Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «جابر صادق‌زاده» آزادکار سنگین وزن کشورمان که توانست قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۱۱ بخارست رومانی شد. او تنها کشتی‌گیری شناخته شده کشور است که قهرمانی در سه رشته مختلف کشتی آزاد، پهلوانی و ساحلی کسب کرده و از این حیث توانسته رکورد فوق‌العاده‌ای را به نام خود ثبت کند. صادق‌زاده در سال ۱۴۰۰ برای هفتمین مرتبه با کسب بازوبند پهلوانی از رکورد مرحوم علیرضا سلیمانی با ۶ بازوبند پهلوانی عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین دوره پیکارهای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور ۹ دی ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود و بعد از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا سال گذشته لغو شد. در سال ۹۸ جابر صادق‌زاده برای ششمین مرتبه صاحب بازوبند پهلوانی کشور شد. او در سال‌های ۹۱، ۹۴، ۹۵، ۹۶، ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰پهلوان ایران شد. هر کشتی‌گیری که بتواند در رقابت‌های سنگین وزن پهلوانی کشور، ۶ مرتبه صاحب بازوبند پهلوانی شود، لقب پهلوان باشی را به او می‌دهند.

پیش از این زنده یاد علیرضا سلیمانی با کسب ۶ عنوان قهرمانی پهلوانی کشور تنها پهلوان باشی کشور بود.

این پهلوان نامدار کشورمان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مسابقات پهلوانی سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: معتقدم عزت و ذلت دست خداوند متعال است و تنها خداوند می‌تواند هر فردی را به چنین جایگاهی برساند تا موفقیت‌هایش مجدد تکرار و از همه مهمتر محبوبیتی را میان مردم برای خود پیدا کند.

وی ادامه داد: مسابقه‌های کشتی پهلوانی دوم آبان سال ۱۴۰۰ برگزار شد که توانستم با کسب هفتمین بازوبند پهلوانی رکوردار باشم. این مراسم باشکوه‌تر از دوره‌های قبلی با حضور رییس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، رییس فدراسیون و بسیاری از ورزشکاران و مدال‌آوران المپیک برگزار و بازوبند پهلوانی توسط آیت الله رییسی بسته شد که بسیار برایم ارزشمند بود و خاطره‌ای شیرین در ذهن بنده و همه مردم ثبت شد.

صادق‌زاده در خصوص اینکه در سال آینده نیز قصد حضور در مسابقه‌های کشتی پهلوانی را دارد یا خیر؟ گفت: برای من که پوست، گوشت و استخوانم با ورزش عجین شده، خداحافظی از مسابقات بسیار دردناک است. من همیشه با انگیزه فراوان برای شرکت در مسابقات تمرین می‌کردم. قصد داشتم که دیگر در مسابقات شرکت نکنم و تلویحا هم اعلام کردم اما هوادارم به من لطف داشته و ظاهرا موافق این تصمیم نیستند و مرا برای ادامه دادن به این مسیر تشویق می‌کنند.

رکوردار کشتی پهلوانی در خصوص چگونگی و آغاز دوره قهرمانی‌اش بیان کرد: کشتی را از ۱۰ سالگی شروع کردم. اولین مدال من در وزن ۵۹ کیلوگرم بود که قهرمان کشور شدم و استارت قهرمانی من خورده شد. در حال حاضر سه بار در کشتی آزاد، پهلوانی و ساحلی قهرمان دنیا شده‌ام. تا کنون هفت مرتبه صاحب بازوبند پهلوانی کشور شدم که این افتخاری برای ورزش پهلوانی کشور است که رکوردش به نام من ثبت شده است.

این کشتی‌گیر مازندرانی در مورد اینکه چه شد سمت کشتی پهلوانی آمده، تصریح کرد: هر کسی باید مسیر خودش را پیدا کند، فرقی نمی‌کند در کدام سنگر باشی، هدف همه قهرمانان بالا بردن پرچم سه رنگ ایران است، در هر رشته‌ای که باشیم همه در یک سنگر هستیم. من راه خودم را در پهلوانی پیدا کردم. هرچند قهرمان جوانان جهان بودم و در پیکارهای قهرمانی آسیا و جام‌ جهانی نیز حضور پیدا کردم. آن سال افتخار شاگردی علیرضا رضایی را داشتم و حتی یک امتیاز هم نداده بودم اما رئیس فدراسیون یک سری قوانینی برای حفظ کردن قهرمانان وضع کرد که قهرمان آسیا، مجوز انتخابی مرحله آخر را دارد که در آن سال به من کم لطفی شد.

صادق‌زاده در مورد تمایلش به کشتی پهلوانی گفت: من این سبک کشتی را دوست دارم و به خاطر ضرب و زنگ زورخانه، فرهنگ و آدابش این کشتی و حضور در گود زورخانه من را آرام می‌کند. به عنوان یک ورزشکار از اینکه این راه را انتخاب کردم، پشمان نیستم. یک بار دیگر هم به دنیا بیایم، همین مسیر را می‌روم. مسیر سخت ولی شیرینی بود.

وی در تعریف پهلوانی عنوان کرد: هر چه کوچکتر باشی، بزرگ می‌شوی. باید نظرکرده خدا باشی، این اتفاقی است که در مورد برخی از ما رخ می‌دهد و نسبت به آدم‌های دیگر مسئولیتی پیدا می‌کنیم. مثل پهلوان تختی. امثال حسن یزدانی، رضا یزدانی، امیرحسین زارع مردم قهرمانان و پهلوانان‌شان را دوست دارند و حاضرند همه چیزشان را بدهند که قهرمان‌شان حفظ شود و نکند چیزی کم داشته باشد. قهرمان یک سمبل است. اینکه دیدم حسن یزدانی از اینکه در تجهیز مجموعه ورزشی‌ او حمایتش نکردند، ناراحت شدم. این اصلا زیبنده نیست که قهرمانی که با قهرمانی المپیک، انتهای راه قهرمانی را رفته، گله‌مند باشد. مسئولان ما باید حواس‌شان لااقل به قهرمانانی که نماد شده‌اند، باشد.

صادق‌زده افزود: متاسفانه کم لطفی می‌شود. نمی‌دانم مشکل از کجاست، دیدم علیرضا دبیر در مورد بودجه فدراسیون کشتی می‌گفت. مسئولان ورزش کشور هنوز سکه‌های سال ۹۷ ما را نداده‌اند.

پهلوان ۷ دوره مسابقات کشوری با انتقاد از عدم توجه نسبت به این رشته، گفت: ورزش پهلوانی ورزش ملی و مذهبی ماست و باید نگاهی ویژه به آن شود. زورخانه‌های ما کم کم دارد خالی می‌شود، در این زمینه به حمایت نیاز داریم. اینکه سردار باران چشمه به عنوان ریاست فدراسیون انتخاب شده، اتفاق بسیار خوبی است. او با دل و جان کار می‌کند، روز انتخابات صحبت‌های او را شنیدم، دغدغه ورزش پهلوانی داشت. متاسفانه در این رشته پاداشی اصلا برای قهرمانان در نظر گرفته نمی‌شود و آنها جزو سرباز قهرمان هم حساب نمی‌شوند و معافیتی ندارند.

برچسب‌ها کشتی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشتی آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشتی آزاد کشتی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشتی آزاد بازوبند پهلوانی پهلوانی کشور کشتی پهلوانی صادق زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد

«وحید شمسایی» سرمربی تیم ملی فوتسال در سالروز شهادت شهید حمیدرضا الداغی، قهرمانی تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به بهترین نحو برگزار شد
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده