Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آمار ۷۰ درصد مسافران نوروزی حداقل یک روز را در استان مانده‌اند، ۲۲ درصد ۲ تا سه روز و هشت درصد از چهار روز بیشتر در استان اقامت داشتند.

جواد قناعت، امروز سه‌شنبه ۹ فروردین در دیدار نوروزی با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: هدف اصلی و نهایی ما در ستاد اجرایی خدمات سفر ماندگاری مسافر در استان است تا ضمن اینکه میزبان خوبی باشیم عایدی برای استان هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: درصد اشغال هتل‌ها حداقل به ۶۰ درصد رسید و حدود ۱۱ هزار نفر در ۸۱ اقامتگاه بوم‌گردی خراسان جنوبی ساکن شدند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ۷۵ هزار نفر از خدمات خانه‌های مسافر و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از امکانات اقامتی بقاع متبرکه استفاده کردند و شرایط اسکان در بوستان‌ها و کمپ‌های موقت نیز فراهم بوده است که از نظر ماندگاری مسافر تا پایان هفتمین روز فروردین رتبه پنجم را در کشور داشتیم.

وی افزود: از ۲۵ اسفند پارسال تا هفتم فروردین امسال خودروهایی که وارد استان ما شدند، سه میلیون و ۱۸۱ هزار و ۲۹۲ تردد در داخل استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش داشته است و بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار تردد افزایش داریم.

قناعت گفت: همچنین با آمارهایی که در سطوح ملی براساس سامانه‌های هوشمند رصد و تجمیع می‌شود از حیث ورود خودروها رتبه پنجم را داریم البته ابتدا رتبه سوم داشتیم و با توجه به ادامه تعطیلات نوروزی ممکن است این رتبه جابه‌جا شود.

وی تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای را از دیگر اقدامات ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی برشمرد و افزود: متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون پنج نفر در حوادث جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۹ نفر فوت کردند کاهش ۷۴ درصدی را شاهد هستیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: ناراحت هستیم که اگر تدابیر و دقتی صورت می‌گرفت همین پنج فوتی را نداشتیم اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و با وجود رشد ۵۷ درصدی تردد در سال جاری حدود ۱۴ نفر فوتی‌ها کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۸ فقره تصادف جرحی در استان به وقوع پیوست گفت: یکی از کارهای خوبی که این دوره صورت گرفت برای کنترل بیش از پیش جاده‌ها دستگاه‌های اجرایی مجاب شدند خودروهای خود را در اختیار پلیس قرار دهند و گشت‌ها و حضور فیزیکی در صحنه افزایش یابد.

قناعت با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی از اواسط اسفند با حضور ۱۵ دستگاه مرتبط و ۱۰ کمیته کار خود را آغاز کرد ادامه داد: در کنار آن ستاد راهبری کاهش تصادفات با دستور رییس جمهور تشکیل شد تا در سفرهای نوروزی شاهد کاهش تصادفات فوتی و جرحی باشیم.

وی گفت: هدف اصلی از تشکیل این ستاد رضایت گردشگر و مسافر برای دریافت خدمات مناسب است و در کنار آن کار تیمی و ماندگاری مسافر در استان را هدف‌گذاری کردیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از آنجا که سیاست نظام و دولت بعد از ۲ سال شیوع ویروس کرونا این بود که فشار روانی مردم کمتر شود، محدودیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر شد و تحلیل‌ها این بود که شاهد سونامی سفر خواهیم بود و تا این لحظه اتفاق افتاده است.

وی افزود: تاکنون عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان قابل قبول بوده و نمره قبولی گرفته اما به علت کویری بودن خراسان جنوبی با کمبودهایی از جمله فقر مجتمع‌های بین راهی در مقایسه با سایر استان‌ها مواجه بوده‌ایم که این دفعه خود را نشان داد و باید برای سال‌های بعد رفع شود.

قناعت گفت: در این مدت شاهد هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی بودیم که نشانه همدلی، همراهی و همگرایی است و جا دارد عمیق‌تر و پررنگ‌تر شود اما ماحاصل تلاش همه اعضای ستاد آرامش و امنیت برای مسافران است و به جز چند مورد جزئی موارد خاصی در استان نداشتیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی، گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته اعتبار قابل توجهی برای روکش آسفالت تخصیص خواهد یافت و درخصوص نقاط حادثه‌خیز استان اعتباراتی گذاشته شد تا بخشی از آن مرتفع شود همچنین در بخش کشاورزی و عشایری اعتباراتی جذب شد که امیدواریم مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به سفرهای هفتگی خود به تهران برای پیگیری امور استان، از دیدار اخیر با وزیر نفت خبر داد و گفت: چند درخواست از وزارت نفت داشتیم که مورد پذیرش قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خراسان جنوبی در انتهای خط لوله گاز قرار دارد و گاز استان فقط از طریق خط لوله خراسان رضوی تامین می‌شود که در زمان برودت هوا و افزایش میزان مصرف در شهرهای ابتدای خط، احتمال تعدیل گاز کارخانه‌ها و قطع مصارف خانگی را افزایش می‌دهد.

وی بهترین راهکار برای رفع این مشکل را تغذیه گاز استان از دیگر خطوط دانست و گفت: بررسی‌ها و مذاکرات به اینجا منتهی شد که با اتصال خراسان جنوبی به شبکه گاز سیستان و بلوچستان می‌توان این مشکل پایان خط بودن را برطرف کرد.

قناعت ادامه داد: اجرای خط انتقال به طول ۱۷۱ کیلومتر حد فاصل زابل تا نهبندان درخواست استان است که در دیدار با وزیر نفت مطرح شد و با دستور ویژه وزیر، اجرای این خط انتقال در برنامه‌های شرکت گاز قرار گرفت که تا زمستان ۱۴۰۲ خط انتقال زابل به نهبندان وصل می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اسکان مسافران نوروزی استاندار خراسان جنوبی خدمات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد، برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

کد خبر 749719

دیگر خبرها

  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد