Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@06:36:24 GMT

موضع جدید انگلیس درباره روسیه

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۲۷۸۶

موضع جدید انگلیس درباره روسیه

 سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت که توافق بر سر آتش بس میان اوکراین و روسیه "دلیلی برای لغو تحریم های انگلیس علیه مسکو نخواهد بود".

سخنگوی بوریس جانسون افزود: فشار بر پوتین باید از طریق اقدامات اقتصادی بیشتر و ارائه کمک های نظامی افزایش یابد تا اطمینان حاصل شود که روسیه مسیر خود را به طور کامل تغییر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون چندین دور مذاکرات بین اوکراین و روسیه انجام شده است، اما هنوز هیچ توافقی در مورد آتش بس حاصل نشده است.

انگلیس تاکنون بالغ بر هزار نهاد و فرد وابسته به دولت روسیه را در پی جنگ اوکراین تحریم کرده است. لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس پیشتر گفته بود اگر مسکو از اوکراین عقب نشینی کند و متعهد به پایان دادن تجاوز شود، تحریم‌ها علیه افراد و شرکت‌های روسی می‌تواند لغو شود.

 وی سپس امروز با ایراد سخنانی در مجلس عوام تصریح کرد که که هرگونه حل و فصل بلندمدت جنگ اوکراین باید شامل بکارگیری مکانیسم اسنپ‌بک برای بازگرداندن تحریم‌ها باشد تا در صورت تکرار آنچه او تجاوز مجدد روسیه خواند، تحریم‌ها به طور خودکار اعمال شود.

وی مدعی شد: ما نباید فقط پوتین را در اوکراین متوقف کنیم، بلکه باید به بلندمدت نیز نگاه و اطمینان حاصل کنیم که مذاکرات آینده منجر به تکرار اشتباهات گذشته نشود. ما نمی توانیم اجازه دهیم پوتین از این تجاوز وحشتناک پیروز شود. پوتین باید در دیوان کیفری بین المللی مورد بازخواست قرار گیرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

رهبران جهان اواخر هفته گذشته در چارچوب اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در بروکسل گردهم آمدند تا در خصوص موضوع اوکراین بحث کنند. گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به کنفرانسی که سوئیس در نظر دارد در ماه ژوئن میزبانی آن را برگزار کند، گفت که هرگونه مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین - که خواستار خروج کامل نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی است که تصرف کرده‌اند - صلح را نزدیک‌تر نمی‌کند، بلکه درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

براساس گزارش رویترز، سوئیس در اوایل این ماه اعلام کرد که میزبان یک کنفرانس دو روزه در سطح عالی در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در مورد دستیابی به صلح در اوکراین خواهد بود.

روسیه گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد و «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز پیشتر به خبرنگاران گفت: «ما بارها گفته‌ایم که این فرمت عجیبی است، برنامه‌های صلح خاصی بدون مشارکت روسیه اجرا می‌شود، بیهوده و حتی خنده‌دار است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه