامل شده‌ایم. کشور‌های اروپایی غربی، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، آن‌ها عملا در حال رهبری جنگی علیه ما در تجارت، در اقتصاد، در مصادره اموال ما، در توصیف دارایی‌های ما، در قطع روابط مالی ما هستند؛ و ما باید خودمان را با این واقعیت جدید تطبیق دهیم.

سخنگوی کرملین به پی‌بی‌اس گفت، روسیه تنها در صورتی از تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌کند که "تهدیدی علیه موجودیت" این کشور وجود داشته باشد و نه بابت جنگ کنونی در اوکراین.

پسکوف ادامه داد:، اما هر نتیجه‌ای از این عملیات (در اوکراین)، البته دلیلی برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای نیست. ما یک مفهوم امنیتی داریم که به صراحت بیان می‌کند که فقط زمانی که تهدیدی برای موجودیت کشور وجود داشته باشد، در کشورمان، ما می‌توانیم عملا از سلاح هسته‌ای برای از بین بردن تهدید علیه موجودیت کشورمان استفاده کنیم و این کار را خواهیم کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روسیه استفاده از تسلیحات هسته ای سخنگوی کرملین رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اینکه طرف اوکراینی در خط مقدم جبهه، به شدت وحشت زده شده است، گفت که روسیه حالا باید عملیات نظامی را به سرانجام برساند.

پسکوف تاکید کرد: در خط مقدم جبهه، طرف اوکراینی به شدت ترسیده است. اطلاعات دسته اولی که در اختیار داریم حاکی از آن است که در آن سوی میدان جنگ، ترس رو به افزایش است. نکته حائز اهمیت این است که همین روند و تحرک را حفظ کنیم. خیلی اهمیت دارد که متوقف نشویم و اهداف عملیات نظامی را محقق کنیم.

اظهارات پسکوف در حالی است که پنتاگون به‌تازگی از بسته کمک نظامی «بی‌سابقه» آمریکا به اوکراین به ارزش ۶ میلیارد دلار رونمایی کرد. علاوه بر این، بسته ۶۱ میلیارد دلاری کاخ سفید سرانجام پس از ماه‌هاست بن‌بست در کنگره آمریکا، به تصویب مجلس نمایندگان رسید. در عین حال، وزارت دفاع روسیه از افزایش شمار قربانیان ارتش اوکراین در خط مقدم جبهه خبر داده است.

کد خبر 6091076

دیگر خبرها

  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد