Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجایی که مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولان یکی از وظایف سازمان بهزیستی به شمار می‌رود، در این راستا این سازمان به چند پرسش درخصوص نحوه چگونگی ارائه این خدمت پاسخ داده است.

به گزارش ایسنا، باتوجه به اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی، مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولان است، معلولانی که نیازمند مناسب‌سازی مسکن و خودرو خود هستند، بعد از بررسی درخواست آنها از سوی سازمان بهزیستی، این کمک هزینه را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان دریافت کمک هزینه مذکور باید به اداره کل بهزیستی استان یا شهرستان خود مراجعه کنند و بعد از بررسی پرونده آنها، این کمک هزینه به آنها پرداخت می‌شود. در همین راستا به چند سوال درخصوص مناسب‌سازی مسکن و خودرو افراد دارای معلولیت پاسخ داده شده است:

- مناسب‌سازی مسکن افراد معلول شامل چه گروهی از افراد دارای معلولیت می‌شود؟

اکثریت بهره‌مندان این خدمت افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند ولی سایر گروه‌های معلولان نیز منطبق با نیاز می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

- مناسب‌سازی خودرو معلولین شامل کدام افراد می‌شود؟

معلولین جسمی حرکتی که گواهی‌نامه رانندگی معتبر داشته باشند.

- وسایل و تجهیزات فعالیت‌های روزمره زندگی چه وسایلی هستند؟

وسایل کمکی هستند که فرد را قادر می‌سازند بتواند وظایف روزمره زندگی را منطبق با نوع ناتوانی به طور مستقلانه انجام دهد؛ نظیر نظافت شخصی، خوردن و آشامیدن و لباس پوشیدن.

- سقف پرداخت کمک هزینه مناسب‌سازی مسکن چقدر است؟

سقف پرداخت کمک هزینه مناسب‌سازی برای مسکن افراد معلول ۱۰۰ میلیون ریال است.

- برای مناسب‌سازی خودرو معلولان به چه مراکزی می‌توان مراجعه کرد؟

صرفا مراکزی که مجوز این اقدام را از پلیس راهور ناجا داشته باشند.

- سقف پرداخت کمک هزینه مناسب‌سازی خودرو معلولین چقدر است؟

سقف پرداخت کمک هزینه مناسب‌سازی افراد معلول ۵۰ میلیون ریال است.

- چه اقداماتی برای دریافت خدمات مناسب‌سازی مسکن و خودرو لازم است؟

- مراجعه به مراکز ارائه خدمات بهزیستی و ارائه درخواست

- بررسی اولیه محیط منزل افراد معلول توسط مددکار

- ارجاع به کارشناس مناسب‌سازی

- تایید کارشناس

- اقدام به مناسب‌سازی توسط موسسات مرتبط با مناسب‌سازی توسط کارشناس مناسب‌سازی

- پرداخت کمک هزینه مناسب‌سازی بر اساس هزینه‌های انجام شده توسط متقاضی

البته در این راستا ایروانی، مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی به ایسنا اعلام کرد که به غیر از معلولان جسمی و حرکتی سایر معلولین نیز متناسب با نوع محدودیت خود می‌توانند از خدمات مناسب‌سازی محیط منزل استفاده کنند. به طور مثال کودکان اوتیسم جهت کنترل محرک‌های محیطی از تغییراتی جهت کنترل صدا استفاده کنند. (نظیر پنجره‌های دو جداره عایق صدا، ارائه مشاوره‌های ضروری برای اصلاح محیط برای کودکان با مشکلات هوشی رشدی و ارائه مشاوره برای حفاظت از آسیب برای تمامی گروه‌های معلولین و همچنین سالمندان)

به گفته وی، بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۶۵ نفر از خدمات مناسب‌سازی بهره‌مند شده‌اند که حدودا ۹۵۰ نفر از خدمات مناسب سازی خودرو بهره مند شده‌اند.

ایروانی همچنین این را هم اعلام کرد که در اصلاح دستورالعمل حمایت‌های مالی سازمان پیشنهاد شده است تا سقف پرداخت در سال آینده به مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای مسکن و برای مناسب‌سازی خودرو به ۱۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مناسب سازی مسکن مناسب سازی خودرو معلولان مناسب سازی خودرو خدمات مناسب سازی مناسب سازی مسکن سازمان بهزیستی افراد معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: برخورد شدید یک دستگاه خودرو سواری کوئیک با درخت و دیوار منزل مسکونی در جاده رشت - انزلی یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: برخورد شدید یک دستگاه خودرو سواری کوئیک با درخت و دیوار منزل مسکونی در ساعت ۲:۳۲ بامداد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله سه آتش نشان به همراه یک دستگاه خودرو اطفای حریق و نجات به محل حادثه واقع در جاده رشت- انزلی جنب دیوار فرودگاه روستای بیج اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: برخورد خودرو با درخت و دیوار منزل مسکونی باعث مصدومیت شدید سه مرد و یک زن حدوداً ۳۰ تا ۳۵ ساله شده بود که تیم عملیات آتش‌نشانی با همکاری عوامل اورژانس نسبت به خارج کردن هر چهار مصدوم اقدام کردند.

مؤمنی با بیان اینکه مصدومان توسط سه خودرو اورژانس حاضر در محل به مراکز درمانی انتقال یافتند، تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی یکی از مصدومان مرد در بیمارستان فوت کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی علت حادثه بر عهده کارشناسان مربوطه است، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی ستادی و عملیاتی و ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه در آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است.

کد خبر 750477

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟