Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:16:04 GMT

نخستین پیوند کلیه سال جاری در زنجان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۰۳۸۸

نخستین پیوند کلیه سال جاری در زنجان

طهماسبی گفت: امسال اولین پیوند کلیه در استان ثبت شد که این فرد از بیماران انجمن کلیوی شهرستان ماهنشان با بیماری مزمن کلیوی به مدت یک سال تحت همودیالیز بود که با دریافت کلیه از یک اهدا کننده مرگ مغزی به زندگی عادی خود بازگشت.

او گفت: سال گذشته ۱۰ مورد پیوند کلیه در استان انجام شده است.  

به گفته‌ی طهماسبی پیوند کلیه از جمله حساس‌ترین جراحی‌هایی است که انجام می‌گیرد و به دلیل اینکه چند درصد احتمال وجود دارد که کلیه پیوند شده پس زده شود پزشکان گا‌ها دارو‌های خاص خارجی به بیماران پیوندی تحویز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه گفت: دارو‌های خارجی خصوصا در ایام کرونایی با کمبود مواجه شد و همین امر سبب شد تا بیماران در برهه‌ای از زمان در دسترسی به دارو با مشکل مواجه شوند، اما بیماران برای مهار بیماری باید از دارو‌های ایرانی استفاده می‌کردند که این امور باعث ایجاد استرس در بیماران شد، اما با وجود مسائلی دارو تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه چندین جلسه با معاونت غذا و دارو برگزار شده تا بیماران بدون چالش به دارو دسترسی داشته باشند، گفت: از تهران پیگیر هستیم تا بتوانیم مبلغی از دارو‌های خارجی را تامین نماییم چراکه این دارو‌ها آزاد به دست بیماران می‌رسند.

او با تاکید بر اینکه در انجمن کلیوی استان ۲ هزار پرونده وجود دارد، گفت: برای ما تکلیف است تا این بیماران را به لحاظ دارویی، معیشت، هزینه‌های متفرقه همراهی نماییم با این حال انتظار داریم مردم نیز یاری گر باشند تا این بیماران در حوزه‌های مختلف دارویی و درمانی فراغت خاطر داشته باشند و غیر از درد و رنج بیماری درد دیگری نداشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیوند کلیه بیماران کلیوی پیوند کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد

 به دلیل تداوم گرد و غبار، فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شش شهر خوزستان در روز سه‌شنبه غیر حضوری اعلام شد.

به گزارش ایسنا؛ داود میرشکار دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان خوزستان شامگاه دوشنبه اعلام کرد: فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه به صورت غیرحضوری است.

وی افزود: فعالیت آموزشی مدارس در این شهرستان‌ها در بستر سامانه شاد انجام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند