Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:17:49 GMT

مصر: چالش‌های منطقه، محور نشست شش‌جانبه در النقب بود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۹۶۶۱

مصر: چالش‌های منطقه، محور نشست شش‌جانبه در النقب بود

وزیر امور خارجه مصر اظهار داشت که حضور کشورش در نشست شش جانبه النقب در اراضی اشغالی، "برای ایجاد ائتلاف علیه هیچ طرفی نیست."

به گزارش ایسنا، سامح شکری، وزیر خارجه مصر دوشنبه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه قطر در قاهره اعلام کرد که این نشست در راستای تلاش برای پیشبرد تلاش‌های صلح که مهمترین آن دستیابی مردم فلسطین به حقوق مشروعشان است، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری افزود: در نشست شش جانبه النقب، موضوع ازسرگیری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین و تداوم آتش‌بس و همچنین چالش‌های منطقه از جمله تروریسم و عدم دخالت در امور داخلی کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت، مصر به دنبال تقویت روابط همکاری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها طبق قوانین بین‌المللی است و در عین حال اقدامات کسانی را که به این اصول پایبند نبوده‌اند، زیر نظر دارد.

وزیر خارجه مصر در این نشست خبری همچنین بر اهمیت تلاش در مرحله بعدی برای تداوم آتش‌بس بین فلسطین و اسرائیل تأکید کرد و گفت که عدم اتخاذ اقدامات یک‌جانبه که ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها شود، امری ضروری است.

وزیر خارجه مصر ایجاد "ائتلاف اسرائیلی و عربی علیه ایران" را رد کرد و گفت شرکت مصر در نشست‌های النقب "برای ایجاد هیچ ائتلافی علیه هیچ طرفی نیست."

نشست وزرای خارجه چهار کشور عربی مصر، مراکش، بحرین و امارات روز یکشنبه با حضور یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی او در النقب، واقع در اراضی اشغالی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر النقب وزیر خارجه خارجه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت‌های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

 امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیاگفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت