Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که شش فروند هواپیمای مجهز به سیستم پارازیت‌انداز وابسته به نیروی دریایی این کشور را به منظور تقویت توانمندی‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به آلمان می‌فرستد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون گفت: «هواپیماهای ای اِی ۱۸ جی برای استفاده علیه نیروهای روسیه در اوکراین مستقر نمی‌شوند، بلکه در راستای تلاش‌های ما برای تقویت بازدارندگی و قابلیت‌های دفاعی ناتو در امتداد جبهه شرقی ارسال می‌شوند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «انتظار می‌رود این هواپیماها روز دوشنبه از پایگاه هوایی جزیره وهیدبی در واشنگتن به پایگاه نیروی هوایی اسپانگدالم در آلمان برسند».

کربی تاکید کرد: «این هواپیماها نسخه اصلاح‌شده هواپیمای اف اِی- ۱۸ ویژه جنگ الکترونیک هستند و از حسگرهایی برای مسدود کردن رادارها و سامانه‌های پدافند هوایی استفاده می‌کنند».

سخنگوی پنتاگون گفت: « ۲۴۰ پرسنل نیروی دریایی این هواپیماها را تا آلمان همراهی خواهند کرد».

کاخ سفید روز دوشنبه در پیشنهادی برای بودجه اعلام کرد که قصد دارد شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برای کمک به اوکراین و حمایت از کشورهای عضو ناتو هزینه کند. 

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آلمان پنتاگون ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • (ویدئو) انفجار و دود در مرز اسرائیل همزمان با ارسال کمک‌های هوایی به غزه
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن