Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باز هم با محکومیت و انتقاد گسترده مواجه شد. خبرگزاری میزان – رویداد موسوم به نشست «نقب» به میزبانی رژیم صهیونیستی واکنش‌های متعددی را در منطقه برانگیخت.   به گزارش «روسیا الیوم»، «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر در نشست خبری مشترک با «عبدالرحمن آل ثانی»، همتای قطری خود ضمن اشاره به اهداف ادعایی کشورش از حضور در نشست شش جانبه «نقب» به میزبانی رژیم صهیونیستی، گفت که هدف «قاهره» از حضور در نشست مذکور، ایجاد ائتلاف علیه هیچ کشوری از جمله ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در ادامه ادعا کرد «دلیل حضورم در نشست نقب در چارچوب تلاش برای دستیابی به صلح و حقوق مشروع مردم فلسطین است.»   به گزارش «بحرین میرور»، «جمعیت الوفاق» بحرین نیز با انتشار بیانیه ای، شرکت «عبداللطیف الزیانی»، وزیر خارجه بحرین را در نشست مذکور به شدت محکوم کرد.   در این بیانیه آمده است «ما حضور نماینده بحرین در اجلاس رژیم صهیونیستی در آستانه ماه مبارک رمضان را قویا محکوم می‌کنیم؛ آن چه در حال رخ دادن است در مغایرت با خواسته‌های مردم بحرین قرار داشته و رویارویی آشکار با آن هاست.»   همزمان مردم بحرین در اعتراض به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست به برپایی تظاهرات زدند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   «احسان عطایا» نماینده «حماس» در لبنان نیز گفت «این دیدارها، هویت فلسطین عربی و اسلامی را تغییر نمی‌دهد و اجازه تداوم رژیم صهیونیستی را نخواهد داد و ملت فلسطین تا آزادی همه سرزمین‌های فلسطینی به مقاومت خود ادامه خواهد داد.»   «شیخ کمال خطیب»، معاون جنبش اسلامی فلسطین نیز ضمن محکوم کردن اقدام کشور‌های عربی، آن‌ها را «شرور» توصیف کرد.   «رادیو ارتش اسرائیل» نیز ادعا کرد که سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تصور می‌کنند که ارتباط معنایی میان عملیات مقاومتی «الخضیره» و «نشست نقب» وجود دارد و عملیات مذکور تلاشی برای انحراف توجهات از این نشست بود. بیشتر بخوانید: حمایت علنی عربستان از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به سفر بنت به منامه عملیات مقاومتی «الخضیره» در یکشنبه شب منجر به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن چند نفر دیگر شده بود.   وزرای خارجه مصر، امارات، بحرین و مغرب در نشست روز یکشنبه در منطقه اشغالی «نقب» با حضور «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا شرکت کردند.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل مصر بحرین رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بحرین تحولات بین الملل مصر بحرین رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیر سیا به مصر با دستورکار آتش‌بس در غزه

مدیر سیا به‌منظور برگزاری نشست‌هایی درباره اوضاع در غزه، وارد قاهره شد.

به گزارش ایسنا، مقام‌های امنیتی مصر روز جمعه خبر دادند «ویلیام برنز» مدیر سیا به منظور برگزاری نشست‌هایی درباره آتش‌بس و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی وارد قاهره شده است.

مصر به همراه قطر رهبری تلاش‌ها برای میانجیگری بین حماس و رژیم صهیونیستی به منظور حصول آتش‌بس و تبادل اسرا را برعهده گرفته‌اند.

طبق گزارش رویترز، سیا به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره سفر برنز به قاهره پاسخ نداده است.

مصر که تلاش‌های جدیدی را برای حصول توافق بر سر غزه آغاز کرده است، همچنین به رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، منطقه‌ای که سرپناه بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است، هشدار داده است.

میانجی‌ها می‌گویند منتظر پاسخ حماس به نسخه جدید پیشنهادی برای آتش‌بس هستند.

مقاومت فلسطین تاکید کرده تنها با تحقق شروط خود که آتش‌بس کامل، خروج نظامیان اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به شمال غزه است، توافق را تایید می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • سفر مدیر سیا به مصر با دستورکار آتش‌بس در غزه
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!