Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:21:26 GMT

وقوع ۱۱۵ فقره تصادف در جاده‌های گیلان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۱۶۵۶

وقوع ۱۱۵ فقره تصادف در جاده‌های گیلان

ایسنا/گیلان رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به وقوع ۱۱۵ فقره تصادف در جاده‌های استان در این مدت گفت: متاسفانه در این مدت ۷ نفر در تصادفات جاده‌ای گیلان کشته و ۱۳۸ نفر مجروح شدند.

سرهنگ جاور صفاری در در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تردد در محورهای استان اظهار کرد: از ۲۵ اسفند همزمان با آغاز طرح نوروزی پلیس راه و شروع سفرهای نوروزی به گیلان تاکنون، یک میلیون و ۹۴ هزار و ۸۰۶ خودرو  وارد استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به وقوع ۱۱۵ فقره تصادف در جاده‌های استان در این مدت، افزود: تعداد تصادفات جرحی در سفرهای نوروزی امسال به گیلان ۳۳ درصد و تعداد مصدومان ۳۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است، متاسفانه در این مدت ۷ نفر در تصادفات جاده‌ای گیلان کشته و ۱۳۸ نفر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد ورودی به استان از محور قزوین به رشت بوده است، تصریح کرد: عامل اصلی بی‌توجهی به‌جلو و تصادف در رانندگی استفاده از تلفن‌همراه است، همچنین ۲۴ درصد تصادفات به‌دلیل سرعت‌های غیر مطمئنه و ۳۳ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو در حین رانندگی بوده؛ ۶۱ درصد تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی رخ داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس راه تصادفات جاده ای نوروز 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: دیروز ۳۳ فقره تصادف جرحی و ۲۵۷ فقره تصادف خسارتی در کلانشهر مشهد رخ داده است.   سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود :مرتکبان ۶ هزار و ۷۳۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۴۲۲ فقره از این تعداد تخلفات حادثه ساز است.   وی ادامه داد: ۶۲ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز توسط پلیس راهور توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.   سرهنگ اسدنژاد افزود: سرعت بالا و حرکات نمایشی از مهمترین تخلفات حادثه ساز هستند که حوادث مرگ آفرین در پی دارند، لذا رانندگان باید از انجام این تخلفات به صورت جدی پرهیز کنند.   روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد تردد می کنند.      

 

دیگر خبرها

  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است