Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@20:17:09 GMT

5 علامتی که نشان می‌دهند باید نمک کم‌تری بخورید

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۰۹۳

خوردن نمک بیش از حد باعث کم آبی بدن می‌شود و این کم‌آبی، مغز را تحت تاثیر قرار داده و باعث کندی واکنش و کم شدن تمرکز فرد خواهد شد.

از جمله علائمی که نشان می‌دهند بیش از اندازه نمک مصرف کرده‌اید می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- خشکی دهان

وقتی بیش از حد نمک می‌خورید مستقیم‌ترین احساس خشکی دهان است، زیرا تعادل الکترولیت نمک و آب در بدن به هم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور تنظیم این تعادل به حالت عادی، مغز پیام‌های مرتبط با تشنگی را ارسال می‌کند بنابراین میل شدیدی به نوشیدن آب دارید.

۲- کند شدن واکنش

خوردن نمک زیاد می‌تواند منجر به کم آبی سلولی شود. هنگامی که یک فرد کم آب می‌شود مغز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین، واکنش شما و تمرکزتان کاهش می‌یابد.

۳- انگشتان ضخیم‌تر

اگر با افزایش وزن مواجه نبوده اید، اما انگشتان‌تان ضخیم‌تر می‌شوند این احتمال وجود دارد که نمک بیش از حد مصرف می‌کنید. این می‌تواند باعث احتباس آب و ورم بدن شود.

۴- سردردنمک

خوردن بیش از حد نمک می‌تواند فشار خون و فشار رگ‌های خونی را افزایش دهد. این امر می‌تواند باعث ورم مغزی شود و زمانی رخ می‌دهد که اعصاب تحت فشار قرار می‌گیرند و منجر به سردرد می‌شود.

۵- تکرر ادرار

اگر نمک بیش از حد می‌خورید کلیه‌های شما برای خلاص شدن از شر سدیم اضافی باید سخت‌تر و بیش‌تر کار کنند. این موضوع باعث می‌شود که شما بیش‌تر به دستشویی بروید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نمک سلامتی فشار خون بیش از حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ الئا، فعال سیاسی و دانشجوی دانشگاه سوربن پاریس پایتخت فرانسه در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی ب. اف. ام گفت: ما داخل دانشگاه حبس شده بودیم. دو ساعت بعد از برپایی چادرها، ده‌ها تن از نیرو‌های امنیتی وارد دانشگاه شدند، ما را محاصره کردند و کتک زدند. آنها دانشجویانی را که در چادر‌ها نشسته بودند، با خشونت بیرون آوردند و روی زمین کشیدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پیوستن دانشجویان سوربن به جنبش جهانی اعتراض به نسل کشی در غزه

حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به نام «تسلیم ناپذیری» تصاویری از جنبش اعتراضی دانشجویان دانشگاه سوربن منتشر کرد و نوشت: سوربن به جنبش گسترده دانشجویانی پیوست که در جهان علیه نسل کشی کنونی در غزه به پا خاسته اند. بعد از دانشگاه کلمبیا، سیانس پوُ و صد‌ها دانشگاه دیگر در فرانسه و دنیا، دانشگاه سوربن به جنبش همبستگی دانشجویان با مردم فلسطین و توقف نسل کشی در غزه پیوست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید