Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:38:46 GMT

رشته‌های آموزشی دانش‌بنیان گسترش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۲۸۹۵

رشته‌های آموزشی دانش‌بنیان گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم یونسی عصر سه‌شنبه در نشست با سرپرست فرمانداری شهرستان خلخال اظهار کرد: راه‌اندازی رشته‌های جدید آموزشی متناسب با بازار کار و اجرای طرح‌های توسعه کارگاهی، جوار کارگاهی و یادگیری مهارت فنی در محیط کار در سال‌جاری پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به پوشش بیمه‌ای هرگونه حوادث ناشی از کار، کارآموزان معرفی شده از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به محیط‌های کار بخش خصوصی از محل اعتبارات دولتی تأمین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: جایگزینی رشته‌های آموزشی دانش‌بنیان، کم هزینه و کوتاه مدت نیز از برنامه‌های در دست اقدام برای ارتقا مهارت فنی متقاضیان است.

یونسی کمک به حل معضل بیکاری و هدایت افراد به یادگیری مهارت فنی به جای یادگیری صرف علوم نظری با بازار کار نامشخص و نامطمئن را از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای اردبیل اعلام کرد.

وی اصرار خانواده‌ها برای ادامه تحصیل فرزندان خود در رشته‌های نظری و صرف کسب گواهی پایان تحصیلات دانشگاهی را مانع از دستیابی به اهداف بلند مدت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه رشته‌های مهارتی در این استان دانست.

یونسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: توانمندی‌ها و مهارت افراد به ارتقا کیفی کار و حتی زندگی افراد کمک می‌کند و نقش مهمی در بهبود کیفیت در عرصه‌های مختلف دارد.

وی تعامل خوب با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را در هدایت نیروهای انسانی به سمت رشته‌های فنی و مهارتی یادآور شد و اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌های اخیر فاقد مهارت بوده که ما تلاش کردیم در قالب گروه‌های مختلف مهارتی آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

یونسی بیان کرد: راه‌اندازی رشته‌های جدید متناسب با نیاز جامعه و بازار کار از جمله ایجاد رشته تعمیرکار پکیج، آسانسور و خودروهای جدید باید در دستور کار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان از جمله شهرستان خلخال قرار بگیرد.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: ۲۵ مرکز آموزش دولتی در ۲۱۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در آموزش مهارت فنی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

کد خبر 5455623

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فنی و حرفه ای اردبیل شرکت دانش بنیان خلخال کارگاه آموزشی مهارت آموزی حوادث کار بیمه بخش خصوصی بیکاری بازار کار نیروی انسانی بیکاری فارغ التحصیلان پکیج آسانسور مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان اردوهای راهیان نور نوروز 1401 تردد وسایل نقلیه آموزش فنی و حرفه ای مرکز آموزش مهارت فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشگین شهر اظهار کرد: در صورت بکارگیری ترککنندگان اعتیاد توسط کارفرمایان بخش خصوصی سهم عمده ای از حق بیمه این قبیل کارگران توسط دولت پرداخت خواهد شد.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث کمپ دوم ترک اعتیاد در شهرستان مشگین شهر شد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری اردبیل ادامه داد: مساله اعتیاد ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایشاتی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.
وی افزود: نیاز است در این زمینه اقدمات و برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود ، خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری، اطلاعات کلی داشته باشند. تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود. نقش خانواده در اعتیاد جوانان بسیار گسترده و همه جانبه با مسئولیت‌های سنگین است.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند.
شهرام محمدی فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه از تخصیص ناچیز اعتبار فرهنگی و تحویل نشدن بموقع کتب مربوطه انتقاد کرد و خواستار ایجاد کمپ دوم ترک اعتیاد در این شهرستان شد.

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد