Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: محور اراک-شازند شلوغ‌ترین جاده استان و روز ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ با ثبت یک میلیون و ۹۴ هزار و ۳۳۴ تردد، پر ترافیک ترین روز در ایام تعطیلات نوروز امسال بوده است.

جهانی افزود: در این مدت ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۲۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه وارد استان شده و دو میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۱۱ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است که به ترتیب نشان از رشد ۴۱ و ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او محور اراک-شازند، آزادراه ساوه-تهران و بزرگراه اراک-سلفچگان را سه محور پرتردد استان مرکزی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ثبت بیش از ۱۰ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۸۵ تردد در ۶۸ محور شریانی استان مرکزی در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه۱۴۰۰ لغایت هفتم فروردین ماه۱۴۰۱، از رشد ۲۶ درصدی تردد در شبکه راه‌های استان خبر داد.

جهانی استان مرکزی را سومین استان پر تردد کشور از لحاظ ترددهای بین استانی برشمرد و گفت: این تحلیل حکایت از عبور قابل توجه خودروهای غیر بومی از راه‌های استان مرکزی دارد که به همین منظور برای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای تحت پوشش، گشت‌های مشترکی با پلیس راه تشکیل شده تا کنترل بیشتری بر تخلفات رانندگی صورت پذیرد.

او افزود: با توجه به برخورداری استان مرکزی از ۷۰۴ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، متوسط سرعت در راه‌های استان ۹۲ کیلومتر بر ساعت است که نسبت به میانگین کشوری ۱۲ کیلومتر بیشتر است.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تأکید کرد: کاربران جاده‌ای و مسافرین نوروزی با توجه به ازدحام ترافیکی با دقت بیشتری رانندگی کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش رعایت کنند و از رانندگی هیجانی و شتابزده اکیدا پرهیز نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت راه های استان مرکزی استان مرکزی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • جاده چالوس بسته است
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود