Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید مدت بستری بیماران کاهش و مدل‌های شبکه‌های درمانی استانی گسترش یابد و این نیاز به کار و تحول انقلابی دارد.

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای حضور در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) از خانواده‌های شهدا و ایثارگران این بیمارستان‌ها عیادت و برای آنها سلامتی و شفا در درگاه الهی مسئلت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشستی با کارکنان بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو با تأکید بر ضرورت انتقال تجارب خدمات رسانی به ایثارگران به سایر کشورها، گفت: این بیمارستان جایگاه ویژه‌ای برای کشورهای همسایه دارد و امیدواریم به صورت مستمر کیفیت خدمت رسانی به بیماران در این بیمارستان افزایش یابد.

وی همچنین با حضور در بیمارستان فوق تخصصی ساسان و بخش آی سی یو این بیمارستان از جانبازان و بیماران ایثارگر بستری در این بیمارستان عیادت کرد و یادآور شد: شما عزیزان با خدمت به ایثارگران مجاهدین در راه خدا هستید و این جای قدردانی و شکرگزاری دارد. خدمت به بشریت مقدس و خدمت به ایثارگران مقدس‌تر است و پرستاری از مادران شهدا توفیق الهی است و جای تشکر دارد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظایف متنوعی از جمله تأمین معیشت، اشتغال، تحصیل و غیره برای جامعه ایثارگری به عهده دارد و البته ارائه خدمات در حوزه بهداشت، سلامت و درمان مهم‌تر از واجبات اساسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران است زیرا والدین شهدا پا به سن گذاشته‌اند و مجاهدان و رزمندگان طبق فرمایش شهید سلیمانی بعد از جنگ خیبر دچار عوارض شیمیایی شده‌اند و نیاز به خدمت‌رسانی دارند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه متأسفانه مشکلات اقتصادی در زندگی ایثارگران وجود دارد، افزود: با توجه به این مشکلات ایثارگران به خدمات و مراقبت بیشتری نیاز دارند. این مراقبت‌ها در سه سطح خدمات درمانی شامل خدمات بستری و سرپایی، خدمات مددکاری و خدمات تفریحی است و باید جامعه هدف ما تحت رصد و آموزش باشند تا دانش آنها همواره ارتقاء یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در سطح بعدی باید خدمات نقاهتگاهی و مراقبت دائمی از بیماران ایثارگر ارتقا پیدا کند. سیاست بنیاد ارائه خدمات در منزل به بیماران ایثارگر است که به تقویت ابعاد عاطفی نیز می‌انجامد. مراکزی مانند مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار نیز مورد نیاز است که به این عزیزان خدمات تفریحی ارائه کند.

قاضی‌زاده هاشمی در تشریح خدمات درمانی مورد نیاز برای جامعه ایثارگری افزود: این خدمات شامل دو سطح خدمات بستری و سرپایی است و لازم است که این دو در کنار هم رشد پیدا کنند نه اینکه رشد کاریکاتوری داشته باشند. لازم است که هزینه‌ها کنترل شود و سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام شود و با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است این خدمات در طولانی مدت نیز قابل استفاده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ضرورت گسترش شبکه درمانی در سراسر کشور گفت: باید مدت بستری بیماران کاهش و مدل‌های شبکه‌های درمانی استانی گسترش یابد و این نیاز به کار و تحول انقلابی دارد. در حوزه گسترش تخت‌ها باید به ۵ هزار تخت در حوزه اعصاب و روان و ۵ هزار تخت عمومی دست پیدا کنیم، هم‌اکنون در کشور نزدیک یک هزار و ۱۰۰ تخت در حوزه اعصاب و روان و نزدیک دو هزار تخت عمومی در اختیار داریم که لازم است این آمار به ۱۰ هزار تخت برسد.

معاون رئیس جمهور ضمن تأکید بر حمایت از توسعه مراکز درمانی بیمارستان ساسان گفت: بخشی از بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جدید به حوزه درمان و سلامت ایثارگران اختصاص یافته است. باید پروژه‌های ناتمام کلنگ زده به سرانجام برسد و زمان پایان پروژه‌ها به کمتر از دو سال کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران هزار تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی