Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:06:45 GMT

رایج‌ترین دلایل حمله قلبی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۹۵۴۴

رایج‌ترین دلایل حمله قلبی

کارشناسان می‌گویند حمله قلبی و مرگ ناگهانی قلبی در چند دهه گذشته رو به افزایش بوده و افراد در گروه‌های سنی را تحت تاثیر قرار داده است. در حمله قلبی، جریان خون به قلب متوقف می‌شود که به قلب آسیب می‌رساند.

گفته می‌شود سبک زندگی بی تحرک، استرس و بیماری‌های مزمن از عوامل خطر شایع مرتبط با بیماری قلبی هستند اما از دانستن دلایل کمتر شناخته شده حمله قلبی شگفت زده خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باکتری‌های دهان یکی از عوامل مهم در بروز حمله قلبی است؛ باکتری‌های دهان که باعث بیماری‌های پریودنتال می‌شوند، می‌توانند باعث التهاب در شریان‌های شما شوند و در نهایت منجر به تجمع چربی در آن‌ها و باعث حمله قلبی شوند. التهاب در بدن ما یکی از دلایل حمله قلبی است و علت این التهاب می‌تواند مربوط به چندین عامل مختلف باشد که افراد باید نسبت به آن توجه کنند.

افسردگی از دیگر عوامل مهم در بروز این بیماری است؛ افسردگی نه تنها شما را از یافتن شادی در فعالیت‌های روزانه محروم می‌کند و باعث ناامیدی شما می‌شود، بلکه می‌تواند منجر به حمله قلبی نیز شود. افرادی که از افسردگی رنج می‌برند به دلیل اینکه تحرک ندارند و ورزش نمی‌کنند در معرض خطر حمله قلبی هستند.

بیماری‌های خودایمنی از دیگر عوامل مهم در بروز حمله قلبی است؛ حتی کودکان کوچکتر نیز ممکن است به دلیل یک بیماری خودایمنی دچار حمله قلبی شوند.

پراوین کولکارنی، از محققان این مطالعه می‌گوید: افراد دچار واسکولیت که بیشتر جامعه کودکان را شامل می‌شود، در معرض حمله قلبی هستند؛ واسکولیت یا التهاب رگ به گروه وسیعی از بیماری‌های التهابی رگ‌های خونی (سرخ رگ ها، سیاه رگ‌ها و مویرگ ها) اطلاق می‌شود.

به گفته کارشناسان، تنهایی نیز در بروز این بیماری نقش پررنگی دارد؛ تنهایی با استرس و فشار خون بالا مرتبط است. کارشناس این پژوهش تاکید می‌کند، افراد اگر خود را درگیر فعالیت‌های گروهی کنند و روابط اجتماعی قوی داشته باشند، به میزان قابل توجهی از حمله قلبی در امان هستند.

منبع : هندوستان تایمز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حملات قلبی دلایل عجیب حمله قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، دانستن برخی از نشانه های مهم و هشدار دهنده اولیه حمله قبلی می تواند فرد را از مرگ حتمی نجات دهد.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: لازم است نظر متخصصان درباره برخی از علائم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آنچه که باید انجام دهید را بدانید دانستن این نشانه‌ها می‌تواند در برابر حمله قلبی نجات دهنده باشد.

درد یا احساس فشار در قفسه‌سینه

آنژین که درد متناوب قفسه سینه است، بر اثر تجمع تدریجی پلاک در داخل رگ‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد. اگر متوجه هر نوع ناراحتی در قفسه سینه شدید (آنژین می‌تواند به اشکال دیگری غیر از درد نیز ظاهر شود)، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

درد گردن، شانه یا فک

معمولاً ما حملات قلبی را با درد فوری در دست چپ مرتبط می‌دانیم. بااین‌حال، علائم اولیه درد ممکن است چندان واضح نباشد. گاهی اوقات حمله قلبی مترادف با درد قفسه سینه است، اما گاهی اوقات به‌ویژه در افراد مسن، ممکن است علائم مرتبط دیگری مانند درد یا بی‌حسی که از گردن، شانه یا بازو منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حالت تهوع یا سایر مشکلات معده

درد شکم، حالت تهوع و خستگی نیز از علائم هشداردهنده حمله قلبی هستند. اما این علامت مخصوص همه بیماران نیست.

سرگیجه، سبکی سر یا ضعف

اگر ناگهان دچار عدم تعادل می‌شوید، اتاق شروع به چرخیدن می‌کند یا بینایی شما کاهش می‌یابد، بدن شما ممکن است در مورد حمله قلبی قریب‌الوقوع هشدار دهد. اگر این علائم را تجربه کردید، فوراً به اطرافیان خود اطلاع دهید.

تنگی نفس

تنگی نفس می‌تواند بر اثر فعالیت بدنی، دمای بالا یا ارتفاع زیاد ایجاد شود.

عرق سرد

تعریق زیاد در حالت استراحت و یا تجربه عرق سرد می‌تواند از علائم هشداردهنده حمله قلبی باشد. بازه زمانی بین علائم و حمله قلبی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. اما تقریباً دو سوم از بیماران می‌توانند یک ماه قبل از حمله قلبی به زمانی اشاره کنند که درد قفسه سینه را تجربه کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900119

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم