Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این به قطر ۲۰۲۲ صعود کرده بود،  با پیروزی ۲ بر صفر مقابل لبنان در آخرین مسابقه مرحله مقدماتی با معدل عالی دوونیم امتیاز از هر بازی، به صدرجدول رده بندی گروه A انتخابی جام جهانی راه یافت و پرونده این دوره را با اسکوچیچ بست.

به گزارش تابناک ورزشی، در آخرین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد میزبان لبنان بود که این دیدار با دو گل به نفع ایران خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار آزمون در دقیقه ۳۶ و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۲ برای تیم ملی ایران گلزنی کرد.

تیم ملی ایران با این پیروزی ۲۵ امتیازی شد و موقتا به صدرجدول گروه A راه یافت. لبنان هم با ۶ امتیاز در رتبه پنجم گروه باقی ماند. تا ساعتی دیگر کره جنوبی ۲۳ امتیازی با امارات دیدار می کند که نتیجه این بازی صدرنشین گروه را مشخص می‌کند.

در دقیقه ۱۹، علیرضا جهانبخش با شوت از راه دور، دروازه لبنان را تهدید کرد که دروازه بان این تیم توپ را به صورت دراز کش دفع کرد.

گل اول ایران توسط سردار آزمون در دقیقه ۳۲: روی پاس در عمق زیبای محمدحسین کنعانی پشت مدافعان مرکزی لبنان، در داخل محوطه جریمه، سردار آزمون صاحب توپ شد و دروازه لبنان را در موقعیت تک به تک باز کرد.

در دقیقه ۴۵، زین، بازیکن لبنان در موقعیت مناسبی قرار گرفت که شوت او با اختلاف اندک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۷، با اشتباه احمد نوراللهی، بازیکن لبنان در مقابل محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت او با اختلاف اندک به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۵، سردار آزمون با پاس خود، علیرضا جهانبخش را در موقعیت گلزنی قرارداد که شوت این بازیکن توسط دروازه‌بان لبنان دفع شد.

گل دوم ایران توسط جهانبخش در دقیقه ۷۲:  حسین کنعانی‌زادگان باز هم در متن گل قرار گرفت و با پاس در عمق خود، جهانبخش را صاحب توپ کرد و او هم با یک ضربه فنی در دقیقه ۷۲ موفق به گلزنی شد.

 

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی (دانیال اسماعیلی‌فر ۸۷)،، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (کارت زرد) (میلاد سرلک ۴۶)، احمد نوراللهی، علی قلی زاده (مهدی ترابی ۷۴)، اللهیار صیادمنش (مهدی مهدی‌پور ۴۶)، علیرضا جهانبخش (امیرحسین حسین زاده ۸۵) و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی لبنان: مصطفی مطر، ماهر صبرا، نور منصور ( حسین چیتوح ۱۲)، حسین زین، جوان اومری، محمدعلی الدهینی، هلال الحلوه (کریم درویش ۷۱)، محمد حیدر (کارت زرد)، محمد قدوح (کارت زرد) (مهدی ویثم ۷۱)، جهاد ایوب و حسین الدر.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن مقدماتی جام جهانی تیم ملی فوتبال سردار آزمون صعود به جام جهانی جام جهانی قطر مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن قیمت گوشی علیرضا جهانبخش سردار آزمون تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان به مصاف هم رفتند که نیمه اول این دیدار با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

گل‌های ایران در این نیمه را بهروز عظیمی و سالار آقاپور به ثمر رساندند.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.‌

نیمه اول

تیم ملی ایران در این دیدار هم همچون دیگر دیدارهای این دوره از مسابقات بازی را تهاجمی آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت و قرقیزستان هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد با دفاع فشرده در یک سوم دفاعی تلاش کرد مانع از فرو ریختن دروازه شود و بیشتر چشم به ضدحملات دوخته بود.

تیم ایران در ۵ دقیقه نخست بازی فرصت‌های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما واکنش سریع دروازه بان قرقیزستانی و کمک تیر دروازه مانع از فرو ریختن دروازه قرقیزستان شد.

تلاش‌های شاگردان شمسایی در هشتمین دقیقه بازی به نتیجه رسید و بهروز عظیمی با یک ضربه تماشایی موفق شد قفل دروازه قرقیزستان را باز کند.

اما غفلت مدافعان تیم ملی باعث شد بازیکنان قرقیزستان در نهمین دقیقه بازی به وسیله «آمانبائف» گل تساوی را به ثمر برسانند.

در دقیقه ۱۰ تیم ملی ایران صاحب یک ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه قرقیزستان شد و «سالار آقاپور» موفق شد به زیبایی و با یک شوت تماشایی دروازه قرقیزستان را باز کند.

در ادامه هم حملات دو تیم به نتیجه نرسید تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان برسد.

کد خبر 6087520

دیگر خبرها

  • پایان کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • برتری رم در یک دیدار عجیب / دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • (عکس) شادی خاص سردار آزمون بعد از بازی عجیب رم
  • برتری رم با سردار در یک دیدار عجیب
  • عکس‌| شادی ویژه سردار از برد دراماتیک رم
  • برتری رم در یک دیدار عجیب/ دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • لیورپول برابر اورتون هم ناکام ماند / بازگشت منچستر به جاده برد
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد