Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رویترز، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان روز سه‌شنبه گفت که اگر امنیت عرضه نفت تهدید شود، اقتصاد جهان آسیب خواهد دید.

او که در اجلاس سران دولت های جهانی در ریاض در مورد چالش های امنیتی، اقتصادی و امنیت غذایی سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد: تامین امنیت منابع در زمان حاضر در اولویت قرار دارد و برخی کشورها مقرون به صرفه بودن انرژی را از یاد برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر انرژی عربستان به وجود مخاطرات متعدد در منطقه اشاره کرد و افزود: با همکاری کشورهای عرب خلیج برای تضمین امنیت انرژی تلاش می‌کنیم اما کشورهای دیگر نیز باید به تعهدات خود در این رابطه عمل کنند.

او در عین حال گفت: روسیه ۱۰ درصد نفت مورد نیاز جهان را تولید می‌کند و بی‌تردید تاثیر امنیت عرضه بر اقتصاد جهانی تاثیر می‌گذارد.

وزیر انرژی عربستان خاطرنشان کرد: ما با هم کار می‌کنیم تا امنیت انرژی را تضمین کنیم.

او گفت: به دلیل افزایش تولید و ترکیب انرژی، ظرفیت تولید نفت عربستان حدود دو میلیون بشکه مازاد خواهد داشت.

وزیر انرژی عربستان در عین حال تاکید کرد: ائتلاف «اوپک پلاس» سیاست را کنار می‌گذارد.

او تاکید کرد: ما اعلام کردیم که دیگر مسوول کمبود نفت نیستیم چرا که به این موضوع توجه لازم نمی‌شود و این که تامین و تضمین امنیت منابع انرژی بر عهده همه دنیاست.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان درباره ایده حذف روسیه از ائتلاف اوپک پلاس مدعی شد: یکی از اعضای اوپک کسی است که به سمت ما و ابوظبی موشک پرتاب می‌کند و او کسی است که برای این کار آموزش می‌دهد و تامین مالی می‌کند.

او این را هم خاطرننشان کرد که ما ابتکارات متان داریم و متعهد به رفع کربن تا سال ۲۰۶۰ هستیم.

همچنین به گزارش تلویزیون العربی قطر، وزیر انرژی امارات نیز گفت: ایالات متحده یک شریک مهم برای همه ما است و ما به این رابطه افتخار می‌کنیم. ایالات متحده باید واقع بین و متوجه باشد که اتحاد تولیدکنندگان اوپک منافع مصرف کنندگان را در نظر می‌گیرد.
«سهیل المزروعی» افزود: روسیه یکی از اعضای مهم ائتلاف «اوپک پلاس» است و جایگزینی ندارد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس اواخر اسفند گذشته در سفر به ریاض و ابوظبی درباره تقویت همکاری‌ها با ولیعهد عربستان و ولیعهد امارات که مهمترین آن پرونده انرژی است، گفت و گو کرد.

بر اساس اعلام دفتر جانسون، امارات و عربستان بزرگترین شرکای اقتصادی انگلیس در منطقه هستند.

برچسب‌ها انگلیس ابوظبی نفت بوریس جانسون ریاض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس ابوظبی نفت انگلیس ابوظبی نفت بوریس جانسون ریاض وزیر انرژی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همراه اول همزمان با «روز ملی خلیج فارس» بسته های مکالمه ساعتی خود را تا ۷۵ درصد تخفیف به مشترکان دائمی، اعتباری و انارستان ارائه می دهد.

روز ۱۰ اردیبهشت در تاریخ ایران، یادآور از خود گذشتگی های ملت سرافراز ایران و بیرون راندن متجاوزان برای همیشه از خلیج فارس بود و ایرانیان توانستند در قرن هفدهم میلادی (سال ۱۰۰۱) سواحل جنوبی کشورمان را از چنگ بیگانگان آزاد کنند.

«خلیج فارس» به لحاظ وسعت، سومین خلیج بزرگ جهان و از این رو به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ، همواره نامش بر سر زبان ها بوده است.

این منطقه منبع مهم انرژی جهان است و در مجموع خلیج فارس از نظر جغرافیای سیاسی، استراتژیک، انرژی و تاریخ و تمدن یک پهنه آبی مهم و حساس در دنیا محسوب می شود.

همراه اول به همین منظور (گرامیداشت روز ملی خلیج فارس) امکان بهره مندی تمامی مشترکان خود از بسته های مکالمه ساعتی تا ۷۵ درصد تخفیف را با شماره گیری «ستاره ۱۲۱ ستاره ۱ مربع» فراهم آورده که از بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت یک روز کامل امکان فعالسازی آنها وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس