Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:40:02 GMT

مشکل ازدواج دختر جوان بندرعباسی با دستور قضایی رفع شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۹۱۶۸

مشکل ازدواج دختر جوان بندرعباسی با دستور قضایی رفع شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان، شب گذشته یک وکیل دادگستری توییتی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین محسن اژه ای رییس قوه قضاییه برای طرح موضوع مشکل یکی از موکلان خود منتشر کرد که «دختری ۳۰ ساله نزدیک به ۲ هفته است قصد ⁧‫ازدواج‬⁩ دارد و به علت مسدود بودن کد ملی و محرومیت از خدمات اجتماعی بودن پدرش (محکوم مالی) توان ازدواج ندارد! دفتر ازدواج نمی تواند با این شرایط اذن پدر را اخذ نماید!!» موضوع را رسانه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی پس از انتشار توییت این وکیل دادگستری در توییت دیگری عنوان کرد از تیم رسانه‌ای قوه قضاییه با او ارتباط گرفته و قول پیگیری موضوع را داده‌اند و در توییت سوم وکیل مورد اشاره آمده است مشکل این دختر جوان با نامه نگاری صورت گرفته از سوی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان حل شده است.

بنابر این گزارش؛ بلافاصله بعد از آگاهی تیم رسانه‌ای قوه قضاییه از مشکل به وجود آمده برای دختر جوان هرمزگانی موضوع با رییس کل دادگستری استان هرمزگان در میان گذاشته شد و در کمترین زمان ممکن دادیار شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس در نامه نگاری با رییس ثبت احوال شهرستان بندرعباس خواستار رفع انسداد شماره ملی پدر عروس جوان شده است.

علاوه بر نامه ارسال شده همچنین مقام‌های قضایی استان هرمزگان نیز در تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان بندرعباس پیگیر حل شدن هر چه سریع‌تر مشکل خانواده این غروس جوان شده‌اند که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این مشکل مرتفع شده است.

صبح روز گذشته بود که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست مشترک شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها به تشریح اولویت‌های ۱۵ گانه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ اشاره کرده بود که نخستین اولویت از سوی قاضی‌ القضات «فراهم سازی زمینه‌هایی که منجر به ارائه مطلوب‌تر خدمات قضایی به مردم از سوی کارکنان دستگاه قضایی می‌شود» عنوان شده بود.

برچسب‌ها هرمزگان ازدواج ساده قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان ازدواج ساده قوه قضاییه هرمزگان ازدواج ساده قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ ای طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضاییه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند