Web Analytics Made Easy - Statcounter

محرم نویدکیا و مجتبی جباری، این دو تنها پلی میکرهایی بودند که بعد از انقلاب دیدم. بازیکنانی بودند که مهندسی و طراحی بازی را برعهده داشتند و نقش شان بسیار مهم بود. انتخاب من با سختی و دشواری محرم نویدکیا است چرا که مجتبی جباری نیز بازیکن بسیار ارزنده ای است. ما علی کریمی را می بینیم که یک اعجوبه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوتر که می رویم، آقای علی جباری واقعا برای خودش یک سر و گردن از همه بالاتر بود. بعضی ها ندیده اند بازی ایشان را و نمی توانند تصور کنند. ولی ماها که یادمان است می دیدیم که چه قدرت و هیبتی داشت. اینجا آقای مجتبی جباری و طالبی و نویدکیا هم هست. اما بین آقای جباری و کریمی، با عرض معذرت از آقای علی کریمی که انصافا جادوگر بود، دوست دارم که علی جباری را انتخاب کنم.  البته الان سلطان ها خطرناک شده اند. ولی سلطان های فوتبال فرق دارند. قرابتی با این سلطان ها ندارند.

بررسی یک به یک پست های تیم منتخب قرن و برگزیدگان این نظرخواهی از روز یکم فروردین 1401 آغاز شد. سامان خدائی به همراه مهدی حدادپور در نوروز 1401 با شما هستند تا نقطه نظرهای کارشناسان درخصوص برگزیدگان را بار دیگر مرور کنند و همچنین در طرفداری مرور تاریخی کوتاهی بر دوران درخشان اساطیر فوتبال ایران داشته باشیم.

امروز، نهم فرودین نوبت پست هافبک هجومی است. در این پست علی کریمی بیشترین آرا و یکی از آرای قاطع تیم منتخب قرن را به دست آورد. علی جباری و محرم نویدکیا هم در این پست رای آوردند اما نکته جالب اینکه محرم نویدکیا هم رایش را به علی کریمی داد.

برنامه نهم برای هافبک هجومی تیم قرن؛ این برنامه را می بینید و همچنین متن آن را در ادامه می خوانید:

سلام دوستان. امروز 9 فروردین 1401. با نهمین بازیکن منتخب تیم قرن در خدمتتان هستیم. جادوگر  فوتبال آسیا و حتی جهان. علی کریمی.

آقای حدادپور سلام مجدد. علی کریمی با اختلاف بسیار زیاد پست هافبک هجومی را مال خود کرد. فکر می کنم دومین آرای قاطع را مال خود کرد.

سلام خدمت شما و مخاطبین طرفداری. پشت این دریچه های بسته می زنم هوار ای بهار ای بهار. بهار بر شما و همه دوستان سبز باشد. در مورد علی کریمی این نکته خالی از لطف نیست که اولین روزی که علی کریمی ملقب به این لقب شد، من حضور داشتم. آبان ماه سال 80 بود قبل از بازی ایران و ایرلند. در هتل استقرار ایرلندی ها بودیم. نیال کویین، مهاجم سابق ایرلندی ها بود که با تکیه بر بازی رفت که 19 آبان برگزار شده بود، گفت karimi is miracle. از آنجا بود که القاب مختلف معجزه گر و جادوگر برای کریمی ثبت شد. او از فوتبالیست های همه کاره در فوتبال ما بود که از دفاع چپ کارش را در پرسپولیس و تیم ملی شروع کرد. سپس هافبک چپ و هافبک میانی و خط حمله. از آن دریبل های جادویی و موقعیت هایی که در تک به تک عبور می کرد، عبور می کنیم و می رسیم به جام ملت های 2004 که می آید با 5 گل در جام ملت ها آقای گل می شود آن هم در کنار اسطوره ای مانند دایی. علی کریمی سال های سال در پست هافبک با 38 گل رده سوم گل های ملی را داشت که بعدها سردار آزمون و جواد نکونام از او عبور کردند. البته پر واضح است که آزمون مهاجم است و نکونام نیز 150 بازی ملی کرده است. این نشان می دهد که میانگینش در گلزنی بالاتر از همه است. کریمی شاید به اندازه کل لحظات برخی از دوستان ما فقط دریبل زده است. آن هم از بازیکنان تیم ملی آلمان گرفته تا حریفان بوندسلیگایی مانند بایرن مونیخ و ... من فکر می کنم در پست شماره 9 یا هافبک تهاجمی این افتخار قطعا برای یک شماره 8 یعنی علی کریمی است.

آیتم | علی دایی:

بدون کریم باقری، علی کریمی، خداداد عزیزی و ... علی دایی نمی توانست کاری کند. با کمک آن ها این رکورد را زدیم و این رکورد متعلق به تیم ملی فوتبال ایران است.

آیتم | مهدی رحمتی:

انتخابم علی کریمی است. او واقعا یکی از بهترین فوتبالیست های ایران بود و به نظرم آن طور که باید، نتوانست به حقش برسد.

آیتم | محرم نویدکیا:

در این پست یک فوتبالیست داشتیم که در دوران خودم بود و فکر می کنم یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ ایران است. از نظر ذهنی دیدگاه های خیلی بزرگی داشت. مطمئن بودم او یکی از 3 فوتبالیست برتر دنیا می توانست باشد. حیف که خیلی جاه طلب نبود. اگر واقعا بود، با آن قدرت بدنی و تکنیک فوق العاده، شوتزنی، سرزنی و ... ولی حیف که... باید فراتر از این ها از علی کریمی می شنیدیم. او واقعا می توانست جزو بهترین فوتبالیست های دنیا باشد. متاسفم که خیلی در دنیا شناخته نشد و واقعا حیف شد.

یک مسئله دیگر که خیلی شنیدیم، اگر علی کریمی قدر خودش را می دانست، می توانست به یکی از بهترین فوتبالیست های دنیا تبدیل شود.

علی کریمی قدر خودش را دانست. شاید بهتر باشد بگوید تایمینگ درستی در فوتبالش نداشت. مثلا سه فصلی که در الاهلی تلف کرد، شاید باید یک فصل می ماند و زودتر به بوندسلیگا می رفت. این رمزی بود برای موفقیت های بیشتر او. همچنین او در جایگاه هایی قرار گرفت و فرصت هایی به دست آورد که خودش را به بالاترین سطح رساند. آن صحنه جادویی بازی تیم ملی ایران با رم در سال 83، بازی تاریخی تیم ملی آلمان و ایران در مهرماه 83 قطعا از یاد هواداران فوتبال در ایران و آلمان نخواهد رفت. حتی پایتخت نشینان کشور ایتالیا.

آیتم | امیر حاج رضایی:

در بحث هافبک هجومی، دو بازیکن مدنظر من بود. محرم نویدکیا و مجتبی جباری، این دو تنها پلی میکرهایی بودند که بعد از انقلاب دیدم. بازیکنانی بودند که مهندسی و طراحی بازی را برعهده داشتند و نقش شان بسیار مهم بود. انتخاب من با سختی و دشواری محرم نویدکیا است چرا که مجتبی جباری نیز بازیکن بسیار ارزنده ای است.

آیتم | علی فتح الله زاده:

ما علی کریمی را می بینیم که یک اعجوبه ای است. جلوتر که می رویم، آقای علی جباری واقعا برای خودش یک سر و گردن از همه بالاتر بود. بعضی ها ندیده اند بازی ایشان را و نمی توانند تصور کنند. ولی ماها که یادمان است می دیدیم که چه قدرت و هیبتی داشت. اینجا آقای مجتبی جباری و طالبی و نویدکیا هم هست. اما بین آقای جباری و کریمی، با عرض معذرت از آقای علی کریمی که انصافا جادوگر بود، دوست دارم که علی جباری را انتخاب کنم. 

البته الان سلطان ها خطرناک شده اند. ولی سلطان های فوتبال فرق دارند. قرابتی با این سلطان ها ندارند.

علی کریمی جایی این رای قاطع را به دست می اورد که دو نفر که اسطوره باشگاه هایشان هستند، سلطان علی جباری و محرم نویدکیا.

البته همانطور که گفتید، علی جباری قبل از اینکه علی پروین این وجه تسمیه یعنی سلطان را در فوتبال ایران داشته باشد، کسی را رقیب خودش داشت که به او سلطان علی جباری می گفتند. بازیکنی بسیار خلاق و توانا با شوت های جادویی، جنگنده و کسی که در فوتبال ایران، باشگاه تاج و تیم ملی بارها مددرسان تیم هایش بوده است. هت تریک او را در جام ملت های 1972 مقابل تایلند فراموش نمی کنیم. گل او را در فینال جام ملت های آسیا مقابل کره فراموش نمی کنیم. فراموش نمی کنیم 5 گل تاریخی که در دربی مقابل پرسپولیس زد.

محرم نویدکیا هم بازیکنی استثنایی بود که در 5 قهرمانی سپاهان در لیگ و 4 قهرمانی این تیم در جام حذفی حاضر بود. نویدکیا علاوه بر شایستگی در تیم ملی ، به او بتوانیم بیشتر نقش یک بازیکن فوق العاده باشگاهی را بدهیم. البته فارغ از مصدومیت ها و کم شدن عمر مفید فوتبالی او، این بازیکن واجد ویژگی های اخلاقی بسیار قابل قبولی است که می تواند نامش را در این پست ماندگار کند.

و فردا در پست شماره 10 علی دایی را داریم.

بله همینطور است. البته از سه عزیزی که نام بردیم درخواست داریم در برنامه خودشان در خرداد ماه که تجلیل از آنهاست، حتما شرکت کنند و با حضورشان افتخار ما را مضاعف کنند.

اخبار داغ 

همسر فوتبالیست مشهور ایرانی در دوبی ملکه شد + عکس حسن روشن: با فرگوسن هم نمی‌ توانیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم ریو فردیناند: رونالدو باید بماند، حتی اگر منچستریونایتد سهمیه لیگ قهرمانان را کسب نکند بازیکنان بزرگی که حتی مقدماتی جام جهانی را هم ندیدند ترنت الکساندر آرنولد: بارسلونا پس از لیورپول دومین تیم محبوب من است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بهترین فوتبالیست فوتبال ایران محرم نویدکیا هافبک هجومی مجتبی جباری علی جباری نویدکیا هم جام ملت ها علی کریمی آقای علی سلطان ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند

 در جریان نشست علنی صبح روز گذشته یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی، عکسی از گفتگوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، نقد علی و حمیدرضا حاجی بابایی مشاهده می‌کنید.

گفتنی است کمتر از یک ماه دیگر، مجلس دوازدهم تشکیل خواهد شد و محمد باقر قالیباف و حمیدرضا حاجی‌بابایی از جمله کاندیداهایی هستند که برای نشستن بر روی کرسی ریاست با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع:‌خبرآنلاین

tags # محمد باقر قالیباف سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!
  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم
  • نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)