Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به میزبانی استان در رویداد بین‌المللی اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ به مدت یک سال، امسال جشنواره گردشگری در استان در فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر فصل در اردبیل زیبایی خاصی خود را دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری استان استفاده شود، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره‌ها در مناطق مختلف استان اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از این جشنواره‌ها را معرفی مناطق گردشگری ، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و جذب گردشگر در مناطق مختلف استان ذکر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به افزایش مسافران و گردشگران در نیمه دوم تعطیلات نوروزی،اضافه کرد: امسال استقبال خوبی از جاذبه‌های گردشگری ، تاریخی و تفریحی استان شده است.

فلاحی ادامه داد: هم‌اکنون ۸۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی و هتل‌های استان اردبیل پرشده است و پیشی‌بینی می‌شود با توجه به افزایش حضور گردشگران ظرفیت مراکز اقامتی و هتل‌های استان تکمیل شود.

وی از تشدید نظارت بر نحوه خدمات دهی مراکز گردشگری و تفریحی و تاریخی استان خبر داد و گفت: ارائه خدمات مناسب به مسافران با هدف کسب رضایت گردشگران یکی از اولویت‌های ستاد سفرهای نوروزی است.

استان اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، بقعه شیخ حیدر در مشگین‌شهر، قلعه ، پل و حمام های تاریخی ، آب‌های معدنی و درمانی فراوان در شهرستان‌های سرعین ، مشگین‌شهر ، نیر ، کوثر ، جنگل فندقلو ، گردنه‌های اسالم - خلخال و حیران در نمین از جمله جاذبه های گردشگری این استان می باشد.

استان اردبیل با داشتن جاذبه های طبیعی و فرهنگی یکی از مناطق گردشگری مورد توجه در ایران می باشد و اماکن باستانی و تاریخی متعدد، منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل، پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید آن است.

پیش از شیوع ویروس کرونا استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بود. امسال با توجه به مجوز دولت سیزدهم برای سفرهای نوروزی پس از ۲ سال وقفه، پیش‌بینی می‌شود که این استان با حجم بالایی از مسافران نوروزی مواجه شود.

سازمان همکاری اقتصادی(اکو) با دارا بودن ۱۰ عضو از کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان با هدف  گسترش تجارت درون‌منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و حذف موانع تجاری و نیز ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم، تنها سازمان بین‌المللی به شمار می‌آید که دبیرخانه آن در ایران واقع است.

برچسب‌ها گردشگری مسافرت استان اردبیل نوروز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مسافرت استان اردبیل گردشگری مسافرت استان اردبیل نوروز استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار

ولی جهانی در گفت و گو با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بازدید و بررسی‌های به عمل آمده از روستای فصلی کوی افسانه‌ای درفک، تعداد زیادی از کلبه‌های قدیمی با یک تا یک و نیم متر و ساخته شده از سنگ و گل و چوب باقی مشاهده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری جنوب گیلان و منطقه درفک بیان کرد: با توجه به معماری بومی کلبه‌ها، اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در نظر دارد این روستای فصلی را به عنوان یک روستای نوسنگی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رساند.

جهانی تصریح کرد: در این راستا پرونده ثبتی این مجموعه در دست اقدام است تا در صورت امکان در مدت دو ماه با نقشه‌برداری، پلات برداری و تهیه گزارش مستند، این روستا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور معرفی شود.

به گفته وی روستای فصلی درفک در طی سنوات گذشته، موقعیت خود را حفظ کرده است، یکی از جاذبه‌های این روستا دو استخر قدیمی است که دامداران منطقه شهرستان رودبار از آب آنها در بهار و تابستان استفاده می‌کنند و همچنین یخچال درفک که در زمستان پر از برف و در تابستان دارای یخ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، رستم مالشوران را از جذابیت‌های روستای درفک رودبار برشمرد و بیان کرد: هر ساله اواخر دوره شهریور ماه و اوایل پاییز معمولاً به رسم یاد بود یا به رسم قدیمی دامداران منطقه درفک، در استخر قدیمی که پر آب است، به شستشوی دام‌های خود می‌پردازند که این رسم ریشه در فرهنگ و تاریخ ۳۵۰۰ ساله گیلانیان دارد.

کد خبر 6097423

دیگر خبرها

  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد