Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، انتشار خبر صبح امروز سانحه رانندگی در محور گاوکش نورآباد و کشته شدن ۸ نفر شوک بزرگی بود تا کام خانواده جانباختگان و مردم را در ایام نوروز تلخ کند.

تصادف در محورهای مختلف استان موجب نگرانی و انتقاد مردم شده است، کشته شدن ۸ نفر اتفاقی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کرد مسوولان و متولیان باید پاسخگوی این موضوع بوده و نسبت به رفع نواقص و ارتقائ ایمنی اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دیگر توجه مرکز به تزریق و تخصیص اعتبار برای پروژه‌های راه سازی است، زیرا مسوولان استان همواره علت اصلی کند بودن ایمن سازی راه‌ها را نبود اعتبار عنوان می‌کنند.

سال‌ها است که از پیچ گاوکش به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز یاد می‌شود اما آیا برای رفع نواقص این محور کار جدی انجام شده است، اینکه پس از هر حادثه رانندگی مسوولان اظهار ناراحتی کنند چاره کار نیست مردم انتظار اصلاح محورهای مواصلاتی را دارند.

با توجه به اینکه پیچ گاوکش در مسیر اصلی و کریدور غرب قرار دارد ایمن سازی آن ضروری است، به نظر می‌رسد مسوولان کشوری باید توجه بیشتری به تزریق اعتبارات داشته باشند‌ زیرا بروز سوانح رانندگی و کشته شدن افراد در برهه‌های مختلف به یک چالش جدی تبدیل شده است.

به منظور آگاهی از چند و چون موضوع با معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان و نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت ‌وگوی کوتاهی داشته‌ایم که در حاوی نکات جایی است در حالی که راه و شهرسازی علت حادثه را خطای انسانی بیان می‌کند اما نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی معتقد است:  نبود نیوجرسی و تابلوهای خطر علت حادثه بوده است.

 

خطای انسانی علت حادثه 
گودرز بابا عباسی که در محل حادثه حاضر شده است، اظهار کرد: تصادف دیشب که در پیچ گاو کش رخ داده به دلیل خطای انسانی بوده است، خودرویی که از سمت نورآباد در حال تردد بوده  انحراف مسیر داشته است.

وی افزود: در واقع باعث بسته شدن لاین مقابل شده  که در نهایت دو خودرو رخ به رخ شده و یک حادثه تلخ را رقم زده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: این نقطه که تصادف در آن رخ داده چهار خطه نیست اما آسفالت است، منتهی چون هدایت ترافیک به شکلی است که باید از دو لاین استفاده بشود راننده از سمت نورآباد رخ به رخ شده و منجر به بروز حادثه و کشته شدن 8‌ نفر شده است.

محل حادثه جزو نقاط حادثه خیز نبود 

باباعباسی تاکید کرد: نکته مورد توجه اینکه در نقطه‌ای که تصادف در آن رخ داده جزو نقاط حادثه خیز نبوده و کاملا باز است، همچنین علائم رانندگی در این نقطه نصب شده و عرض جاده هم مناسب بوده است.

وی افزود: البته ما چهارخطه فیروزآباد - گاوکش را در دستور کار داریم و پیمانکار آن هم مشغول کار است، در صورت تزریق اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱ تحویل می‌دهیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: پیچ گاو کش دارای نواقصی است که در حال رفع آنها هستیم، ما کار انجام می‌دهیم اما اعتبار کم است.

 

اجحاف در حق استان 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه  واقعیت این است که ۱۵ سال ناجوانمردانه در حق استان در حوزه چهارخطه‌ها اجحاف شده است، گفت: این مسیر یعنی پیچ گاو کش در مسیر جاده اصلی شمال غرب به جنوب است اما کافی است سری به محور بزنید، 

بعد از سال‌ها شاهد هستیم  یک قطعه آسفالت و قطعه دیگر خاکی است همین باعث خطای دید راننده می‌شود.

یحیی ابراهیمی افزود: نکته دیگر اینکه قطعه‌ی که راه و شهرسازی زیر بار ترافیک می‌برد حتما باید نیوجرسی و تابلوی خطر داشته باشد در این حادثه نیوجرسی و تابلو نصب شده بنابراین راه و شهرسازی مقصر است.

وزیر راه پاسخگوی باشد 

وی تاکید کرد: شخص وزیر راه و شهرسازی  باید در حادثه گاوکش پاسخگو باشد، استاندار و معاون عمرانی نیز باید ورود کنند، چه کسی باید پاسخگوی خانواده‌های داغدار باشد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت:  این حادثه در هر کجای دنیا رخ می‌داد وزیر استیضاح می‌شد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد : با تزریق اعتبارات ناچیز که کار پیش نمی‌رود، به دلیل نبود اعتبار بسیاری از پیمانکاران کار را رها کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در جریان سفر رییس جمهور به لرستان ۱۵۰ میلیارد تومان برای کریدور شمال غرب به جنوب در استان مصوب شد، عنوان کرد: انتظار داریم اعتبارات نقدی در اولین فرصت  تزریق شود تا یکبار برای همیشه این مسیر اصلاح و بهسازی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استیضاح وزیر نیرو سفر رییس جمهور به لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی راه و شهرسازی کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش