Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات شکست محاصره ۳ فقط نماد ضعف و ضربه پذیری سعودی ها نیست و ادامه راهبردی جدید جبهه مقاومت است که از ماجرای اربیل رسانه ای شده و خبر از یک تغییر بزرگ در منطقه غرب آسیا می دهد.

سرویس جهان مشرق؛ عصر روز جمعه (پنجم فروردین ماه) یگان های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن عملیات گسترده و غافلگیرانه ای را علیه رژیم سعودی انجام دادند تا نشان دهند هشدارها  خطاب به ریاض و حامیانش تو خالی و صرفا یک رجزخوانی و نمایش رسانه ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات منحصر به فرد شکست محاصره ۳ که انتشار جزئیات چگونگی انجامش در مقطع فعلی امکان پذیر نیست با هشتمین سال تجاوز نظامی ائتلاف  غربی - عربی - عبری همزمان شد و حاوی پیام روشن نه برای رژیم سعودی و امارات بلکه برای آمریکایی ها، انگلیسی ها و صهیونیست ها بود.

باید توجه داشت هدف این عملیات فقط انهدام تاسیسات نفتی و به رخ کشیدن ناکارآمدی تمامی سامانه های دفاعی خریداری شده رژیم سعودی نبود چرا که پیشتر این برتری ها در میدان نبرد اثبات شده بود و اهل فن می دانند این قدرت نمایی فقط بخش کوچکی از توان جبهه مقاومت است.

موفقیت عملیات شکست محاصره ۳ در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برای فرماندهان موضوعی قطعی بود و آنچه که روز جمعه گذشت نشان دهنده بخش دیگری از راهبرد جبهه مقاومت است و خبر از اجرایی شدن نقشه راهی می دهد که توازن قدرت را در غرب آسیا باز هم بیشتر از گذشته به سود محور مقاومت تغییر خواهد داد و البته این یک شوک بزرگ برای اندیشکده های ائتلاف غربی - عبری - عربی است چرا که متوجه محاسبات اشتباه خود شده اند.

نگاه و مرور کوتاه تحولات اخیر منطقه به خوبی این تغییر و اجرای بخش دیگری از نقشه راه را نشان می دهد که جبهه مقاومت نه تنها در برابر اتفاقات و تحرکات جدید منفعل نبوده بلکه با رصدهای دقیق، همزمان در عرصه میدان و سیاست پیش رفته و بیشتر از قبل هم در برابر تهدیدات موضع تهاجمی گرفته و گام به گام و براساس برنامه پیشروی می کند و خود را برای هر سناریویی در هر جغرافیایی از منطقه آماده کرده است.

پر واضح است منطقه در آستانه ورود به مرحله جدیدی از تاریخ سیاسی است و در این میان رژیم هایی که تصور می کردند جنگ را برده اند و کار را تمام کرده اند حالا خود را در معرض خطرات بزرگ تر می بینند و در تازه ترین تلاش ها با تشکیل ائتلافی جدید درصدد هستند از میدان حذف نشوند اما جبهه مقاومت در برابر این تحرکات برنامه و دستور العمل های مشخص، قابل اجرا و خنثی کننده ای دارد.

در یمن بال قدرتمند جبهه مقاومت ۷ سال سختی، محاصره و جنگ را با ایستادگی پشت سر گذاشته و امروز از موضع دفاعی خارج و خیز تهاجمی دارد و به شکل کم سابقه ای به توانی دست یافته که ائتلاف و عواملش (رژیم سعودی و امارات) را می تواند تحت فشار سنگین قرار دهد.

نیروهای مسلح یمن با توانایی که در حوزه ارتقاء یگان های موشکی و پهپادی به دست آورده اند هر لحظه می توانند شرایط را برای رژیم سعودی و اماراتی سخت تر کنند تا به هدف خود یعنی شکست محاصره چندین ساله دست یابند و این مسئله در ۳ عملیات گسترده و بزرگ اخیر به وضوح دیده شده و جای هیچ شک و ابهامی را باقی نگذاشته است.

در عراق نیز از جریان های شیعه گرفته تا گروه ها و شخصیت های موثر اهل سنت، احزاب کُرد و همچنین نمایندگان مستقل که همگی از موضع اقتدار برای استقلال و رها کردن عراق از وابستگی به میدان آمده اند و برای منهدم کردن ائتلاف سه گانه نزدیک به مثلث غربی - عبری - عربی مصمم شده اند.

نمایش بخش دیگری از راهبرد و نقشه راه جبهه مقاومت در مقطع حساس فعلی برای تغییر بیشتر معادلات در غرب آسیا فقط خلاصه و منتهی به عراق و یمن نمی شود و در تهران هم این رویکرد با انجام عملیات موشکی دقیق علیه مواضع صهیونیست ها در اقلیم کردستان عراق به کار گرفته و آغاز شده و با عملیات های دیگر ادامه می یابد.

در مجموع جبهه مقاومت براساس برنامه پیش می رود و توان و قدرت چند لایه اطلاعاتی، نظامی، امنیتی خود را بدون هیاهوی رسانه ای به صورت تدریجی و البته به صورت مرگبار به رخ می کشد و اگر لازم شود در لبنان و سوریه نیز بار دیگر وارد عمل خواهد شد.

نباید فراموش کرد جبهه مقاومت در سال های گذشته به تهدیدات و حملات در هر زمان و جغرافیایی به صورت خاص پاسخ داد (که الزاما تمامی واکنش ها رسانه ای نشد) و همچنین در مقابل تحرکات و شیطنت های مقطعی طرف مقابل دست بسته نبود و با صبر و متانت مهره هایش را به صورت دقیق در صفحه شطرنج به حرکت درآورد چرا که راهبرد و هدف مشخص بود و از سویی دیگر اسیر جنگ رسانه ای نشد و به مسیرش ادامه داد و امروز هم صفحه نانوشته و جدیدی را باز کرده و واقع بینانه و واقع گرایانه و براساس قاعده برای کیش و مات کردن ائتلاف آمریکایی- انگلیسی - صهیونیستی گام بر می دارد.

بدون شک عوامل رسانه ای ائتلاف غربی - عبری - عربی در داخل و خارج از کشور به مانند گذشته و بدون اشاره به جزئیات جنگ تمام عیار علیه ملت ایران، دولت های مستقل و مردم استقلال طلب منطقه، تمام تلاش خود را برای انحراف افکار عمومی به کار خواهند گرفت اما سرنوشت این نبرد سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در میدان مشخص می شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت جبهه مقاومت امارات منطقه غرب آسیا رژیم سعودی ائتلاف غربی عربی صهیونیست ها نیروهای مسلح یمن لبنان اربیل عبری خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت جبهه مقاومت شکست محاصره رژیم سعودی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام خلیج فارس همیشه ماندگار است

نقشه نگار پیشکسوت و پژوهشگر ایرانی با بیان اینکه عناوین جغرافیایی را نمی‌توان با سیاست تغییر داد، گفت: نام خلیج فارس تا همیشه ماندگار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، محمدرضا سحاب امروز در نشست علمی خلیج فارس که به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور جمعی از پژوهشگران در کیش برگزار شد، اظهار داشت: قدمت نقشه‌های موجود از خلیج فارس در اسناد تاریخی به بیش از پنج هزار پیش باز‌می‌گردد.

وی بیان داشت: ما بیش از 25 هزار نقشه تاریخی و معاصر جهان را به زبان‌های مختلف از کتابخانه‌های سراسر جهان جمع‌آوری کردیم که تقریباً در تمام آنها نام خلیج فارس به‌درستی درج شده است.

نقشه‌نگار پیشکسوت وپژوهشگر ایرانی با بیان اینکه عناوین جغرافیایی را نمی‌توان با سیاست تغییر داد، گفت: نام خلیج فارس تا همیشه ماندگار است و این توطئه‌های استعمار است که با هدف گرفتن وحدت مردم، سعی در تغییر این نام دارد که به طور یقین هیچ‌گاه موفق نخواهد بود.

نگاهی به تاریخچه و اسناد قدیمی خلیج فارس

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور نیز در این مراسم با تقدیر از محمدرضا سحاب و پیروز مجتهدزاده پژوهشگران کشور، گفت: حوزه فرهنگی این سازمان در سه بخش تقویت هویت ملی، مذهبی و محلی برنامه ریزی و فعالیت می‌کند و این مراسم با هدف تقویت هویت ملی برنامه ریزی و برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: دانش آموزان، مرزبانان آینده ایران اسلامی هستند و حضور آنان در کنار بزرگان علمی کشور، اقدامی هدفمند برای آشنایی نسل جدید با تلاش و پژوهش‌های انجام شده در حوزه خلیج فارس و اهمیت جهانی خلیج فارس است.

یادآور می‌شود، دهم اردیبهشت سالروز بیرون راندن و اخراج استکبار جهانی به سرکردگی پرتغالی‌ها از جزایر دریای پارس توسط سرداران ایرانی است که به عنوان روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده و در همین راستا برای حقانیت این نام مقدس و حساس برای ایرانیان برنامه‌‌های متنوعی در استان هرمزگان و جزایر آن از کیش و قشم به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه