Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخعی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خراسان جنوبی گفت: میانگین بارش بلند مدت استان در فصل بهار ۳۰.۲ میلیمتر است که مطابق با جدیدترین پیش بینی فصلی و اقلیمی تا هفته‌ اول اردیبهشت بارش‌ها حدود ۱۰ میلیمتر کمتر از شرایط عادی پیش بینی شده است.

او گفت: از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد در شمال شرق استان از جمله زیرکوه و درمیان بارش‌ها ۱۰ میلیمتر کمتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی میانگین دمای استان در فصل بهار را  ۲۳ درجه سلسیوس اعلام کرد و گفت: شرایط دمایی تا ۱۴ فروردین عادی است، اما از ۱۵ فروردین تا هفته اول اردیبهشت برای بیرجند، خوسف، سرایان، فردوس و سربیشه حدود ۳ تا ۶ درجه سلسیوس بالاتر از شرایط عادی و در سایر مناطق یک تا سه درجه سلسیوس بیش از نرمال پیش بینی شده است.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خراسان جنوبی گفت: از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد دمای هوا تا یک درجه سلسیوس فراتر از شرایط عادی پیش بینی می‌شود.

او گفت: میانگین بارش استان از ابتدای سال زراعی (اول مهر۱۴۰۰) تا ۷ فروردین ۱۴۰۱ به ۷۰.۴ میلیمتر رسیده است که نسبت به آمار بلند مدت ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد  و میانگین بارش کشور به ۱۳۷.۳ میلیمتر رسیده است که نسبت به بلند مدت ۲۱ درصد کاهش دارد.

نخعی گفت: بیشترین بارش در استان تاکنون در شهرستان قائنات با ۱۰۸.۵ میلیمتر به ثبت رسیده که ۳۷.۴ میلیمتر از میانگین بلند مدت کمتر است.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در خراسان جنوبی گفت: کمترین بارش نیز از شهرستان طبس با ۵۲.۶ میلیمتر گزارش شده است که نسبت به شرایط نرمال ۱۵.۷ میلیمتر کمبود بارش دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران هواشناسی خراسان جنوبی درجه سلسیوس پیش بینی بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

نخعی سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از پنجشنبه تا صبح امروز در مناطق حصاردار، بیشه و فریز شهرستان خوسف ۵۵ میلیمتر، در علی آباد زارعین ۴۲ میلیمتر، در سربیشه ۳۹ میلیمتر، قاین و خوسف ۲۵ میلیمتر، زهان ۲۴ میلیمتر، بیرجند ۲۳ میلیمتر، دهسلم ۷ میلیمتر، بشرویه ۵ میلیمتر، حاجی آباد زیرکوه ۱۸ میلیمتر، سرایان ۱۷ میلیمتر، نهبندان ۱۶ میلیمتر، فردوس ۱۵ میلیمتر، طبس ۱۱ میلیمتر، اسدیه ۲۲ میلیمتر و درح سربیشه ۲۰ میلیمتر باران باریده است.

او افزود: برای امروز نیز ناپایداری‌های جوی و بارندگی‌ها در استان به ویژه در نواحی شمالی ادامه دارد و وقوع رعد و برق و رگبار نیز پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان زیرکوه علاوه بر جاری شدن رواناب احتمال سیلابی شدن مسیر‌ها نیز وجود دارد.

نخعی بیان کرد: فردا شرایط جوی در استان به نسبت پایدار است، دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ابر در استان محتمل است و همچنین به لحاظ دمایی تا دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما را در استان داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • بیشترین بارش‌ها با ۵۳ میلیمتر در لیرابی
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی