Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:09:24 GMT

جایگزینی هر درخت مرده با دو نمونه جدید در لیسبون

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۹۳۹۴

جایگزینی هر درخت مرده با دو نمونه جدید در لیسبون

شهرداری لیسبون تصمیم گرفته است که درختان بیمار، گونه‌های مهاجم و نمونه‌های مرده فضای سبز شهری را با گیاهان جدید جایگزین کند. تصمیم شورای شهر بر این است که با حذف هر گیاه، دو نمونه جدید کاشته شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر لیسبون اکنون به دنبال افزایش مناطق سبز شهری است. این اقدام پاسخی است به این واقعیت که تغییرات آب و هوایی احتمالاً در آینده فشار بیشتری را بر زندگی شهری وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، شهرداری هفته گذشته دستوری را صادر کرد که سیاست رسیدگی به درختان خشکیده را مشخص می‌کند.

شهرداری لیسبون با این کار به شهروندان یادآوری می‌کند که حذف یا پیوند درختان در مواقعی که گیاه مرده یا دچار بیماری شدید است، گاهی از اقدامات ضروری در مدیریت فضای سبز است. بنابراین، حذف درخت نباید باعث نگرانی شهروندان شود زیرا جایگزینی با تعداد بیشتر به عنوان سیاست محافظتی در نظر گرفته شده است.

به عنوان یک قاعده، کاشت مجدد در مکانی نزدیک به نمونه‌هایی که باید برداشته شود، انجام خواهد شد. البته این جایگزینی به شرطی انجام خواهد شد که شرایط مناسب برای این منظور وجود داشته باشد.

هنگامی که گونه‌های درخت یا درختچه قطع می‌شود، هر نمونه باید با حداقل دو گیاه جدید جایگزین شود و یکی از این نمونه‌ها باید در محیط اطراف محل قطع درخت کاشته شود.

مکان پیشنهادی برای کاشت درختان یا درختچه‌های جدید بر اساس مطالعات جغرافیایی خواهد بود.خدمات ترویجی برای کاشت نمونه‌های جدید، باید به تأیید شورای شهر لیسبون برسد و آن‌ها تصمیم بگیرند که کدام گونه‌های درختی کاشته شود. این انتخاب طوری انجام می‌شود که گونه‌های مقاوم به شرایط اقلیمی جدید، جایگزین درختان مرده شود.

کد خبر 564510

منبع: ایمنا

کلیدواژه: درختکاری درخت درختان مرده شهرهای جهان لیسبون پرتغال ترویج فضای سبز فضای سبز شهری فضاي سبز درختان مهاجم اقدامات شهرهای جهان شهرداری های جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در اردیبهشت انتظار می‌رود که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۱۲ میلیون تن باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نخواهیم داشت.

هاشمی ادامه داد: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در قالب جایزه تحویل راهکار تحقق خودکفایی گندم و بی نیازی از واردات محسوب می‌شود، در غیر این صورت به سبب ورود دلالان و واسطه‌ها در امر خرید، گندم تولیدی به سمت جایگزینی خوراک دام و طیور یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها هدر می‌رود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پیگیری جایزه تحویل گندمکاران به جایی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر برای اصلاح نرخ، هنوز به جایی نرسیده ایم که به نظر می‌رسد عده‌ای برای بحث خودکفایی کارشکنی می‌کنند.

به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گندم در بازار‌های جهانی و کشور‌های اطراف با احتساب دلار آزاد ۲۰ درصد بالاتر از تولید داخل است که متاسفانه واردکنندگان با کارشکنی در امر تولید بدنبال واردات هستند، درحالیکه کیفیت گندم خارجی و داخلی با یکدیگر قابل قیاس نیست چراکه آنها گندم‌های درجه یک را به ما نمی‌فروشند و گندم‌های درجه ۲ و ۳ بالاتر از قیمت تولید داخل به ما می‌دهند.

هاشمی گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر خودکفایی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک انتظار می‌رود که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران واریز شود و هرچه سریع ترجایزه تحویل به منظور ایجاد ترغیب کشاورزان اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ