Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:40:18 GMT

۴۰درصد از اراضی کاشان دچار خشکسالی بسیار شدید شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۰۰۷۹

۴۰درصد از اراضی کاشان دچار خشکسالی بسیار شدید شد

گروه استان‌ها- رئیس اداره منابع طبیعی کاشان با بیان اینکه ۴۰ درصد از کاشان دچار خشکسالی بسیار شدید شده است، گفت: علوفه ۷۲ مرتع ییلاقی به شدت کاهش داشته است. - اخبار استانها -

محمدمهدی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کاشان ، با بیان اینکه شهرستان کاشان از بین 21 شهرستان داری ایستگاه باران سنجی در رتبه 17 قرار دارد، اظهار داشت: در این رتبه‌بندی کاشان میانگین منفی 17 دارد که نشان از کاهش قابل توجه بارش بارندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مراتع کاشان در وضعیت خشکسالی شدید یا خیلی شدید قرار دارد، افزود: بهره برداری از مراتع شهرستان قبل از به بذر رفتن گیاهان باعث از بین رفتن مراتع، کاهش توان تولید و در نتیجه بیابانی شدن و تسریع در تخریب مراتع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کاشان ضمن اشاره به خشکسالی 100 درصدی شهرستان کاشان ابراز داشت: این خشکسالی طی 10 سال اخیر در منطقه کاشان تداوم داشته است و همین امر خشکسالی بر منابع گیاهی مراتع و جنگل‌های طبیعی را مشهود کرده است.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد از شهرستان کاشان دچار خشکسالی بسیار شدید است، گفت: 29 درصد این منطقه دچار خشکسالی شدید و شش درصد خشکسالی خفیف یوده که ارقام گویا و خطرناک است.

شریفی با بیان اینکه پوشش گیاهی مراتع 100 در 100 با میزان بارندگی برق و باران در زمستان رابطه مستقیم دارد، تصریح کرد: چرای پیش از موعد و زودهنگام و کوچ زودهنگام علاوه بر اثرات مخرب در حذف و نابودی پوشش گیاهی، خاک مراتع را نیز دچار فرسایش می‌کند و تشدید فرسایش در زمان بارندگی‌های ناشی از تغییر اقلیم موجب افزایش بحران نظیر طوفان، گرد و غبار، سیل و سیلاب می‌شود.

آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع 60 درصد کاهش یافتمدیریت مراتع استان ایلام با چرای خارج از ظرفیت دام امکان‌پذیر نیستکمبود نیروی حفاظتی در منابع طبیعی کشور؛ هوشمندسازی حفاظت اولویت سازمان جنگل‌ها و مراتع است‌

وی با باینکه علوفه 72 مرتع ییلاقی به شدت کاهش یافته است، تاکید کرد: یک هزار و 158 خانوار مرتعدار که به طور مستقیم از مراتع استفاده می‌کنند، قطعا با کاهش تولید علوفه رو به رو هستند اگرچه میزان نهاده توزیع شده از سوی دولت در دو سال گذشته قابل توجه بوده است اما همکاری بیش از پیش آنان را می‌طلبد.

انتهای پیام/801/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان کاشان دچار خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند

گزارش خبرگزاری مهر، حسین قاسمی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: از این تعداد مصدوم، ۲ نفر دچار سوختگی ۵۰ درصد، یک نفر ۷۰ درصد، یک نفر ۲۰ درصد و سه نفر هم دچار سوختگی ۱۵ و ۱۰ درصد شده بودند.

وی بیان کرد: مصدوم با سوختگی ۷۰ درصد با آمبولانس به بیمارستان شیراز اعزام شد.

کد خبر 6095285

دیگر خبرها

  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال