Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین مظلومی در زمان خودش به جنتلمن ملقب بود. در مورد همایون بهزادی بگویم که سرطلایی فال دلهاست / خاموش است اما هویداست. غلامحسین مظلومی، از سرزن های فوق العاده که در فرصت طلبی بی نظیر بود و شخصیتی برجسته داشت. همایون بهزادی قامت بالایی نداشت و روایتی که در موردش است، بالاترین زمان حضور در آسمان را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی به طنز یا جدی در تاریخ پرسپولیس می گویند وقتی سرمربی پرسپولیس شد، به بازیکنان می گفت بالا بپرید و هد بزنید، از 1 تا 10 بشمرید و سپس پایین بیایید.

بررسی یک به یک پست های تیم منتخب قرن و برگزیدگان این نظرخواهی از روز یکم فروردین 1401 آغاز شد. سامان خدائی به همراه مهدی حدادپور در نوروز 1401 با شما هستند تا نقطه نظرهای کارشناسان درخصوص برگزیدگان را بار دیگر مرور کنند و همچنین در طرفداری مرور تاریخی کوتاهی بر دوران درخشان اساطیر فوتبال ایران داشته باشیم.

امروز، دهم فرودین به پست مهاجم می رسیم. قاطع ترین آرای نظرخواهی برای این پست بود. علی دایی از میان 260 رای اکثریت آرا را مال خود کرد، در تمام برنامه ها نامش را شنیدیم و تا زمانی که به ضبط برنامه برترین های قرن با علی دایی رسیدیم، نامش در تمام فرم ها وارد شده بود اما خود علی دایی نام خداداد عزیزی و حسین کلانی را در ترکیب تیم قرن نوشت. علی دایی اولین مهاجم تیم قرن است و زوج او حسن روشن. بعد از دایی و روشن، همایون بهزادی و غلامحسین مظلومی نیز آرای بالایی به دست آوردند. دو مهاجم دیگر نیز از رای بالایی برخوردار بودند که در برنامه فردا شب نام شان مطرح می شود.

برنامه دهم برای بازیکنی که شماره 10 تیم ملی را با او می شناسیم، علی دایی، مهاجم تیم قرن؛ این برنامه را می بینید و همچنین متن آن را در ادامه می خوانید:

سلام به مخاطبین رسانه طرفداری. امروز 10 فروردین و شماره 10، شهریار فوتبال ایران و علی دایی. سلام آقای حدادپور.

سلام و خسته نباشید. ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار، گر نکوبی شیشه غم را به سنگ، هفت رنگش می شود هفتاد رنگ. علی دایی دیگر جای تقدیر و تجلیل ندارد. وقتی به دوستان می گفتیم در مورد علی دایی بگو، می گفتند علی دایی چون شعر حافظ شیراز، انتخاب ندارد. فکر می کنم بالاترین و محکم ترین پست ما را اشغال کرده. البته این اشغال بار منفی نداشته باشد. علی دایی روی سر فوتبال ایران جلوس کرده است.

علی دایی تنها کسی بود که در همه برنامه ها نامش انتخاب شد تا به انتخاب های خودش رسید و برای اولین بار نام او در تیم قرار نگرفت. طبیعی هم است که این یک نفر نامش را ثبت نکند و این یک نفر،  آقای گل فوتبال جهان است.

چند روز پیش صحبت در مورد علی دایی بود که چرا همه او را انتخاب می کنند. من گفتم نه فقط به خاطر رکوردها بلکه به خاطر ویژگی های شخصیتی که در ذات اوست. پشتکار مثال زدنی، خاستگاه او که روزگار سختی را در کودکی، نوجوانی و جوانی برایش رقم زده. کسی که 18 درجه زیر صفر عقب وانت می نشسته و سر تمرین می رفته. از ان شرایط از اردیبل به تهران بیایی و در دانشگاه شریف که یکی از بهترین دانشگاه های فنی ایران است، قبول شوی. سپس وارد تیم ملی شوی. اولین میدانت در تیم ملی باعث شود بهترین بازیکن مقدماتی جام جهانی 1994 شوی. به خاطر مصدومیت افت کنی، طحال ت پاره شود، بیایی در یک بازی 4 گل به کره جنوبی بزنی. جایی که هیچ تیمی در دنیا پس از جام جهانی 1954، 4 گل به کره جنوبی نزده است. بیایی از 100 گل فراتر روی و ... برای او داستان مستمر می گذاریم. هزارتا 0 به شرط اینکه یک، یک پشت سر باشد. یک فوتبال ایران علی دایی است.

آیتم | جهانگیر کوثری:

یعنی خداوند استعداد گلزنی را درون او قرار داده است. فیزیک خوب، قد مناسب و شجاعت این را دارد که هرکجا می خواست، ضربه می زد. در بازی با کره جنوبی، از میان پای مدافع کره شوت می زند و توپ وارد دروازه می شود. اصلا کسی فکرش را نمی کرد چنین ضرباتی را بزند، اصلا نباید چنین ضربه ای را می زد. در دیدار با کویت یک ضربه سر می زند که نمی دانم چه کسی این شجاعت را دارد چنین ضربه ای بزند. 6-7 متر می دود، شیرجه و ضربه سر می زند. سر او زیر گردنش گیر می کند و حتی می توانست قطع نخاع شود ولی بلند شد سرحال.

آیتم | ستار همدانی:

نه تنها ستار همدانی بلکه اکثر فوتبالی ها نفر اول را علی دایی می گذارند و می دانیم یکی از مفاخر فوتبال آسیا و جهان هم هستند ایشان.

آیتم | سعید آذری:

بدون شک وقتی شما به سراغ این پست می آیید و به آمار و ارقام نگاه می کنید، نمی توانید کسی را جز علی دایی انتخاب کنید. او برترین گلزن تیم ملی است. خوشحالم در سال های اخیر او تجربیات خود را به جوانان مان انتقال داده است. بدون شک برای این پست، انتخاب من علی دایی است. علی دایی به تیم های بزرگی گل زده و رونالدو همچنان به دنبال رکورد اوست. این یک افتخار است که یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دنبال شکستن رکورد علی دایی است.

آیتم | مهدی رحمتی:

آقای گل دنیا را در این پست داریم که به لحاظ فنی، اخلاقی و فوتبالی یکی از اسطوره های ماست. من همیشه از ایشان الگوبرداری کرده ام.

آیتم | نادر فریادشیران:

علی دایی باید الان رئیس AFC باشد علی دایی جایگاهش رئیس فدراسیونی ما است که باید به آن برسد. حتما ایشان می تواند جای اینفانتینو و امسال آنرا هم بگیرد

آیتم | مهدی امیرآبادی:

علی دایی همچنان اسطوره است. دوست دارم قدر چنین افرادی را در ایران بدانند ولی متاسفانه این طور نیست.

آیتم | علی خسروی:

کسی که در نیجریه هم من رفتم او را می شناختند علی دایی بود.

آیتم | محسن خلیلی:

هنوز هم برای ما آقای گل جهان است و آقای گل جهان خواهد ماند.

آیتم | مهدی تارتار:

حرف از مهاجم می شود همیشه اسم علی دایی باید باشد. هر کشوری می رفتیم، تا می گفتیم ایرانی هستیم، می گفتند علی دایی.

آیتم | مهدی پاشازاده:

اولا اینکه رونالدو دارد این کار را می کند دوما اینکه این همه سال آقای گل جهان بودن یک افتخار برای ایران است. حتی اگر نفر دوم هم باشند باز هم افتخار است.

آیتم | حسن روشن:

اینکه رونالدو امده و این افتخار را گرفته، باز هم افتخاری روی آن افتخار است.

آیتم | حمید علیدوستی:

اگر بخواهیم قرن را انتخاب کنیم، باید علی دایی را انتخاب کنیم. قشنگ فوتبال ما را با ایشان می شناسند. بالاخره قرن را نورانی کرده.

آیتم | مهدی واعظی:

من شاید بیست و شش یا هفت کشور دنیا را رفته ام و مستند تهیه کرده ام، باورتان نشود شاید رفتیم موزامبیک، جایی که کی روش زندگی می کرد، اتفاقا آن زمان هم کی روش بود. می گفتی ایران می گفتند علی دایی. انقدر ایشان شناخته شده است.

همانطور که شما گفتید، پشتکار حرف اول را در مورد علی دایی می زند. بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان و مربیان هم به این مسئله اشاره کردند. خود او هم گفت مربی من در اردبیل یک تخته چوب روی زمین می کاشت و آن را سانتر می کرد و من باید آن تخته را سر می زدم. نه اینکه توپ را می زدم.

دقیقا تکمیل کننده چیزی که گفتید، شعری از حافظ است. گویند که سنگ لعل شود در مقام صبر / آری شود ولیک به خون جگر شود. آدم های منحصر به فرد و متمایز در زندگی شان خون جگرها خورده و خون در جگر پلنگان کرده اند. علی دایی مثالی از جوانمردان فوتبال ماست که واقعا خون در جگر پلنگ کرد.

خیلی مهاجم تراز اول در فوتبال ایران داریم. دوتا از آن ها غلامحسین مظلومی و همایون بهزادی هستند. این ها رقبای علی دایی هستند.

آیتم | بهروز سلطانی:

اگر بخواهیم از نام علی دایی بگذریم، به ورزش ایران ظلم کرده ایم.

آیتم | رضا عنایتی:

من نمی توانم در منتخب قرن با وجود علی دایی باشم که رکورددار گلزنی در دنیا است.

آیتم | بیژن ذوالفقارنسب:

اگر کسی بخواهد 5 فوتبالیست برتر ایران را بنویسد نمی تواند نام علی دایی را ننویسد.

آیتم | بهزاد غلامپور:

آقای دایی اسطوره همه ما ایرانیان است ولی یک سری آدم ها حقش را می خورند. نمی گذارند کار کند و ان شاءالله به فوتبال برگردد.

آیتم | محمد پنجعلی:

علی دایی افتخار فوتبال است. این که جای خودش.

آیتم | پیروز قربانی:

نمی دانم جریان اینکه علی دایی وارد جلسه فیفا شده را شنیده اید یا خیر. ذهنیتی که نسبت به مردم ایران داشتند را آقای دایی عوض کرد.

آیتم | حسین شمس:

بعدها اسم ایران مترادف شد با اسم علی دایی. تا وارد مراکز خرید می شدی، نمی گفتند ایران و نام علی دایی را می آوردند.

آیتم | محمدرضا مهدوی:

اتفاقاتی که در کنار علی دایی برای ما افتاده، حتی گرمکن ایران تن مان است، می گویند علی دایی.

آیتم | حمید استیلی:

نمی شود از نام علی دایی گذشت.

آیتم | علی اصغر مدیرروستا:

آقای دایی آقای گل جهان است و باید انتخاب شود.

آیتم | فریده شجاعی:

از نظر من اسطوره و کسی که رقیب ندارد، علی دایی است.

آیتم | محسن جعفری:

در واقع فوتبال ما به علی دایی نیاز دارد. در واقع اگر ایشان به فوتبال برگردند، منت سر فوتبال می گذارند.

آیتم | داریوش مصطفوی:

علی دایی یک برند و آقای گل جهان است. اگر می توانستم نمی گذاشتم ولی نمی شود.

اما دو مهاجم بزرگ کشورمان که بارها نامشان در این برنامه ذکر شده است. همایون بهزادی و غلامحسین مظلومی را.

خدا هر دو را رحمت کند. غلامحسین مظلومی در زمان خودش به جنتلمن ملقب بود. در مورد همایون بهزادی بگویم که سرطلایی فال دلهاست / خاموش است اما هویداست. او یکی از بهترین و باشخصیت ترین فوتبالیست های دوران خودش و ورد زبان کسانی است که هنوز یادی از او در کمیته پیشکسوتان دارند. روزی به من گفت من رئیس فدراسیون امواتم و تو دبیر فدراسیون. به خاطر اینکه اینقدر دنبال کار کسانی بود که دستشان از دنیا کوتاه شده. این قطعه ای که امروز در بهشت زهرا به نام قهرمانان و نام آوران است، از کسانی که مبدا آن بودند باید از همایون بهزادی نام برد که خودش هم آن وسط در یک قبر تاریک الان خفته ولی اسم و یادش همیشه پایدار و ماندگار است. امیدوارم یادش همیشه سبز باشد. همچنین غلامحسین مظلومی، از سرزن های فوق العاده که در فرصت طلبی بی نظیر بود و شخصیتی برجسته داشت. همایون بهزادی قامت بالایی نداشت و روایتی که در موردش است، بالاترین زمان حضور در آسمان را داشت. حتی به طنز یا جدی در تاریخ پرسپولیس می گویند وقتی سرمربی پرسپولیس شد، به بازیکنان می گفت بالا بپرید و هد بزنید، از 1 تا 10 بشمرید و سپس پایین بیایید. همان موقع هم خیلی ها ورد زبانشان همین جمله شد. یادشان ماندگار و نامشان بر تارک فوتبال ایران و دفتر حکایت ها و تاریخ ها جاودان.

اخبار داغ 

همسر فوتبالیست مشهور ایرانی در دوبی ملکه شد + عکس حسن روشن: با فرگوسن هم نمی‌ توانیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم ریو فردیناند: رونالدو باید بماند، حتی اگر منچستریونایتد سهمیه لیگ قهرمانان را کسب نکند بازیکنان بزرگی که حتی مقدماتی جام جهانی را هم ندیدند ترنت الکساندر آرنولد: بارسلونا پس از لیورپول دومین تیم محبوب من است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: غلامحسین مظلومی همایون بهزادی فوتبال ایران جام جهانی علی دایی تیم قرن تیم ملی آقای گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!

 

به گزارش تابناک به نقل از خبر ورزشی، از اواسط سال ۱۳۸۸ قرار بر این شد که آهنگ اختصاصی باشگاه پرسپولیس ساخته شود و اتفاقا برای تکمیل پروژه مذکور گروهی از بزرگان این باشگاه دعوت شدند تا بخش‌هایی از آهنگ مورد نظر با صدای آن‌ها ضبط شود. حرکتی که چند ماه به طول انجامید و بسیاری از بزرگان پرسپولیس برای تکمیل پروژه مذکور به استودیو رفتند و اجرا کردند.

این روزنامه هم هفتم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ گزارشی اختصاصی از حضور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در استودیوی محل ضبط این سرود منتشر کرد و در مورد علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا که برای شرکت در پروژه مذکور به استودیو رفته بودند، نوشت. علی دایی قسمتی از این سرود را خواند و مهدوی‌کیا هم در دکلمه آن مشارکت داشت. سرودی که هم اکنون در اینترنت موجود است و ماندگار شد.

دیگر خبرها

  • خبری عجیب برای الهلالی‌ها درمورد آقای گل
  • مدافع سابق اینتر: طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • برای پیروزی به میدان می رویم/فوتبال ایران یا مشکل مهاجم روبرو است
  • این زن اصلا مدال نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • تاثیرگذاری مهاجم تیم ملی ایران روی گلزنی رم ایتالیا
  • ماجرای عکس یک ورزشکار زن با شهریار؛ او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!