Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از قم، آموزش مجازی اگرچه در دوران کرونا از بازماندگی‌ تحصیلی دانشجویان جلوگیری کرد، اما در ادامه مشکلاتی‌ را نیز برای آنان‌ به همراه داشت. یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین این مشکلات، کسالت آموزشی، بی‌رغبتی برای حضور در کلاس و عدم مشارکت‌ دانشجویان‌ در طول ترم بود. عدم وجود تعامل در فضای حقیقی برای دانشجویان با اساتید و هم‌کلاسی‌ها را می‌توان عامل وجود این مشکل‌ دانست؛ زیرا تعامل دانشجویان با یکدیگر در آموزش حضوری، زمینه شکل‌گیری ابعاد مختلف شخصیت آن‌ها را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
دانشجویان‌ با قرارگرفتن در فضای‌ آموزشی دانشگاه، ضمن کسب‌ علم و دانش، می‌توانستند مهارت‌های دیگری را در کنار تحصیل خود فراگیرند و از ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه مانند کانون‌ها، تشکل‌ها، جشنواره‌های‌ مختلف، مسابقات و... استفاده کنند. علاوه بر این تعامل دانشجویان با استاد در هنگام تعلیم، بر افزایش میزان یادگیری آنها تأثیر بسزایی‌ دارد. 
تعامل دانشجویان با دوستان و هم‌کلاسی‌های خود نیز می‌تواند ضمن ایجاد فضای سالم رقابت‌های علمی، منجر به ایجاد نشاط و امید در آنها شود. 
اگر رویه آموزشی‌ دانشگاه‌ها به صورت مجازی ادامه‌ پیدا کند، در ذهن دانشجویان جدیدالورود تنها نامی از دانشگاه باقی خواهد ماند و آن‌ها هیچ‌گونه تصوری از محیط دانشگاه با همه چالش‌های موجود در آن‌ نخواهند داشت که این مسئله می‌تواند در طول زمان ضربه بزرگی به نظام آموزشی کشور وارد کند؛ زیرا بنیه‌ علمی ضعیف دانشجویان در مراحل بالاتر مشکلاتی اساسی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت و در عرصه کسب و کار نیز، چالش‌های جدی‌تری را پیش روی جامعه خواهد گذاشت. 
سازمان‌ مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در تصمیمی جدی‌، کلیه واحدهای استان‌های مختلف را ملزم کرد تا اقدامات لازم را در جهت آماده‌سازی دانشگاه‌ها برای حضور دانشحویان‌ در سریع‌ترین زمان ممکن انجام‌ دهند. 
حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌ واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، در رابطه با حضوری‌شدن کلاس‌های دانشگاهی گفت‌: آموزش تمامی مقاطع دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، از ۱۴ فروردین ماه‌ ۱۴۰۱ صد در صد حضوری خواهد بود و کلیه اقدامات لازم برای حضور دانشجویان و اساتید همراه با رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی‌ انجام‌ شده است.
خیری با بیان اینکه ابعاد مختلف حضوری‌شدن دانشگاه در جلسه‌ای‌ با حضور معاونین‌ و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، مورد بررسی قرار گرفته‌است‌ افزود: دانشگاه آزاد واحد قم با عزمی‌ راسخ‌ در این عرصه وارد و آماده‌سازی‌ کلاس‌ها، فضاهای‌ آموزشی‌ و خوابگاه‌ها انجام‌ شده‌است‌. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: ممکن است به‌علت غیبت دانشجویان در شرایط ناشی از بیماری کرونا، کمبودهایی به‌لحاظ‌ زیرساخت و همچنین عدم آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه به‌وجود بیاید که  به‌نظرم با صبوری دانشجویان و مسئولین رفع می‌شود.
حسن خیری تشریح کرد: برای پاسخ به سایر نیازهای دانشجویان در هنگام تحصیل مانند سلف سرویس، بوفه‌ها و... نیز برنامه‌ریزی نیز شده است. 


انتقال دانشجویان مقطع کارشناسی روانشناسی از پردیسان به ساختمان ۱۵ خرداد

وی در ادامه با یادآوری این‌که دانشکده علوم انسانی واحد قم برای حضور دانشجویان‌ از ۱۴ فررودین‌ با کمبود فضا مواجه است‌ خاطر نشان کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌های روانشناسی که پیش از تعطیلی کرونایی دانشگاه‌ها، در شعبه پردیسان‌ دانشگاه آزاد اسلامی قم تحصیل می‌کردند، موقتا به‌ دانشکده علوم‌ پایه منتقل خواهند شد تا در آینده‌ به زودی‌ ساخت‌ دانشکده علوم همگرا به اتمام برسد و مشکل کمبود مکان برطرف شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم‌ تصریح کرد: ‌انتقال دانشجویان به دانشکده علوم پایه ویژه مقطع کارشناسی رشته روانشناسی است و مقاطع تحصیلات تکمیلی‌ رشته‌ روانشناسی‌، در شعبه پردیسان دانشگاه آزاد قم همچنان‌ مستقر خواهد بود.

خبرنگار: فاطمه دده‌بیگی

انتهای خبر/

حمید انصاری کد خبر: 1134770 برچسب‌ها کلاس حضوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کلاس حضوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشکده علوم برای حضور واحد قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید رازقی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو در واحد‌ها و مراکز شهرستانی دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در واحد بوشهر حدود 7 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند، گفت: بر اساس افق مد نظر ما از مهرماه امسال هر واحد دانشگاهی در پذیرش دانشجو 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: نیروهای نخبه و کارآمد از گنجینه‌های این استان محسوب می شوند که باید متناسب با ظرفیت‌های موجود رشته‌های دانشگاهی ایجاد شوند.

وی از صدور مجوز فعالیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در وزارتخانه بهداشت رشته تحصیلی پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد واحد بوشهر بازگشت داده شده است که در مرحله اول حدود 14 نفر دانشجو پذیرش خواهند شد.

رازقی با اشاره به اینکه به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ‌های نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد خواهد شد خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه صورت می‌گیرد و از اتفاقات تاثیرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور برای ورود به قراردادهای آموزشی و پژوهشی نفت و گاز در حوزه پروژه‌های قرارگاه باید با هماهنگی و نمایندگی دانشگاه آزاد بوشهر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این دانشگاه به تازگی در جشنواره مهدویت و امامت (مشاعره) در میان دانشگاه‌های ممتاز کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد