Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:38:00 GMT

نجیب میقاتی درباره احتمال استعفایش چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۱۵۸۴

نجیب میقاتی درباره احتمال استعفایش چه گفت؟

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی الجدیده لبنان، نجیب میقاتی در جمع خبرنگاران درباره احتمال استعفایش گفت: اگر انتخابات نبود استعفا می کردم.

نخست‌وزیر لبنان پیشتر گفته بود اگر استعفای او راه‌حل بحران است، لحظه‌ای در این کار تردید نخواهد کرد.

همچنین یک ماه پیش، یک رسانه لبنانی در گزارشی فاش کرد که نجیب میقاتی مخالف برکناری رئیس بانک مرکزی این کشور که متهم به اختلاس و فساد است، بوده و اعتقاد دارد برکناری رئیس بانک مرکزی در شرایط فعلی اقدام درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میقاتی تهدید کرده بود درصورت این برکناری، او نیز از سمت نخست‌وزیری استعفا می‌کند.

درحالی که قرار است انتخابات پارلمانی لبنان مطابق تاریخ اعلام شده ۱۵ ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱) برگزار شود، آمادگی و مرزبندی‌های نیروها و جریان‌های سیاسی این کشور برای ورود به این انتخابات مشخص‌تر و در عین حال پیچیده‌تر می‌شود.

به عقیده ناظران سیاسی لبنان، در سایه تنش‌های جاری در درون طائفه اهل سنت و جبهه بندی و مرز بندی‌های مشابه در درون طائفه مسیحیان لبنان و ورود پول‌های سیاسی عربستان و امارات و دخالت‌های آنها در لبنان انتظار می‌رود که عرصه سیاسی لبنان با نزدیک شدن هرچه بیشتر به زمان برگزاری انتخابات ملتهب‌تر و پیچیده‌تر شود و این درحالی است که چنین وضعیتی در درون طائفه شیعیان لبنان در سایه اتحاد و انسجام حزب الله و جنبش امل لبنان وجود ندارد و آنها این بار نیز به طور یکپارچه همراه با ائتلاف‌های سیاسی خود با برخی جریان‌های مسیحی و اهل سنت وارد عرصه انتخابات آینده لبنان خواهند شد.

برچسب‌ها استعفا لبنان بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استعفا لبنان بیروت استعفا لبنان بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند