Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:07:11 GMT

۱۰ میلیون مسافر نوروزی در مازندران اقامت کردند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۱۴۸۷

۱۰ میلیون مسافر نوروزی در مازندران اقامت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایزدی بعدازظهر سه شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفراستان با بیان اینکه میزان اقامت مسافران نوروزی در استان به ۱۰ هزار و ۳۲۱ هزار و ۶۱۰ هزار نفر رسید، افزود: از این تعداد ۶۶ هزار و ۱۹۱ نفر در هتل‌ها ،۱۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۲۹ هزار و ۶۶۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری و چهار هزار و ۸۳۸ نفر در مهمانپذیرها اقامت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین ۶۷ هزار و ۳۸۳ نفر در هتل آپارتمان‌ها، ۴۱ هزار و ۲۵۸ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی، ۴۷ هزار نفر در متل ها، سه میلیون و ۲۴۸ هزار نفر در خانه‌های مسافران اقامت کردند که اقامت در خانه‌های مسافر ۳۱.۴۸ درصد اسکان را شامل می‌شود.

وی میزان اقامت در اقامتگاه‌های موقت را ۴۱۱ هزار نفر معادل ۳.۹۹ درصد ذکر کرد و گفت :۷۲ هزار و ۶۷۰ نفر معادل ۷۰ صدم درصد در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و شش میلیون و ۳۲۱ هزار و ۷۴۹ نفر در سایر مراکز اقامتی اسکان یافتند که ۶۱ درصد مسافران را شامل می‌شود.

ایزدی مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز تحت پوشش را ۶۸۶ مورد ذکر کرد و گفت: دو میلیون و ۶۶۷ هزار و ۱۹۸ نیز از جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و طبیعی استان بازدید کردند که سهم جاذبه‌های طبیعی یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر بوده است.

کد خبر 5455605

منبع: مهر

کلیدواژه: مسافران نوروزی مهدی ایزدی میراث فرهنگی مازندران مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان اردوهای راهیان نور نوروز 1401 ایلام هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران