Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پژمان فتاح‌پور» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان قصرشیرین در ۲۴ ساعت گذشته عدد ۱۵۶ و شاخص لحظه ای عدد ۱۳۳ است وضعیت هشدار را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: همچنین شاخص کیفی هوای شهرستان سرپل ذهاب در ۲۴ ساعت گذشته عدد ۲۳۸ و شاخص لحظه ای عدد۱۴۷ بود که شاخص هوای این منطقه‌ نیز در شرایط هشدار و ناسالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین در ادامه گفت: شاخص استاندارد هوای پاک صفر تا عدد ۵۰، هوای سالم ۵۱ تا ۱۰۰ و عدد بین ۱۰۱ تا ۲۵۰ بیانگر وضعیت هشدار است.

وی اظهار داشت: بر این اساس توصیه می شود افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان در این شهرها از منزل خارج نشوند.

بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا اداره حفاظت محیط زیست پارسال در مجموع  شهرستان قصرشیرین ۳۶روز ناسالم بود و به گزارش ایستگاه هواشناسی قصرشیرین سال گذشته آسمان قصرشیرین۷۵ روز درگیر گرد و غبار بوده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست وضعيت هوا قصرشیرین آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست وضعيت هوا قصرشیرین سازمان حفاظت محیط زیست وضعيت هوا قصرشیرین آلودگی هوا آلودگی هوا گرد و غبار کیفی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در تهران نفس بکشید

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • کیفیت هوای مشهد «پاک» است
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول