Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@22:57:36 GMT

خرید حمایتی زرشک امسال با رویه بهتری اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۱۲۰۸

خرید حمایتی زرشک امسال با رویه بهتری اجرا می شود

اسحاقی گفت: سال گذشته برای اولین بار خرید حمایتی زرشک انجام شد، البته نواقص و عیب هایی داشت که می پذیریم و برای سال جدید با رویه بهتری این مهم را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سلمان اسحاقی امروز در دیدار فرمانداران قاین و زیرکوه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تعامل و همراهی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان برای تحقق حقوق مردم، اظهار کرد: سال گذشته یک دستگاه ام آر آی با قابلیت پوشش بیماران سنگین وزن در شهرستان قاینات مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکمیل دوبانده سازی جاده آرین شهر تا بیرجند، ادامه داد: ۴.۵ کیلومتر از محور آرین شهر تا قاین در حال زیرساخت و روکش و علائم گذاری است.

وی گفت: همچنین عملیات اجرایی احداث پادگان در قاین پس از گذشت ۲۰ سال از سفر مقام معظم رهبری به قاینات و موافقت ایشان با استقرار تیپ ۲ لشکر۵۸ تکاور آغاز شده است.

اسحاقی به تولید آهن اسفنجی در مجتمع بزرگ فولاد قاینات اشاره کرد و افزود: اجرای تعهدات اجتماعی کارخانه‌ها و صنایع در حال پیگیری است و امیدواریم با تشکیل کارگروه اجرای تعهدات اجتماعی شاهد انجام این تعهدات و کارهای بزرگی در حوزه آب، مدرسه سازی و فرهنگ و آموزش باشیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معیشت ۵۰ هزار خانوار استان به محصول زرشک گره خورده است که با پیگیری استاندار خراسان جنوبی برای اولین بار خرید حمایتی زرشک انجام شد، البته نواقص و عیب هایی داشت که می پذیریم و برای سال جدید با رویه بهتری این مهم را اجرایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همچنین با همکاری وزارت اطلاعات جلوی ورود ۳۷ تن زعفران در انبارها را گرفتیم و اجازه ندادیم قیمت این محصول شکننده باشد و امروز شاهدیم زعفران کاران از قیمت ها رضایت دارند و از این پس تلاش می شود قیمت بالای زعفران برای صادرات باشد و مانعی برای استفاده در داخل کشور نباشد.

اسحاقی به پیگیری نمایندگان مجلس با استاندار خراسان جنوبی برای افزایش تعهدات بانک ها برای احداث راه آهن اشاره کرد و گفت: سال گذشته در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از مجموع هشت هزار و ۵۶۰ پیشنهادی که در سامانه برای لایحه بودجه ثبت شده بود با تمام قدرت از پیشنهاد اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه ریلی در کشور دفاع کردیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه خراسان جنوبی تنها استان فاقد ریل در منطقه است، ادامه داد: ۱۴ هزار میلیارد تومان برای احداث راه آهن محور یونسی – بیرجند نیاز است.

وی به تثبیت قیمت کالاها در بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: همچنین نمایندگان مردم در مجلس شرایط افزایش سه برابری یارانه فرزندان خانواده های دهک‌های اول تا چهارم دارای حداقل سه فرزند تحت تکفل که هیچکدام از والدین در دستگاه های مذکور ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه ایران شاغل نمی باشند را مشخص کردند.

اسحاقی با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس در لایحه بودجه برای ابطال پروانه پزشکانی که از کارتخوان استفاده نکنند، افزود: قریب هشت سال حیات خلوت دولت های یازدهم و دوازدهم میلیاردها تومان برای بحث حقوق و درآمد و سفرهای خارجی خود درنظر گرفته بودند و هیچ اتفاقی برای صادرات و واردات نیفتاد و گلایه‌مندی نمایندگان از این بود که این اتاق بیشتر اتاق واردات بود تا صادرات؛ در همین راستا مجلس با شفاف‌سازی درآمد‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران موافقت کرد تا وزارت امور اقتصادی و دارایی موطف به واریز وجوه موضوع قانون نحوه تأمین هزینه‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران به خزانه داری کل کشور باشد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در پایان نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی، افزایش حقوق سربازان، اعطای وام ۱۲۰ میلیون تومان ازدواج و تسهیلات فرزندآوری و اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن به افراد محروم را از جمله مصوبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

وی در خصوص جهاد تبیین، گفت: مجلس در این راستا دستورالعملی را در ابعاد نظارتی برای خود ایجاد کرده و این اعتقاد را دارد که این امر می‌تواند گره‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و معیشتی را باز کند.

اسحاقی با اشاره به موضوع تولید دانش‌بنیان که شعار سال بوده، بیان کرد: مجلس در سه ماه گذشته راهکارهایی که در این زمینه انجام داده به طوری که تولیداتی که دانش‌بنیان باشند در امور مالیاتی مورد حمایت دولت قرار می‎‌گیرند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند

روح الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان آماده فعالیت است که این رقم در سال گذشته ۹۴ مورد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های که در حال انجام است سعی داریم تا زمان برداشت محصول گندم تعداد مراکز خرید در استان را افزایش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید اداره کل غله در استان خریداری شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۵۲ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان انجام شد.

مهری اظهار کرد: طبق برآوردهای جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مسؤولیت خرید دانه‌های روغنی با سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 6089913

دیگر خبرها

  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • موسوی پور: طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • بادامکی: تعویضی‌های پرسپولیس باید عملکرد بهتری داشته باشند
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید