Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبشار یاسوج به عنوان گردش پذیرترین جاذبه شهرستان بویراحمد شناخته می شود که رفع مشکلات آن سبب رونق این مکان گردشگری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس برخورداری از طبیعت زیبا، آب و هوای مساعد و نزدیکی به استان‌های جنوبی، آبشار یاسوج را به یکی از گردشگرپذیرترین مکان‌های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جاذبه گردشگری به عنوان یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان بویراحمد مطرح بوده و نماد شهر یاسوج محسوب می‌شود، در تازه ترین آمارها توانسته است رتبه دوم پرگردشگرترین جاذبه گردشگری استان را از آن خود کند.

آبشار یاسوج در فصول مختلف سال به دلیل ظرفیت های طبیعی آن پذیرای گردشگران است اما در ایام نوروز و همچنین در فصل گرم تابستان بیشترین پذیرای گردشگر را از سراسر کشور  را دارا است.

این جاذبه گردشگری هشت هکتار مساحت دارد  و در حدود ۲ کیلومتری شمال شهر یاسوج واقع شده است و می تواند بیش از 5 هزار  نفر گردشگر را در خود جای دهد.

وجود ظرفیت های مختلف، نزدیکی به استان های جنوبی کشور و دیگر ظرفیت های طبیعی در این آبشار می تواند سبب رونق گردشگری و تاثیرات مثبت اقتصادی در شهرستان بویراحمد و همچنین استان باشد اما تحقق آن با در نظرگرفتن امکانات و رفع مشکلات آن امکان پذیر است.

در شرایط حاضر به اذعان مسافران و گردشگران مشکلاتی در این منطقه گردشگری وجود دارد که باید متولیان امر و مسئولان در جهت حل آن مشکلات تلاش کنند، یکی از این مشکلات در حوزه سرویس های بهداشتی است.

در سرویس های بهداشتی این مکان گردشگری شیرهای آب با مشکلاتی مواجه است که این موضوع برای شست و شو و همچنین توجه به موضوعات بهداشتی را با مشکل مواجه می کند.

در آبشار یاسوج مشاهده می شود در برخی مواقع آب در سطح خیابان ها جاری می شود و این موضوع سبب مشکلات مختلفی از جمله احتمال تصادف خودروها و ایجاد خسارت برای مسافران می شود.

در مناطق مختلف گردشگری کشور   عوارض برای رشد و توسعه آن مکان ها دریافت می شود اما در سالیان مختلف تا امروز که عوارض از مسافران در ورودی آبشار اخذ شد می بایست نوع هزینه آن برای توجه به رشد زیرساخت ها در این مکان گردشگری مشخص و بیان شود.

آبشار یاسوج در روشنایی روز زیبایی های خود را دارد اما در شب ها که نسیم های خنک بهاری و تابستانه شروع به وزیدن می کند برای استفاده مسافرن در آلاچیق ها و همچنین نقاطی که برای پیاده روی در نظر گرفته شده است، از داشتن روشنایی محروم است.

از دیگر موضوعاتی که می تواند برای جاذبه گردشگری آبشار مورد توجه قرار  گیرد در  نظر گرفتن پارکینگ و همچنین مراکز اقامتی در مجاورت این پارک است تا به جای حضور خودروها در منطقه بکر آبشار شاهد حضور  گردشگران در این منطقه گردشگری باشیم.

گفتنی است در کنار ظرفیت های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد برای رشد و توسعه آن توجه به جاذبه های گردشگری می تواند نقش بسزایی در  رشد و توسعه استان داشته باشد و این امر نیازمند توجه به توسعه امکانات و همچنین رشد و توسعه در زیرساخت های در مکان های گردشگری امکان پذیر است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جاذبه گردشگری آبشار یاسوج رشد و توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد

شهردار شیرار گفت: دروازه قرآن از مکان هایی است که باید توجه بیشتری به آن شود و رویکرد فرهنگی در این مکان باید تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی امروز_ شنبه پانزدهم اردیبهشت_ همزمان با روز شیراز و شهادت پیشوای شیعیان حضرت امام جعفر صادق (ع) در آئین معنوی جایگزینی قرآن کریم در دروازه قرآن، با اشاره به اینکه این مراسم برای اولین بار در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: بازدید گردشگران از این مجموعه فرصت کم نظیری است که نصیب شهر شیراز شده است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های هفته شیراز از دو روز گذشته با غبارروبی و زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) آغاز شد و پس از آن مراسمی در قالب دیدار و گفت و گو با هنرمندان و مراسم پیاده روی خانوادگی با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان شیراز برگزار شد.

شهردار شیراز ادامه داد: در شهر شیراز امروز علاوه بر حرم‌های مطهر که در صدر آن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) قرار دارد، اماکن گردشگری همچون حافظیه، سعدیه، باغات و محلات بسیاری وجود دارد و یکی از نشانه‌های اصلی این شهر دروازه قرآن است.

اسدی با اشاره به حادثه سیل ۹۸ خاطر نشان کرد: با اعلام وقوع این اتفاق در کشور، این مکان محلی نام آشنا برای همگان بود. این در حالی است مسئولینی که وارد شهر می‌شوند علاقه بسیاری به بازدید از دروازه قرآن دارند.

وی تاکید کرد: دروازه قرآن از مکان‌هایی است که باید توجه بیشتری به آن شود و بایستی رویکرد فرهنگی در این مکان تغییر پیدا کند.

شهردار شیراز تصریح کرد: مقرر شده است این مکان که قدمت هزار ساله دارد و در زمانی مسیر ورودی به شهر شیراز بوده است، با آزاد راهی که از سمت شمال غرب احداث می‌شود بنا است تا در ورودی شهر شیراز یک المان ایجاد شود و طی هشت ماه آینده که زیر گذر گویم افتتاح می‌شود یک المان مشابه دروازه قرآن نیز در این محور نصب شود تا نشان و نماد فاخری در خور شهر شیراز باشد.

رونمایی از سند جامع ارتقا جایگاه شهر مقدس شیراز به تراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ۲۶ اردیبهشت

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم تصریح کرد: خدا را شاکریم که امروز شیراز و شیرازی‌ها موجب افتخار اهل بیت هستند.

وی افزود: شانزده سال پیش مقام معظم رهبری همزمان با روز شیراز فرمودند؛ شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است و این توفیق نصیب ما شد که در این شهر نفس بکشیم و میراث دار شیراز و شیرازی‌ها و خدمت گذار مردم شیراز باشیم و باید قدر این نعمت را بدانیم و بیش از پیش خود را وقف خدمت به مردم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شهر شیراز مجموعه‌ای خوبی‌ها است و این مطلب که شیراز یکی یک دانه‌ای است که تمام خوبی‌ها را در خود دارد، از یک سو موجب افتخار است و از سوی دیگر برای ما وظیفه ایجاد می‌کند با همه آنچه که در توان داریم یگانه بودن شهر شیراز را بیش از پیش حفظ کنیم.

حسینی همچنین در ادامه این آئین خبر داد: طی چند سال گذشته فعالیتی آغاز شد تا سند جامع ای نوشته شود که این سند با عنوان سند جامع ارتقا جایگاه شهر مقدس شیراز به تراز سومین حرم اهل بیت (ع) است که در روز ۲۶ اردیبهشت همزمان با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) رونمایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدوین این سند جامع، شهر شیراز یگانه شهر کشور و یگانه جهان اسلام و یگانه تمام کره زمین باشد و این موضوع با حضور مردم رقم خواهد خورد.

امروز شهر شیراز، به نماد و المان دروازه قرآن شناخته می‌شود

در ادامه این مراسم همچنین محمد علی چوبینی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: برگزاری این آئین معنوی سنتی برای ما خواهد شد تا هر ساله به مناسبت گرامیداشت روز شیراز بتوانیم قرآن کریم را در دروازه قرآن تعویض کنیم.

وی ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهری و به ویژه شهردار منطقه سه شیراز در آماده سازی و اجرای این برنامه، افزود: این اقدام کار مشارکتی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری و شهرداری منطقه سه بوده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز تاکید کرد: دروازه قرآن بنای باشکوه است و امید است بتوانیم از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کنیم.

چوبینی اضافه کرد: امروز شهر شیراز، به نماد و المان دروازه قرآن شناخته می‌شود و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) نماد و المان آن دروازه قرآن است که نشان می‌دهد مردم این شهر سده‌ها متدین و مسلمان هستند و زیر سایه قرآن قرار دارند.

به گزارش ایمنا، قرآن جایگزین شده در محل دروازه قرآن شیراز توسط آستان قدس رضوی منتشر شده است که در حجره اصلی دروازه قرآن قرار گرفت.

کد خبر 750473

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • خروش دوباره آبشار فصلی در تنگه تاریخی زرانگوش + فیلم
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن