Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-27@07:20:19 GMT

آقای رئیسی نشاط را دیدی سلام ما را هم برسان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۰۵۴۱

آقای رئیسی نشاط را دیدی سلام ما را هم برسان



مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: رئیس جمهور رئیسی گفته است:« مسافرت گسترده مردم نشانه نشاط و امنیت اجتماعی است.» اگر اجازه بدهید با رئیس دولت سیزدهم مخالفت کنم و به جناب‌شان عرض کنم، این حجم گسترده از سفرها، تنها یک نشانه دارد و آنهم خستگی مردم از دو سال خانه نشینی است.

مردم در دو نوروز گذشته بنا بر توصیه‌ها در خانه ماندند و سعی کردند سفر نروند و امسال با توجه به کمتر شدن کرونا و واکسیناسیون گسترده، چمدان‌ها را بستند و به دل جاده زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی‌ها در این دو سال از دیدن اقوام خود محروم بودند و امسال تصمیم گرفتند سری به مادربزرگ، دایی و یا عمه بزنند. دیگر خبری از جریمه‌های شهرهای قرمز یا زرد هم نبود و همین مسئله باعث شد که ایرانی‌های عزیز مثل گذشته‌ها نروز را در شهرهای مختلف به سر کنند.

این سفرها را نمی‌شود نشانه نشاط جامعه دانست. در مثل مناقشه نیست، به خاطر همین از این مثال استفاده می‌کنم؛ یک زندانی وقتی از حبس آزاد می‌شود، به خانواده سر می‌زند، کله پاچه، جگر و کباب می‌خورد و سفر می‌رود اما همه این هوس‌های او به خاطر محدودیت‌هایی است که داشته. او برای چند سال از نعمت آزادی محروم بوده و به خاطر همین سعی می‌کند وقتی آزاد می‌شود تلافی آنها را در بیاورد.

حالا مردم هم همین هستند. دو سال گفتند که سفر نرو خطر دارد و حالا اجازه مسافرت دادن داده شده است و تمام. البته که بماند تعداد کشته‌های جاده‌ای ما در این مدت دست کمی از کرونا نداشته و نشان می‌دهد فرهنگ رانندگی، خودروهای نا ایمن و جاده‌های خراب، رقابت تنگاتنگی با کرونا برای گرفتن جان مردم دارند.

نشاط جامعه و امنیت فکری وقتی حاصل می‌شود که مردم با یک ثبات افتصادی روبرو شوند و هر روز نگران افزایش قیمت‌ها نباشند. در همین مسافرت‌های نوروزی، مسافران به خوبی تورم و گرانی را درک کرده‌اند و هر که از سفر برگشته از گرانی گلایه داشته.

نشاط وقتی به جامعه بر می‌گردد که مردم با یک بورس سبز، یک دلار با ثبات و یک بازار متعادل روبرو باشند. مردم وقتی با نشاط هستند که برای یک خانه در جنوبی‌ترین نقطه شهر یک میلیارد تومان پول ندهند و ای مجبور نباشند برای پراید نزدیک 180 میلیون پول بدهند.شاید احیای برجام بتواند این ثبات را به مردم هدیه کند و گرنه نشاط زودتر از همه مسافران، چمدان‌هایش را بسته و ترک ایران کرده است.نشاط؛ باران بهاری نیست که ناگهان بر سر مردم ببارد. تا حال جیب مردم خوب نباشد، از نشاط خبری نیست. مگر اینکه بخواهیم خودمان را گول بزنیم که این بحثی است علی حده.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان همایش پیاده روی کارکنان سپاه امروز در النگدره گرگان برگزار شد.

همچنین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و ادارات استان با شعار سلامت خانواده ، مردمی سازی سلامت در مسیر تپه بابا طاهر تا سایت ورزشی جنگل النگدره گرگان پیاده روی کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی کارکنان ادارات شهرستان مینودشت برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • سردار رادان: چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می‌شود
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد