Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه دفاعی امنیتی در مسائل مختلف منطقه و موضوعات نظامی در یک سال گذشته گزارش‌های متنوعی را تهیه کرده که در بسته‌های خبری آتی به مرور پربازدید‌های این گزارش‌ها می‌پردازیم.

السابحات، مرکب دریایی تکاوران دریایی کشور

صبح ۲۸ آذر ۱۴۰۰ چند فروند تجهیزات اورهال و بازآماد شده به ناوگان منطقه یکم دریایی نداجا الحاق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین این تجهیزات، چند فروند زیردریایی مرطوب السابحات نیز دیده می‌شد. این زیردریایی‌ها در سازمان رزم نیروی دریایی ارتش حضور داشته و کارکرد ویژه‌ای دارند.

تکاوران دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تسلیحات و تجهیزات پیشرفته، یک سلاح منحصربفرد نیز در اختیار دارند. (بیشتر بخوانید) 

مین‌های جهنده؛ شکارچی که روی زمین فعال می‌شود و در آسمان شکار می‌کند

امروزه در نبرد‌های مختلف مقابله با تهاجم‌های سنگین دشمن در هوا، زمین و دریا اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل هم باید از تجهیزات و تسلیحات متفاوت و گوناگونی بهره برد. یکی از این تجهیزات مین‌ها هستند که در انواع مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود. در این بین اما، استفاده از بالگرد‌ها نیز نقش موثری در پیشبرد نبرد‌ها دارند. چون هم انواع شکاری آن وجود دارد و هم انواع نیروبر آن.

مین‌های جهنده یکی از تسلیحات و تجهیزات موثر در مقابله با بالگرد‌های دشمن محسوب می‌شوند که کارکردهای بسیاری دارند. (بیشتر بخوانید)

رزمایش دریایی ایران و عمان در تنگه هرمز

بر اساس توافقات بعمل آمده در کمیسیون‌های مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، نهمین رزمایش امداد و نجات دوجانبه ما بین نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سلطنت عمان صبح پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز و دریای عمان برگزار شد.

سناریو‌های مختلفی بین واحد‌های شناوری و پروازی دو کشور طراحی و اجرایی شد که نشان دهنده توسعه برنامه‌های این رزمایش نسبت به دوره‌های پیشین بود. (بیشتر بخوانید) 

نبرد عاشورا با یانکی‌ها در خلیج فارس

۱۱۰ فروند شناور تندروی جدید صبح ۲۰ آذر ۱۴۰۰ به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل شد. در این شناور‌های تندرو که انواع راکت‌انداز، موشک‌انداز، نفربر و پشتیبان را شامل می‌شدند، نمونه جدیدی از شناور‌های تندرو عاشورا مجهز به اژدر نیز به این نیرو تحویل شد.

شناور‌های تندروی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مهمی در ارتقای بازدارندگی ایران اسلامی دارند. (بیشتر بخوانید) 

ناوشکن شیراز؛ اولین شناور اطلاعاتی ایران در گام نهایی آماده‌سازی

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش درباره ناو اطلاعاتی طلائیه و زمان الحاق آن گفت: ناوشکن اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران شیراز (پروژه در حال ساخت طلائیه)، اولین ناوشکن ایرانی مجهز به آشیانه بالگرد بوده و دارای دکلی متفاوت برای نصب رادار‌های بومی است.

بنابر اعلام ارتش، این شناور اطلاعاتی پس از اتمام آزمایش‌های مراحل فنی و عملیاتی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود. (بیشتر بخوانید) 

پهپادهای ایرانی در هر نقطه‌ای می‌توانند عملیات کنند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در آیین بزرگداشت مقام پرستار و دانشجو گفت: پرنده‌های بدون سرنشین ایرانی در انواع مختلف می‌توانند در هرجایی بنشینند و عملیات انجام دهند. (بیشتر بخوانید) 

وقتی شبح ایرانی، بعثی‌ها را قبضِ روح کرد

هنگامی که ارتش بعثی عراق به کشورمان حمله کرد؛ آماده‌ترین نیرویی که برای دفاع از کشورمان به نیرو‌های بعثی یورش برد، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

در میان همه خلبانان نیروی هوایی ارتش، یکی از خلبانان آن در دفاع مقدس توانست با پرواز‌های خود تلفات بسیاری بر بعثی‌ها وارد کند. (بیشتر بخوانید) 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ماموریت افتخار آفرین؛ وقتی فرمانده کل قوا از ناوگروه ۷۵ تقدیر کرد

فرمانده کل قوا طی تقریظ خود بر عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی هوایی ارتش از اجرای موفقیت آمیز ماموریت توسط این ناوگروه تقدیر کردند. 

تقریظ فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بر گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی راهبردی ارتش اعزامی به اقیانوس اطلس، با حضور سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی رهبر انقلاب، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و جمعی از مقامات لشکری رونمایی شد. (بیشتر بخوانید) 

ساخت زیر دریایی سنگین بعثت بزودی آغاز خواهد شد

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح ۶ آذر ۱۴۰۰ در نشست خبری خود به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش از آغاز روند ساخت زیردریایی بومی بعثت در صنایع دریایی کشورمان و رونمایی از آن در آینده نزدیک خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توانمندی نیروی دریایی ارتش در تولید تجهیزات، گفت: ما انواع تجهیزات را تولید می‌کنیم و انشاء الله به زودی ساخت زیر دریایی سنگین بعثت آغاز خواهد شد. (بیشتر بخوانید) 

روایتی از خلبانی که نه در آسمان بلکه روی آب‌ها به شهادت رسید

نیروی هوایی ارتش از پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز دفاع مقدس نقش پر رنگی در دفاع از کشورمان دارد.

خلبانان نیروی هوایی ارتش از نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی و بعد‌ها در طول دفاع مقدس علاوه بر عملیات‌های مهمی، همچون حمله به الولید یا اچ ۳، حمله به اوسیراک، کمان ۹۹، بمباران شهر کوت و بسیاری دیگر از عملیات‌ها نقش مهمی در نابودی توان نظامی ارتش بعثی داشت و در این راه شهدای بسیاری را هم به انقلاب و کشورمان تقدیم کرده است. نحوه شهادت یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اما به شکل متفاوتی است. (بیشتر بخوانید) 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای مسلح خودکفایی دفاعی تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش نیروی هوایی ارتش بیشتر بخوانید انقلاب اسلامی فرمانده کل آذر ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این دوره گفت: یکی از ایام خاص و مورد احترامی که ما پشت سر گذاشتیم، روز ملی خلیج فارس بود، خلیجی که خودش و نامش بسیار برای ما مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: انگلیس‌ها در طول تاریخ برای اینکه ما قدرتمند نشویم، با از بین بردن بنادر و دریا‌ها قدرت را از ما گرفتند و ما را از دریا دور کردند.

او ادامه داد: آنها در راه تزریق فرهنگ استکباری دریا ستیزی تلاش کردند که این خود یک سیاست خبیثانه بود، تفکری که مسیر ما، دریا و پیشرفت را از هم جدا می‌کند.

امیر سیاری گفت: سرمایه انسانی این روز‌ها در دنیا اهمیت زیادی دارد، سرمایه به معنی چیزی است که نه تنها تمام نشده بلکه مدام باید به آن افزوده شود.

او ادامه داد: سرمایه انسانی مهم‌ترین دارایی یک سازمان و یک سیستم است، نیرویی که به طور مستقیم می‌تواند یک سازمان را در عرصه رقابت رشد داده و یا زمین بزند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مربیان و اساتید باید بدانند که چه کسانی و چه سرمایه مهمی را تربیت می‌کنند. باید بدانند که این سرمایه چه نقش مهمی دارد و در امر پیشرفت چقدر تاثیرگذار است.

او افزود: نقش ما به عنوان کسانی که مسئولین تربیت و تعلیم آموزش سرمایه‌های انسانی هستیم بسیار مهم است، جایگاه ما بسیار حساس بوده و می‌تواند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: امروزه دشمن تمام توانش را می‌گذارد برای استعمار، هرچه تلاش میکند، هزینه میکند و خود را به آب و آتش می‌زند برای استعمارگری است.

امیر سیاری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما ۳ نوع استعمار داریم که اولین آن استعمار کهن است، استعمار کهن یعنی لشکرکشی و تصاحب یک منطقه و بردن منابع آن منطقه است.

او گفت: دیگر مورد استعمار نو است، استعماری که با نیروی نظامی بیگانه است، در این استعمار یک دست نشانده از استعمارگر در کشور مستعمره بر مسند قدرت مینشیند؛ که مثال بارز آن رضا خان پهلوی است.

او در پایان افزود: آخرین مورد استعمار فرانو است، استعماری که کشور‌های دیگر در آن مستعمره فرهنگ کشور استعمارگر می‌شوند. قوی‌ترین جنگی که در این نوع استعمار رخ می‌دهد جنگ نرم است.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم