Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:23:23 GMT

برنامه فدراسیون برای تقویت تیم ملی اسنوکر زنان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۹۷۷۱

برنامه فدراسیون برای تقویت تیم ملی اسنوکر زنان

سمیه موسوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: در سال گذشته مسابقات اسنوکر قهرمانی کشور و پیکارهای تعیین رنکینگ را به صورت مستمر برگزار کردیم. با توجه به علاقمندان این رشته در سراسر کشور، سه دوره ارتقای سطح برای زنان برگزار کردیم. 

وی افزود: آموزش تکمیلی دوره ارتقای سطح نیز برای منتخبان استانی در آکادمی بیلیارد تهران به مدت یک هفته برگزار شد و البته برنامه تمرینی آنان در استان‌ها با نظارت فدراسیون دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موسوی ادامه داد: با وجود کرونا، یک دوره آموزشی اسنوکر برای تربیت مربیان در کنار اردوی تیم ملی و دوره‌های آموزشی داوری درجه سه را نیز برگزار کردیم. بانوان زیادی برای این دوره‌ها حضور یافتند.

وی یادآور شد: از ۱۰ تا ۱۴ اسفند سال ۱۴۰۱ دختران ما در مسابقات قهرمانی اسنوکر آسیا و جهان شرکت کردند. برای حضور دختران در این مسابقات انتخابی تیم ملی را برای دارندگان رنکینگ ۲ تا هشت برگزار و چهار نفر برتر را گزینش کردیم تا در اردوی تیم ملی شرکت کنند.

موسوی اضافه کرد: در نهایت سه نفر را به ۲ رویداد اعزام کردیم و نتایجی که آنها در این مسابقات کسب کردند، رضایت بخش بود. در پیکارهای قهرمانی آسیا بهترین‌های اسنوکر دنیا حضور دارند. هر ۲ مسابقه قهرمانی آسیاو جهانی سخت و سنگین بود اما نمایندگان کشورمان با توجه به استعدادهایی که دارند می‌توانند از رقبای خود در سطح بین‌المللی پیشی بگیرند.

وی هدف‌گذاری اصلی فدراسیون بیلیارد برای سال ۱۴۰۱ را رسیدن زنان اسنکو باز به سکوی قهرمانی آسیا اعلام کرد و گفت: در این سال با شعار نوسازی بدنبال تشکیل یک تیم بسیار قوی هستیم. با توجه به برگزاری اردوهای ارتقای سطح در سال جدید دوباره همه را دعوت و مجددا آزمون برگزار می‌کنیم تا تیم ملی جوان و با استعدادی داشته باشیم.

سرپرست نایب رییسی زنان فدراسیون بیلیارد خاطرنشان کرد: اسنوکر محدودیت سنی ندارد اما به دنبال این هستیم تا از رده‌های زیر ۱۸ سال در ترکیب تیم ملی بهره ببریم. خوشبختانه در فدراسیون کادر فنی قوی وجود دارد که امثال حسین وفایی و امیر سرخوش را به دنیای اسنوکر معرفی کنند.باید از این ظرفیت برای ارتقا و تقویت اسنوکر زنان بهره ببریم.

وی یادآور شد: بولینگ رشته دیگری است که سال گذشته ۲ دوره مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد. بدنبال آن هستیم تا در سال جدید تجهیزات و امکانات لازم را برای این رشته فراهم کنیم و از نظر فنی بولینگ تقویت شود زیرا به احتمال زیاد جزو رشته‌های بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس خواهد بود. به همین دلیل برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری اردو و انتخاب بهترین‌ها در سال جدید خواهیم داشت.

مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان و آسیا در بخش زنان روزهای ۱۰ تا ۱۴ اسفند در کشور قطر برگزار شد. سارا بهاروندی تنها نماینده کشورمان در جدول آسیایی بود که در روز چهارم این مسابقات به میدان رفت و با شکست ۳ بر صفر مقابل حریف هندی، پرونده حضور بانوان ایران در این دوره از مسابقات بسته شد.

مریم ابراهیمی دیگر نماینده کشورمان که موفق شده بود در جمع ۱۴ ورزشکار راه یافته به مرحله حذفی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان قرار گیرد در آخر نتوانست حریف خود را شکست دهد و از دور مسابقات کنار رفت.

ملیکا نجفی دختر ۱۷ ساله قزوینی نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات حاضر بود که با وجود شایستگی لازم نتوانست از گروه خود در مسابقات آسیایی و جهانی صعود کند.

برچسب‌ها حسین وفایی فدراسیون بولینگ و بیلیارد هانیه فلاح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین وفایی فدراسیون بولینگ و بیلیارد حسین وفایی فدراسیون بولینگ و بیلیارد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است

رمضان جمالپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی به میزبانی اهواز برگزار شد که در این دوره از مسابقات حدود ۱۵۰ کشتی گیر شرکت داشتند.

رئیس هیأت کشتی خوزستان اضافه کرد: ما سعی کردیم مسابقات را در بهترین سطح ممکن برگزار کنیم و سعی کردیم که سالن را در حد استانداردهای جهاتی تجهیز کنیم و به لحاظ اسکان بهترین بودیم.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت‌ها با توجه به اینکه آخرین چرخه انتخابی تیم‌ملی است، پنج کشتی‌گیر از خوزستان به مقام اولی دست پیدا کردند و تمام تلاش ما این بود که این مسابقات را به بهترین شکل برگزار کنیم که همه از شرایط میزبانی راضی بودند.

جمالپور تاکید کرد: کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته که با یک برنامه‌ریزی خوبی که شروع کردیم، امسال پنج کشتی گیر در قهرمانی بزرگسالان در آسیا داشتیم که پنج مدال کسب کردند. همچنین امین میرزازاده به عنوان برترین آسیا در کشتی فرنگی انتخاب و برترین ورزشکار ایران شد.

رئیس هیأت کشتی خوزستان بیان کرد: امسال اتفاق خوبی در کشتی استان خوزستان دارد رخ می‌دهد از جمله اینکه پنج کشتی گیر استان در ترکیب ۶ نفره تیم ملی کشور است، ۳ سهمیه قطعی شده و به دنبال دو سهمیه دیگر هستیم و به گونه‌ای حمایت می‌کنیم که طلای المپیک را کسب کنیم.

کد خبر 6089939

دیگر خبرها

  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان