Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته درکهگیلویه وبویراحمد فوت ناشی از کرونا نداشتیم گفت: شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و 118 نفر است.

دکتر محمد غلام نژاد تصریح کرد: هم اکنون 54 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 21 نفر مبتلای قطعی و8 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر غلام نژاد اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 95 هزار665نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده دراستان طی 24 ساعت گذشته تصریح کرد: از 162نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است حدود40 درصد موارد مثبت بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مردم کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: در شرایط تعطیلات به خصوص در ایامی که مسافرت ها زیاد شده است حتما دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت شود.

دکتر غلام نژاد استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست، حفظ فاصله فیزیکی در مکان‌های عمومی، تهویه مناسب و حضور نیافتن در تجمعات برای پیشگیری از شیوع کرونا را ضروری دانست و گفت: لازم است نوبت‌های سوم و یاد آور واکسن کرونا حتما تزریق شود تا در صورت گرفتاری به کووید ١٩ شاهد اوج گیری بیماری و مرگ و میر شهروندان نباشیم.

تنها ۳۵ درصد دُز سوم واکسن را دریافت کردند

اما محمدمهدی بانشی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۵۸ دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده که تاکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۳۶ دُز آن تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۰ نفر واکسن کرونا دریافت کردند که ۵۸ نفر دُز اول، ۱۹۶ نفر دُز دوم و ۱۹۶ نفر هم دُز سوم را دریافت کردند.

وی بیان کرد: تاکنون ۵۴۶ هزار و ۳۸۴ نفر دُز اول، ۴۸۷ هزار و ۷۲۵ نفر دُز دوم و ۲۱۴ هزار و ۶۳۳ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، دُز یادآور هم به یک هزار و ۶۹۴ نفر تزریق شد.

این مسئول با اشاره به موجودی ۲۲۱ هزار و ۲۲۲ دُز واکسن کرونا گفت: ۸۵ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شده است.

به گفته مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد تنها ۳۵ درصد مردم دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که انتظار می‌رود مردم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کووید ۱۹ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی دریافت کردند د ز سوم واکسن واکسن کرونا نفر د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به استان خبر داد و گفت: مرکز رادیوتراپی یاسوج تا یک‌سال دیگر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان سیرت، امروز_ یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه رادیوتراپی برای اولین بار وارد استان شده‌است، اظهار کرد: دستگاه رادیوتراپی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان یکی از به‌روزترین، با کیفیت‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های موجود در کشور است که اعتبار آن از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری تأمین شده‌است.

وی به نیاز مبرم مردم و ارائه خدمات مهم دستگاه رادیوتراپی، اشاره کرد و افزود: این دستگاه می‌تواند تعداد افراد مبتلا به سرطان‌هایی که با عمل جراحی بهبود پیدا نمی‌کنند را درمان کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یاسوج گفت: یکی از مزیت‌های دیگر مرکز رادیوتراپی آن است که با توجه به تعداد زیاد جلسات رادیوتراپی بیماران، هزینه‌های گزافی در پی مراجعه به استان‌های هم‌جوار، بیمار متحمل می‌شد که با عنایت دولت و مقام عالی وزارت و نیز با پیگیری‌های صورت گرفته، این دستگاه برای ارائه خدمات به مردم شریف استان وارد شده‌است.

جاودان‌سیرت با اشاره به اینکه کلنگ ساختمان این مرکز شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر محترم بهداشت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زمین‌زده شده است، افزود: با توجه به اینکه سازه رادیوتراپی یک سازه منحصربه‌فرد است که باید ۱۰ متر در زیرزمین ساخته شود و قطر دیوارهای سازه باید سه متر باشد، از این رو پروسه‌ای زمان بر است و امیدواریم کمتر از یک‌سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 748834

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار