Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:47:35 GMT

ادامه توقیف اموال ثروتمندان روس در انگلیس

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۲۰۶۱

ادامه توقیف اموال ثروتمندان روس در انگلیس

به گزارش ایرنا، گرنت شپس، وزیر حمل و نقل انگلیس تایید کرد که مقامات این کشور روز سه‌شنبه سوار کشتی مزبور شدند که در شرق لندن پهلو گرفته بود. این کشتی بر اساس گزارش‌های منتشر شده ۵۸.۵ متر طول دارد و دارای یک استخر آب شیرین است.

وزیر حمل و نقل انگلیس گفت: «امروز ما یک قایق تفریحی ۳۸ میلیون پوندی را توقیف کردیم و نماد قدرت و ثروت روسیه را به هشداری واضح و آشکار برای پوتین و دوستانش تبدیل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» وی افزود: «توقیف این کشتی ثابت می‌کند که ما می‌توانیم، قوی‌ترین اقدام ممکن را علیه کسانی که به دنبال سود بردن از ارتباط با رژیم پوتین هستند، انجام دهیم.»

دولت انگلیس نام مالک این کشتی را فاش نکرده، اما او را فردی توصیف کرده که خود را عمدا پنهان کرده است.

پس از توقیف کشتی یادشده، سخنگوی رسمی بوریس جانسون به خبرنگاران گفت که دولت انگلیس "به اقدامات قوی علیه هر کسی که از روابط با دولت روسیه سود می برد ادامه خواهد داد".

کشورهای غربی در پی عملیات ویژه روسیه در اوکراین، مجموعه ای از تحریم ها را برای فلج کردن اقتصاد این کشور وضع کرده اند. انگلیس پرواز یا فرود هواپیماهای متعلق به روس‌ها - از جمله جت‌های خصوصی - را جرم اعلام کرده است.

این کشور دو روز پیش دو جت خصوصی متعلق به یک الیگارش تحریم شده روس را به مدت نامحدودی توقیف کرد.  این دو جت متعلق به یوجین شویدلر، سرمایه‌دار و میلیاردر نفتی روس است که طی سه هفته گذشته در فرودگاه‌های فارنبرو و بیگین هیل انگلیس تحت بازرسی قرار داشتند.

شویدلر به دلیل روابط با رومن آبراموویچ مالک باشگاه چلسی و از دیگر الیگارش‌های روس، تحریم شده است. دولت انگلیس می‌گوید که نامبرده با کسی مرتبط است که از دولت روسیه حمایت می‌کند. شویدلر رئیس سابق و سهامدار شرکت فولاد اوراز است که متعلق به  رومن آبراموویچ است.

انگلیس ادعا کرده است که اگر مسکو از اوکراین عقب نشینی کند و متعهد به پایان دادن تجاوز شود، تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های روسی می‌تواند لغو شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها اوکراین انگلیس روسیه پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین انگلیس روسیه اوکراین انگلیس روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت

مدودف امروز (شنبه) اظهار داشت که در پاسخ به اقدامات ایالات متحده در مصادره اموال و دارایی‌های مسکو، لازم است امکان فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی خارجی‌ها در قانون پیش بینی شود.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شد که قوانین روسیه شامل مفهوم محدودیت‌های متقابل (اقدامات تلافی جویانه) در پاسخ به محدودیت‌های حقوق شهروندان و اشخاص حقوقی روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «این قاعده نیاز به گسترش دارد چون مصادره اموال و دارایی‌های روسیه اساسا نه تنها شامل محدود کردن حقوق بلکه فسخ آنها نیز می‌شود. این امر مستلزم اصلاح قانون است.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: «روسیه می‌تواند به مصادره دارایی‌های خود با جبران‌هایی که در قوانین این کشور پیش‌بینی شده است پاسخ دهد. قانون ملی همچنین باید توانایی فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی اتباع خارجی را ایجاد کند. باید با اقدامات تلافی جویانه مقابله شود. ما می‌توانیم چنین چیزی را در قانون خود پیدا کنیم. اینها به اصطلاح اقدامات تلافی جویانه هستند.»

این مقام روسی توضیح داد که مسکو بدیهی است که نمی‌تواند «پاسخ کاملا متقارن» به قانون ایالات متحده در مورد مصادره دارایی‌های روسیه بدهد چون مقدار قابل توجهی از اموال دولتی ایالات متحده در روسیه وجود ندارد: پاسخ می‌تواند نامتقارن باشد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، ایالات متحده مکانیزمی را برای تصاحب غیرقانونی اموال قیمتی روسیه ایجاد کرده که برخلاف قوانین بین المللی و ملی روسیه است.

وی افزود: «این بدان معنی است که قوانین ما نه تنها باید حقوق افراد خارجی را محدود کند، بلکه باید فسخ آنها را نیز پیش بینی کند تا امکان بازپرداخت به نفع روسیه، اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی روسیه در دارایی‌های اشخاص خارجی از کشورهای غیردوست فراهم شود. این روند نیاز به تنظیمات خاصی در قوانین روسیه دارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست