Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@13:38:20 GMT

برای بافت قالی ایرانی، پشم وارد کشور می شود!

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۲۳۲۰

برای بافت قالی ایرانی، پشم وارد کشور می شود!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آقای روح الله لطیفی گفت: ۲ هزار و ۶۵۳ تن  انواع پشم وارد کشور می‌شود که از لحاظ  ارزی حدود ۱۶ میلیون دلار می‌شود که این میزان واردات از کشور‌های استرالیا، اروگوئه، امارات، تایوان، چین و هند است که یک هزار و ۵۰۰ تن از این میزان پشم از کشور استرالیا وارد شده است.

به گفته سخنگوی گمرک  ۲۳ هزار و ۱۳۴ تن انواع  پوست‌های خام، دباغی شده و خشک از ایران صادر شده که ارزش ارزی آن حدود ۳۱ میلیون دلار بوده که مقصد ۷۰ درصد آن به کشور‌های پاکستان، هند، اسپانیا و ایتالیا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

اشتغال زایی برای حدود ۱۸ هزار نفر در کشور از طریق صنایع چرم
آقای علی حسن زاده  دلیر گفت:  متاسفانه صادرات پوست به شکل خام برای صنعت چرم کشور بسیار زیان ده بوده چراکه  اگر این محصول به شکل فرآوری شده باشد، می‌تواند زمینه ساز افزایش ارز آوری و همچنین اشتغال زایی در کشور باشد.

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع چرم در صنعت پوست و چرم اگر این محصول به شکل فرآوری شده به کشور‌های دیگر صادر شود حدود یک میلیارد دلار ارزآوری  و حدود ۱۸ هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می‌کند، این در حالی است که ما روزانه حدود ۶۰ هزار دام را در کشور تولید و یا محصولات آن‌ها را صادر می‌کنیم.

تولید ۵۶ هزار تن  پشم در کشور
آقای افشین صدر دادرس  گفت: ۵۶ هزار تن در کشور پشم تولید می‌شود که نیمی از این پشم‌ها سفید و نیمی دیگر با طیف رنگی است ایران هم اکنون نیاز به واردات پشم ندارد و ما حتی درخواست صدور مجوز برای صادرات پشم از ایران را داده‎ایم که متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت با آن موافقت نکرده‌اند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دام سبک کشور  هم اکنون شاهد آن هستیم که برای قالی هم پشم از کشور‌های خارجی وارد می‌شود این در حالی است که یکی از مهم‌ترین دلایل مرغوبیت صنعت فرش در ایران به دلیل پشم‌هایی است که در آن استفاده می‌شود، اما هم اکنون شاهد آن هستیم که در سیستم دولتی واردات پشم راحت‌تر از صادرات آن است.

یکی از مهم‌ترین مشکلات در صنایع بزرگ و صنایع کوچک در کشور واردات محصولاتی است که در کشور نیازی به آن‌ها وجود ندارد. از سوی دیگر صادرات محصولات از جمله پوست به شکل خام باعث شده که در بحث ارز آوری و همچنین اشتغال زایی با کمبود مواجه شویم.

منبع: الف

کلیدواژه: اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد

ایسنا/گلستان دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور و هیات همراه وارد گلستان شدند.

دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در راس هیاتی از مسئولان ارشد این نهاد انقلابی وارد گلستان شد.

دیدار با استاندار گلستان، نماینده ولی فقیه در استان، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای دانشگاه‌ها و جهادگران جهاد دانشگاهی و همچنین افتتاح فاز نخست دهکده گیاهان دارویی و حضور در جلسه شورای معاونین جهاد دانشگاهی گلستان از برنامه های سفر دوروزه رئیس جهاد دانشگاهی کشور در استان گلستان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • امروز جمعه بارش در این ۱۷ استان شدت می یابد | سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد