Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:53:08 GMT

عملیات حشدالشعبی با هدف پاک‌سازی تروریست‌ها در عراق

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۰۹۹۴

عملیات حشدالشعبی با هدف پاک‌سازی تروریست‌ها در عراق

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، حشدالشعبی و سایر نیروهای مسلح عراق امروز (سه‌شنبه) یک عملیات امنیتی-نظامی گسترده با هدف مبارزه با تروریسم را در استان‌های نینوی و صلاح‌الدین (شمال) و الانبار (غرب) آغاز کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» در بیانیه منتشرشده آمده است: «نیروهای حشدالشعبی با پشتیبانی فرماندهی دفاع هوایی و همراهی نیروهای ارتش، اقدام به پاکسازی و نابودی گروهک‌های تروریستی و همچنین انهدام مخفی‌گاه‌های آنان کرده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه ادامه می‌دهد: «این عملیات با هدف تامین امنیت و ثبات در مناطق مورد تهدید واقع‌شده و محل حضور تروریست‌ها در مناطق مشترک بین سه استان [نینوی،صلاح‌الدین و الانبار] اجرا شده است».

این عملیات در حالی انجام می‌شود که بیش از یک سال است عراق با افزایش حملات مسلحانه و مشابه با فعالیت‌های تروریستی داعش مواجه شده  است؛ حملاتی که در استان‌های کرکوک و صلاح الدین (شمال) و دیالی (شرق) بیشتر بوده و باعث شده‌اند تا این مناطق به «مثلث مرگ» مشهور شوند.

به رغم نابودی تروریسم در عراق، گروهک‌های داعش همچنان در برخی استان‌های شمالی و شرقی این کشور فعال هستند. به همین خاطر دولت بغداد طی زمان‌بندی‌های مختلف سعی می‌کند تا از طریق انجام عملیات‌های نظامی و امنیتی، تروریست‌های باقی‌مانده را سرکوب کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عملیات امنیتی نظامی عراق حشدالشعبی داعش تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا