Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:39:34 GMT

رشد ۵۷ درصدی تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۰۴۹۸

رشد ۵۷ درصدی تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جلسه نشست اعضای ستاد خدمات سفر استان، اظهار داشت: با توجه به تأکید شخص رئیس جمهور و وزیر کشور بر اصل کاهش تصادفات و تلفات، تمرکز ما نیز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان باید بر این موضوع باشد.

وی ادامه داد: با عنایت به اهمیت این موضوع برای نظام و دولت، تأکید ما بر برخورد قاطع پلیس با تخلفات حادثه ساز در سطح جاده‌هاست و کاهش تصادفات جاده‌ای برای ما بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در سطح کشور، تصریح کرد: استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان‌رضوی، فارس، کرمان و اصفهان، بیشترین تعداد فوتی‌ها در تصادفات و سوانح جاده‌ای را داشته که این اتفاق، منجر به اخطار وزارت کشور شده است.

قناعت با اشاره به کویری بودن و بعد مسافت بین شهرستان‌های استان، متذکر شد: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های استان، کمبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی برای استراحت و توقف مسافران است.

وی تأکید کرد: با رصد وضعیت جاده‌های استان باید برای نقاطی که با بیشترین تعداد تصادفات مواجه بوده‌اند به گونه‌ای تدبیر شود که با ایجاد کمپ یا نصب چادر شرایطی را برای استراحت مسافران و توقف رانندگان فراهم کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: حساسیت و دقت نظر دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر باید تا پایان تعطیلات نوروزی با جدیت ادامه یابد تا شاهد سفری امن و راحت برای مسافران باشیم.

قناعت به رشد ۵۷ درصدی آمار ترددها در مقایسه با نوروز سال گذشته از ورود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر به محورهای استان گفت و تصریح کرد: در حال حاضر به جهت آمار ترددها، رتبه پنجم کشوری را کسب و با توجه به پیش‌بینی حجم سفرها در روزهای آتی، احتمال تغییر این رتبه وجود دارد.

وی متذکر شد: باید با تأمین زیرساخت ها و امکانات لازم، تمام تلاش‌ها بر این باشد که خراسان‌جنوبی فقط محل گذر مسافران نباشد و ما شاهد اقامت چند روزه و ماندگاری آن‌ها نیز باشیم.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی تصادفات سفر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است

ایسنا/خراسان جنوبی رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌هایی که در خراسان جنوبی صورت گرفته جاده‌ها لغزنده است و رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ علیرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مسیرهای منتهی به شهرستان زیرکوه مسدود است، گفت: در مسیرهای نهبندان چاهداشی، دهسلم تردد به کندی از یک لاین صورت می‌گیرد.

وی گفت: محورهای قاین، بیرجند، حوزه‌های روستای سیچ، دوست آباد به هیچ عنوان تردد امکان پذیر نیست و در این رابطه کمربندی حاجی آباد که یک طرفه بوده برای تردد باز ‌و دو طرفه شده لذا رانندگان با احتیاط تردد کنند.

سرهنگ رضایی بیان کرد: مسیرهای شاهرخت نیز کاملا مسدود بوده و مابقی محورهای استان فرعی و روستایی آبنماها که دیشب و امروز صبح آمده گل و لای دارد و در  بعضی نیز آب جاری شده که نیازمند دقت بوده تا حادثه‌ای پیش نیاید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • انسداد محورهای مواصلاتی در خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان