Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لرستان، در کنار جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی فرصتی حاصل شد تا خدمت دو خانواده شهید مرتضی زرین جویی شهید جاویدالاثر و سردار سرتیپ ۲مصطفی میررضایی در منطقه قدیمی ماسور برسیم.

فضای معنوی در هر دو دیدار حاکم بود، در منزل شهید مرتضی زرین جویی ذکر کرامت شهدا باعث شد که تا لحظاتی حاضرین در جلسه منقلب شوند، در منزل شهید سردار مصطفی میررضایی هم دیدن مادری که نورانیت از چهره‌ش هویدا بود حس خوبی را در انسان ایجاد می‌کرد، از طرفی بیان صفات شهید میررضایی از زبان همرزمانش خالی از لطف نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسر شهید زرین جویی که کنار تنها دختر و یادگار او صحبت می‌کند، می‌گوید: تا ۱۹ سال همچنان چشم به راه شهید بودم اما بالاخره متقاعد شدم که او جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است.

در دیدار با خانواده‌های شهید زرین‌جویی و سردار میررضایی که به دعوت حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله دریکوند انجام شد فرماندار خرم‌آباد، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهردار خرم‌آباد، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جانشین فرماندهی انتظامی خرم‌‌آباد، مسوول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه شهرستان خرم‌‌آباد، شهردار منطقه ۳، نماینده لشگر ۸۴ ، همچنین  رییس و چند تن از اعضا شورای شهر حضور داشتند.

 

شهید زرین جویی مانند شیر جنگید

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت:  دیدار با خانواده شهدا علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تسلی دل خانواده شهدا است.

حجت الاسلام و المسلمین روح‌الله دریکوند با بیان اینکه شهید مرتضی زرین جویی از شهدای جاوید الاثر و مظلوم ارتش است به صحبت‌های امیر کیومرث حیدری فرمانده نزاجا اشاره کرد و افزود: امیر حیدری درباره می‌گوید « شهید مرتضی زرین‌جویی ، علی‌کرم و عجم زینی‌وند سه جوان رشید بودند که خیلی آنها را دوست داشتم این سه نفر سال ۶۵ در عملیات سخت کربلای ۹ در ارتفاعات ۶۵۴ آهنگران به شهادت رسیدند».

وی ادامه داد: امیر حیدری می‌گوید: این سه نفر مانند شیر جنگیدند و من تاکنون جنگاوری ماند آنها ندیده‌ام.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این جلسه گفت: تکریم شهدا همان تکریم خداوند است.

محمود زرین جویی افزود: شهدا شمع محفل بشریت و  چراغ  راه هستند و این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با ذکر روایتی از کرامات شهدا عنوان کرد: کرامات شهدا در همه جا است و ما باید پیرو و رهرو راه شهدا باشیم.

 

تفکر ایثار و شهادت انقلاب را سر پا نگه داشته است

فرماندار خرم‌آباد نیز با بیان اینکه شهدا نور هستند و ماهیت نورروشنایی است، عنوان کرد: شهدا به تکلیف و عهد و پیمان خود به خوبی عمل کردند، حالا باید دید وظیفه ما در جامعه چیست و شهدا از ما چه انتظاری دارند.

علی محمد دریکوند افزود: آرمان‌های شهدا در همه جا جاری و ساری است و ما باید به این آرمان‌ها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامشی که در جامعه حکمفرما است مرهون جانفشانی شهدا است، اظهار کرد: امیدواریم به خودمان بیاییم و بیدار شویم و متوجه تکلفیمان باشیم.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه این چنین جلساتی تلنگر و بیدار باشی برای ما مسوولان است،عنوان کرد:  تفکر ایثار و شهادت سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز همین تفکر ایثار و شهادت است که انقلاب را سر پا نگه داشته است.

 

راه شهدا سرمشق است 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌‌آباد نیز با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا افتخاری است برای همه ما، عنوان کرد:  شهدا شاخص هستند و هر چقدر ما با آنها فاصله بگیریم با اصل و معیار انقلاب فاصله گرفته‌ایم‌.

گراوند تاکید کرد: راه شهدا برای همه ما سرمشق این و باید ادامه دهنده راه و آرمانهای آنها باشیم.

 

برگزاری یادمان شهدای جاوید الاثر به زودی 

شهردار خرم‌‌آباد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شهدای جاوید الاثر مظلوم هستند زیرا کمتر به آنها توجه شده است، گفت: شهدای جاوید الاثر نیازمند نگاه ویژه هستند بر همین اساس شهرداری خرم‌‌آباد قرار است یادمان شهدای جاوید الاثر استان و به ویژه خرم آباد ‌را برگزار کند.

سعید فتوحی افزود: اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت یادمان ‌شهدای جاویدالاثر برای اولین بار در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدای جاوید الاثر استان ۱۷۳ نفر هستند، عنوان کرد: ۴۳ نفر از این شهدا متعلق به خرم‌آباد است.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: المان شهدای جاوید الاثر را آماده کردیم و قرار است در پل شهدا نصب شود.

فتوحی خاطرنشان کرد: این کارها در واقع گامی است در راستای آشنایی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نسل آینده است.

 

یاد و خاطره شهدا کهنه نمی‌شود

فرمانده سپاه خرم‌‌آباد نیز در این دیدار گفت: شهدا در زندگی ما هستند و یاد و خاطره آنها هیچگاه کهنه نمی‌شود.

محمد برامکی افزود : خون شهدا همیشه جوشان است و راه آنها نیز همواره پر رهرو است.

معاون فرهنگی  و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به جوانان گفت: هر چه توجه بیشتری به سمت جوانان داشته باشیم موفق تر خواهیم بود.

رضا نیازی گفت: بهترین راه و چراغ برای جوانان همین جایگاه و نور شهدا است.

 

دیدار با خانواده شهدا در راستای خدمت بیشتر 

رییس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا افتخاری برای ما است، عنوان کرد: پیامد دیدار و تکریم خانواده شهدا خدمت بهتر به مردم است.

رضا بیرانوند افزود: شهدا جان شیرین خود را در ران انقلاب و میهن فدا کردند ما هم امروز باید رهرو راه آنها باشیم.

مسوول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه شهرستان خرم‎آباد نیز در دیدار با خانواده شهید میررضایی گفت: زمانی که وصیت نامه و زندگینامه شهدا را مرور می‌کنی متوجه می‌شوی که هر کدام از آنها ویژگی خاصی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام محمد امیری، افزود: این ویژگی خاص است که سبب ارتباط با خدا شده و توانسته آنها را به مقام شهود برساند تا جانشان را که عزیزترین است تقدیم کنند.

اردشیر دریکوند همرزم شهید میررضایی با اشاره به اینکه ما محتاج زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هستیم، گفت: یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، در واقع دیدار با خانواده شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی به برخی از صفات شهید اشاره کرد و افزود: شهید مصطفی میررضایی از فرماندهان باسابقه ۵۷ بود که دارای روحیه شجاعت و شهامت بود به طوری که در بین رزمندگان شجاعت او زبانزد بود.

دریکوند بیان کرد: گشاده رویی و‌خوش برخوردی نیز از دیگر ویژگی‌های شهید بود.

وی ادامه داد: دانش نظامی بالا،صاحب نظر در مسائل جنگ، سخت کوشی و پر انرژی بودن تر از دیگر ویژگی‌های شهید بود، به طوری که در عملیات نصر ۸ یکی از عملیات سخت که وی فرمانده گردان بود توانست خط دشمن را تصرف کند.

دریکوند بیان کرد: شهید میررضایی اهل تواضع و ساده زیستی بود، در لشکر ۵۷ کسی نیست که از شهید خاطره‌ای نداشته باشد.
وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: وظیفه ما در شرایط فعلی و در هر سمت و لباسی این است که با تفکر ایثار و شهادت در راستای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

 

وظیفه ما خدمت به مردم است

عباس قلاوند، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که همکلاس و همرزم شهید میررضایی بوده، گفت: شهید میررضایی در همان زمان تحصیل از درک و شعور بالایی برخوردار بود، او همچنین مومن و معتقد بود.

وی افزود : شهید میررضایی جزو فرماندهانی بود که نامش روی آنتن دشمن بود.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: شهید میررضایی از روحیه بالایی برخوردار بود همچنین فنون جنگی را به خوبی می‌دانست.

قلاوند در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: وظیفه ما امروز این است که راه شهدا را ادامه دهیم و به مردم خدمت کنیم و شرایط خوشحالی آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد دیدار با خانواده شهدا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان فرماندار خرم آباد دیدار با خانواده شهدا تفکر ایثار و شهادت شهدای جاوید الاثر یاد و خاطره شهدا وظیفه ما راه شهدا خرم آباد آباد نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور با حضور در منزل سه خانواده شهید در قائم شهر ازفداکاری‌ها و استقامت و بردباری خاندان شهدا تجلیل کردند.

قاضی زاده هاشمی در این دیدار‌ها ضمن ابلاغ پیام رئیس جمهور به خانواده شهدا از نزدیک با مسائل و مشکلات و متقابلا از نظرات و دیدگاه‌ها و توصیه‌های خانواده‌های معظم شهدا به مسئولان و خادمان ملت آشنا شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حضور و دیدار مدیران ستادی بنیاد شهید به استان‌ها برای رسیدگی و نظارت بر عملکرد این نهاد در استان‌ها و برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر به جامعه ایثارگران را از اهداف سفر ادواری خود و هئیت همراه به استان‌ها و شهرستان‌های کشور عنوان کرد.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده سه شهید بزرگوار، برادران سعید، سعادت و سیامک طبری و شهیدان غلامرضا وغلامعلی معلمی و شهیدعلیرضا بزرگی دیدار کردند.

در این دیدار‌ها خانواده معظم شهدا نیز با آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه مسئولان به آرمان‌ها و تداوم راه شهدا در حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام و ارائه خدمات بی منت بیشتر به مردم تاکید کرد.

آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر پدر شهیدان معلمی نیز در این دیدار از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواست علاوه برضرورت توجه وخدمت رسانی به جامعه ایثارگران، اهتمام جدی به مسائل فرهنگی و ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • حمایت از طرح نور یک تکلیف و وظیفه همگانی است
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان