Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جواد اعلمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی خراسان رضوی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته با  فعالیت ۱۱۶ گروه دامپزشکی و ۲۳۲ بازرس و کارشناس آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

وی بیان کرد: در قالب این طرح تاکنون ۱۳ هزار و ۱۹ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان خراسان رضوی انجام شده است که ۱۲۵ پرونده قضایی در استان تشکیل و  متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی، هیچگونه اغماضی در برخورد با متخلفان صورت نمی‌گیرد، به طوریکه در این مدت تاکنون پنج مرکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شده است.

اعلمی افزود: همچنین طی این بازدیدها ۶ مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های خام دامی، ۶۲ مورد برخورد با خودروهای غیرمجاز عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: در همین چهارچوب تاکنون ۵۴ هزار و ۹۷۶ قطعه از لاشه‌های طیور و ۱۸۰ قطعه از لاشه های دام کشتار شده در استان به دلیل غیربهداشتی بودن از چرخه مصرف حذف شده است.

وی گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دست فروشان با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم رضوی اقدام به عرضه غیرمجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه و جگر  می کنند، به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی از کلیه شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ و شبکه های دامپزشکی در شهرستانها اطلاع رسانی کنند.

۱۰ درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است و سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها مشهد گوشت قرمز دام و طيور سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد گوشت قرمز دام و طيور مشهد گوشت قرمز دام و طيور سازمان دامپزشکی کشور عرضه فرآورده های خام دامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه روزنامه کد خبر 6097817

دیگر خبرها

  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد