Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ پاسدار عبدالهادی سبحانی‌خواه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نقش مهم راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی حماسه رزمندگان به نسل‌های آینده نقش به‌سزایی دارد.

مسؤول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه استان بوشهرفرهنگ حماسه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را گنجینه گران‌بها دانست و بیان کرد: یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ به جوانان اردوهای راهیان نور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی تربیتی و تجربه موفق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که سبب تقویت روحیه همدلی و همبستگی در جامعه می‌شود.

وی به اردوی راهیان نور دریایی خارگ پرداخت و گفت: جزیره خارگ بیش از روزهای دوران دفاع مقدس به میزان دوهزار و ۸۸۰ بار از سوی رژیم بعث عراق بمباران هوایی شد و مردم مقاوم این جزیره مقاومت و ایستادگی کردند.

سبحانی‌خواه جزیره خارگ را یکی از مناطق راهیان نور دریایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: در جزیره مقاوم خارگ برای زائران کاروان‌های راهیان نور دریایی برنامه‌ریزی شده است که این برنامه‌ها در مدت حضور زائران در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی از اجرا برنامه‌های مختلف فرهنگی نظیر بیان رشادت‌ها از سوی راویان دفاع مقدس در شناورها و شاهدان عینی حوادث خبر داد و تصریح کرد: اردوهای راهیان نور دریایی دو سال به سبب شرایط کرونایی تعطیل شد ولی امسال با توجه به بهبود شرایط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این اردوها برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: تاکنون شش هزار نفر در قالب راهیان نور دریایی به جزیره خارگ استان بوشهر اعزام شدند.

سبحانی‌‌خواه با بیان اینکه مسافران راهیان نور دریایی از سراسر کشور به مدت سه روز به استان بوشهر اعزام می‌شوند خاطر نشان کرد: زائران راهیان نور دریایی خارگ از بیمارستان صحرایی، مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس و دو نمایشگاه‌ دفاع مقدس دیدن می‌کنند.

وی بازدید از موزه‌های شهید رئیس‌علی دلواری، دریا و دریانوردی، مردم‌شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر را از دیگر برنامه‌های زائران اردوی راهیان نور دریایی خارگ دانست.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر به اردو راهیان نور زمینی خوزستان پرداخت و گفت: ۱۸ هزار نفر از بوشهری‌ها در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق هشت سال دفاع مقدس و حدود ۶ هزار نفر به منطقه عملیاتی جزیره خارگ عزیمت کردند.

سبحانی‌‌خواه اضافه کرد: زائران در مناطق جنوب از اروند کنار، شلمچه، دهلاویه، طلائیه، هویزه، فتح و محل عملیات فتح‌المبین بازدید کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۲۴ هزار نفر از بوشهر به اردوی راهیان نور دریایی خارگ و خوزستان اعزام شده‌اند گفت: این افراد در قالب ۲۰ کاروان در اردوی راهیان نور شرکت کرده‌‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: راهیان نور خارگ خوزستان راهیان نور دریایی خارگ اردوهای راهیان نور اردوی راهیان نور راهیان نور راهیان نور استان بوشهر جزیره خارگ دفاع مقدس هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمام مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد